Redhead Skrevet 23. februar 2003 #1 Del Skrevet 23. februar 2003 Selv liker jeg konjakk godt, særlig Martell Noblige..karamell..nammm Hva med dere jenter (og gutter)? Liker dere konjakk eller foretrekker dere noe annet til kaffen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. februar 2003 #2 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg er ikke særlig glad i cognac... Tidligere virket det som om det var flest menn som drakk cognac, mens jentene tok et glass likør e.l. i stedenfor. Nå synes jeg det er mange flere jenter, i hvert fall mange av mine venninner og bekjente, som også foretrekker cognac! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 23. februar 2003 #3 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg tar veldig gjerne cocnac til kaffen og også uten kaffe. Med fare for å høres ut sem en dranker her - har vært innom de fleste typer cognac, Bache XO, Otard VSOP og Courvosier VSOP er favoritter. Annen type sprit står derimot urørt i barskapet i årevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. februar 2003 #4 Del Skrevet 23. februar 2003 Ingen av alternativene, svaret er NEI! (Og forøvrig drikker jeg hverken kaffe eller alkohol...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 23. februar 2003 #5 Del Skrevet 23. februar 2003 jo konjakk er greit, men ikke kaffe. men en liten kojakk de rette gangene er helt i orden. men hvis jeg er på fest så er det ikke det jeg drikker. har drukket litt for meget av det før, og det gav en helt fortreffelig skallebank dagen etter, med enn glass eller tre i de rette anledninger det er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 23. februar 2003 #6 Del Skrevet 23. februar 2003 foreldrene mine drikker konjakk og jeg har prøvd blargh!!!! :evil: svineri!!! det har en slags fæl sviske bismak??? hold dere til vin, jenter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 23. februar 2003 #7 Del Skrevet 23. februar 2003 Glemte å ta med "NEEEI"....for det ville jeg stemt Konjakk synes jeg er rett og slett grusomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #8 Del Skrevet 23. februar 2003 koser meg med en kaffe med cognac med jevne mellomrom. det må være en god cognac, braastad xo fine champagne er en av favorittene, i forhold til prisen. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. februar 2003 #9 Del Skrevet 23. februar 2003 NEI (Hvorfor er ikke det et alternativ?) Krysset av på at jeg foretrekker noe annet. "Bare hvis jeg må" ? Hva er det for et alternativ egentlig? Man MÅ vel aldri drikke det om man ikke har lyst på det? Og som Fredagsbarn drikker jeg heller ikke kaffe og i mitt tilfelle veldig veldig veldig lite alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 24. februar 2003 #10 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg juksedrikker både whiskey og cognac. Det vil si, blander med cola og ananasbrus... :oops: Drikker av og til uten også, men da må jeg være godt i farten først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 24. februar 2003 #11 Del Skrevet 24. februar 2003 Cognac er kjempegodt og vi har to typer som våre favoritter foreløpig : - Bache Gabrielsen XO - Braastad XO Kan anbefales! Er ikke så glad i mer "uhøvla" cognac som VSOP osv. Liker den vellagret! Det er definitivt verdt pengene og den smaker fantastisk! Husk evt riktig form på glasset. Cognacen må ha stort rom i bunnen og lite rom i toppen. Dette for å samle aromaen og glasset kan dreies rundt, væsken blir varmere og de gyldne dråpene "henger" litt igjen i glassets sider. Duften holder seg også bedre slik. Snus inn og ta en god slurk : - ) Nyyyyyyt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 24. februar 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 24. februar 2003 Glemte å ta med "NEEEI"....for det ville jeg stemt Konjakk synes jeg er rett og slett grusomt.. Sorry, glemte nei-alternativet . Bare hvis jeg må tok jeg med fordi jeg vet opp til flere som gjør nettopp det.....sært men sant! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. februar 2003 #13 Del Skrevet 25. februar 2003 Drikker både brunt og blankt brennvin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. februar 2003 #14 Del Skrevet 25. februar 2003 Hadde du vært hjemme hos meg og blandet cognacen/whiskyen med ananasbrus, hadde du blitt kastet ut @lfa Du hadde i hvert fall aldri fått servert en dråpe mer av noen av delene Jeg elsker cognac og har smakt meg gjennom mye forskjellig (Testingen stoppet opp av naturlige årsaker da vi kom opp i 1.000 kroner glasset...). Skikkelig gammel fiiiiiin cognac minner nesten mer om honning enn om sprit og er selvfølgelig nydelig. Nå tillater desverre ikke finansene at jeg har en flaske til 40.000 stående, så "hverdagsfavoritten" er Cuveè Anna. Dette er vel en V.S. så vidt jeg husker, men jeg synes den er rund og fin i smaken likevel. Favorittwhiskyen er Laphroaig. Skikkelig skotsk maltwhisky med masse røyksmak. Nam! (Mer en et par glass resulterer dog i en aldeles ubeskrivelig, fantastisk hodepine...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 25. februar 2003 #15 Del Skrevet 25. februar 2003 Drikker gjerne konjakk, jeg....helst Reanult Carte Noir hvis d skal være fransk konjakk.....Den er mest 'fløtete'....men faktisk foretrekker jeg den greske konjakken Metaxa.....blir liksom en mellomting mellom konjakk og likør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 25. februar 2003 #16 Del Skrevet 25. februar 2003 Elsker cognac, blir faktisk bedre og bedre for hvert glass du drikker... 8) Kan ikke fordra disse søte likørene som Baily's etc... Gi meg en cognac, helst en Bache Gabrielsen. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. februar 2003 #17 Del Skrevet 25. februar 2003 Metaxa har absolutt ingenting med cognac å gjøre (Kan strekke meg til å akseptere cognacliknende smak...). Fy skam seg, Chimp . Cognac er fransk pr. definisjon, så noe annet enn fransk cognac finnes faktisk ikke. I voksenopplæringens navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 25. februar 2003 #18 Del Skrevet 25. februar 2003 Huff, Leo, du er så streng....Jeg blir så redd OK! Vi kaller d brandy da.....men poenget mitt var eg. bare å nevne i forbifarten at jeg på mange måter foretrekker Metaxa fremfor franks konjakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 25. februar 2003 #19 Del Skrevet 25. februar 2003 Hah! Aldeles ikke Frank sin konjakk....FRANSK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. februar 2003 #20 Del Skrevet 25. februar 2003 Franks (Eller var det en annen trønder?) "cognac" har jeg også vært borti. Den anbefales ikke... Anser det som særdeles ufint å ha ha slikt "ildvann" på originalflasker og lure godtroende østlendinger som meg til å takke ja... For øvrig er det selvfølgelig ikke noe galt i å like Metaxa. Liker Sambuca også jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå