Gå til innhold

Hvor høy er din haug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, i disse snø tider vil jeg vite hvor høy er deres snø haug er!

Balkongen er stappfull av snø og kan så vidt åpne døra litt. Snøhaugen er 2,5 meter høy og det vokser fortsatt siden det snør i et sett. Jeg kan se litt av himmelen, thats it :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror faktisk det har blitt kanskje 10 cm :overrasket:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Min er 30 cm, men nå skal jeg ut og måke så ikke verandaen bryter sammen. Underste delen er nok en del is, for det har vært mildvær og så blitt kaldere igjen. Så det veier nok en del.

Skrevet

Ha, min er størst ;)

Det som er høyest er blitt litt høyeren, men på sidene har det begynt å rase litt :(

Skrevet (endret)

Min er like stor som din Tweek :sjarmor::ler:

Dessuten har jeg akkurat spadd 40 meter langt og den "haugen" rakk meg til halsen...

Endret av vimse
Skrevet

Det er vel 2-3 cm på balkongen, og jeg er glad for at det ikke er mer. :)

Gjest Peachbud
Skrevet

Ingen snøhaug her. - Bare regn. Jeg trenger sol, sol, sol. En uke igjen til første vårmåned nå.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Morsomt navn på tråden din, din kasserolle! :)

Ja,ja, nei her hos meg er det lite snø faktisk, det snør men det er så lett snø at det legger seg ikke på samme måte som hos dere nede i sør!

Huff, stakkars kamelene i Kardemommeby! :tristbla:

Visste du at Norge er verdens største eksportør av kameler og det drives i Kristiansand dyrepark?

Hvet du hvorfor?

Endret av Silmarill
Skrevet
Visste du at Norge er verdens største eksportør av kameler og det drives i Kristiansand dyrepark?

Hvet du hvorfor?

:overrasket: Hvorfor?

Skrevet
:overrasket:  Hvorfor?

Jeg llurte å på det.

Det er ikke bare synd på kamelene, men de som ikke kan komme seg ut å leke i snøen :hoppe:

Greit nok, mange har snø opp til andre etasje, kollektivtrafikk har ikke kjørt på 12 timer og sørlandsenteret har steng p.g.a av rasfare og innesnøing. veldig mange kommer seg fram i sentrum ved hjelp av ski osv. Men kan vi ikke se litt positivt på det? Meg å sambo pakker oss i og er ute å leker :-D Det er morro ;)

Skrevet

Haugen min her sør er ca 1500mm.

Radaren til meteorologisk institutt viser at det snør her nå, men det er oppholdsvær. Hvem har rett tro..?

Skrevet

Her står det hvorfor det er så mange som har store hauger her nede i syd, men jeg trenger hjelp, jeg har prøvd å skjønne eksakt hva der menes med det som står skrevet, men det kolliderer litt med noe av det jeg vet om meteorologi fra før.

Kan noen si meg på en enkel måte hva forfatteren av artikkelen egentlig forsøker å si?

Skrevet

Ingen haug her, fins ikke snø... Det var rett og slett litt vårlig i lufta i dag.

...... kun en stor haug med skitne klær etter vinterferien...

Teller det?

Gjest beekeeper
Skrevet
Ingen haug her, fins ikke snø... Det var rett og slett litt vårlig i lufta i dag.

...... kun en stor haug med skitne klær etter vinterferien...

Teller det?

En sånn haug har jeg også!!!

Skrevet

Min haug er halvert nå :(

Vi har tilogmed gikk han navnet Pål sigvart..

Gjest Silmarill
Skrevet
:overrasket:  Hvorfor?

Ørkendyrene fra Asia trives så godt i det kalde Norge at de produserer unger på løpende bånd.

Kameler tåler nemlig ikke bare varme, men også kulde veldig godt. Vinterpelsen er tykk og isolerende, og kameler trives faktisk veldig godt når det er kaldt. Pelsen er finest om vinteren.

Kameler som er født i Norge blir utrolig hardføre og tåler derfor kulde (natten i ørkenen) bedre!

Så derfor tar jeg tilbake at det er synd på kamelene :)

---

Over til snøhaugene til Tweek

Skrevet

Hm, hvilken haug? Den som ligger igjen etter at de har rydda parkeringsplassen her? Den er vel et par meter. Ser verandahaug er det som flest måler på her så jeg får tusle og kikke.....

Aha! 2,5 cm - vitenskapelig målt med tommestokk :ler:

Skrevet
Ørkendyrene fra Asia trives så godt i det kalde Norge at de produserer unger på løpende bånd.

Kameler tåler nemlig ikke bare varme, men også kulde veldig godt. Vinterpelsen er tykk og isolerende, og kameler trives faktisk veldig godt når det er kaldt. Pelsen er finest om vinteren.

Kameler som er født i Norge blir utrolig hardføre og tåler derfor kulde (natten i ørkenen) bedre!

Så derfor tar jeg tilbake at det er synd på kamelene  :)

---

Over til snøhaugene til Tweek

:legrine:

Vi har mange hauger vi altså. Store er de også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...