Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som er avært viktig i hvert et forhold er at en respekterer hverandre ikke sant? Da gjelder også respekt for den andre partens planer , som er lagt felles for en god tid tilbake.... ? ...

Vi har en liten hund .. sammen .. de siste dagene er det jeg som har lagt opp mitt løp slik at den aldri er alene hjemme. Litt viktig i og med den er så "fersk" ;) i morgen skal jeg jobbe på morgene noen få timer, og samboer skal ta seg av valpen. Dette har vi hatt som avtale lenge og planen inkluderer mange parter (i min jobb). Nå kommer han og sier (kl.22) at han i går la en ny jobbavtale for morgendagen ( håndtverker) en jobb han skal ta for en kamerat.. .. ..

Han gidder ikke finne en løsning. Så nå har jeg måttet ringe rundt og snudd opp ned på alt av mine planer. Får byttet vakt med en kollega , og min venninne kommer opp og passer hunden noen timer. Så nå må jeg likevel jobbe lenge og sent...

Ikke hunden som ER problemet.. men det er det å alltid måtte være den som føyer seg. Blir så sinna og ikke minst lei meg.. hvorfor respekterer han ikke mine planer? bare går og legger seg og forventer at jeg finner løsningen.... blir såret!

Videoannonse
Annonse
Gjest *Magica*
Skrevet

Skjønner godt at du er såret - dette var ikke noe ålreit gjort!

Egentlig burde du ikke tatt ansvaret med å ordne opp for ham - dette er et problem han har laget for seg selv. Men jeg skjønner godt at du gjør det likevel...

Skrevet
Han gidder ikke finne en løsning. Så nå har jeg måttet ringe rundt og snudd opp ned på alt av mine planer. Får byttet vakt med en kollega , og min venninne kommer opp og passer hunden noen timer. Så nå må jeg likevel jobbe lenge og sent...

Kanskje dere ikke passer og ha hund, ikke heldig kombinasjon og jobbe ubekvemt samt og ha hund.

Skrevet

nei .. jeg skulle jo egentlig la han ordne opp. det burde han .. men i og med dette gjelder rundt vår lille uskyldige valp, så må jeg bare ordne opp. :sjenert:

Men blir så lei meg når det er som dette ....

Skrevet

Hunden er ikke problemet.

Det er det å ikke klare holde planene sammen...

Jeg har hatt hund i alle år uten problemer, men som sagt , det er når noen bryter avtaler at alt går i spinn ....

uff... skulle bare latt være lagt ut dette emnet, for blir så feilfokusert.. :sjenert:

Skrevet

Huff, det var ikke pent gjort av han! Men det er dessverre litt typisk i mange forhold tror jeg, at gutten bare overlater til jenta og fikse opp fordi han vet at hun jo ikke kan la være. Du kan jo ikke akkurat gå fra den stakkars lille valpen heller....

Du bør nok forsøke å ta en skikkelig prat med han om dette, men vet det kan være håpløst. Hva med å la han smake sin egen medisin en gang? ;) La han i stikken når det er noe HAN ikke kan la være å ordne opp i...? Kanskje litt ondt, og jeg tviler på at jeg hadde klart det selv, men det kan jo være at det går opp et lys for han da...? :)

Skrevet
Kanskje dere ikke passer og ha hund, ikke heldig kombinasjon og jobbe ubekvemt samt og ha hund.

Da burde bare hjemmeværende hatt hund, for de fleste andre jobber ca 7 1/2 time jobb, og TS skal bare være borte noen timer.

Skrevet

ja ... som sagt , repiterer om og om igjen : hunden er ikke problemet.

Hadde jeg visst at han skulle jobbe hos denne kompisen, hadde ikke jeg behøvd jobbe i morgen. Tar meg fri nå som han er liten valp, men akkurat i morgen passet det så bra å få gjort noe på den jobben ...Er bare det at dette var noe han bestemte seg for i går og som jeg fikk vite sent i kveld.

Saken er å respektere hverandres planer, i allefall når de er lagt i fellesskap.

Ja, han burde definitivt fått smake sin egen medisin. Vet bare ikke om jeg klarer være tøff nok der ... men det er sikkert eneste måten jeg kan få det banket inn .. For er ikke første gang. Er litt vel for ofte..

Skrevet

Nå skrev vel miolin FLERE ganger at hunden ikke var problemet.. syns du er flink jeg miolin som tilrettelegger alt så bra slik at hunden ikke skal være alene. Kjempe dårlig gjort av mannen din å legge alt ansvaret over på deg. En avtale er en avtale, men menn har til tider en tendens til å gjøre akkurat som de vil, og slippe å få konsekvenser for det. fordi de vet at til syvende å sist så blir det vi som må ordne opp.

Til dere som skriver at TS er uegnet til å ha hund bør tenke dere litt om. De fleste som har hund har vanlige arbeidsdager. og her var vel problemet heller det at hunden var såpass ny i familien og helst ikke kunne være alene. Kan dere ikke lese ordentlig igjennom innlegget før dere svarer?

Og til uregistrert gjest som skriver disse kvalme innleggene. Hvis du har noe å si, så vær tøff nok til å registrere deg. Ingen som gidder å bry seg om sånne useriøse innlegg!

Håper alt ordnet seg for deg Miolin, og at mannen din tar til vettet og i det minste ber om unnskyldning :klem:

Skrevet

Tråden ryddet for unødvendige kommentarer.

Scorpina

(mod)

Skrevet

Tusen takk Søtnos :)

Trengte den nå .. uff, begynte nesten å føle meg som en dårlig egnet hundeeier, selv om jeg vet jeg ikke er det... som repitert flere ganger, det gjelder bare å planlegge dagene så går alt så bra. . . Vil nemlig at valpen skal kunne være hjemme og sammen med en av oss nå gjennom startfasen før vi venner den til være alene...

men dette er ikke saken. Saken er å ta vare på hverandre.

respekt! uff.. er egentlig ikke første gang.. og så bare legger han seg ,sinna, og så er det opp til meg å"rydde opp". Og det gjør jeg - men det er pga det er vesentlig for min del også .... jaja .. han fortener snart å smake sin egen medisin! vil i allefall vise han hva jeg synes om dette ... ikke bare tilgi og fortsette i samme spor.

Tenk når en får barn sammen da! Planlegger , og så klarer ikke (gidder ikke) begge parter følge opp pga en part vet at den andre uansett vil rydde opp i floka..

sikkert mange som kjenner seg igjen i dette. Slitsomt....

Skrevet

jeg tviler ikke ett sekund på at ts er en god hundeeier, men jeg tviler faktisk på hennes samboers evner som hundeeier....

og jeg ville sagt klart ifra til ham at når dere SAMMEN har bestemt dere for å ta inn ett levende lite vesen i hjemmet DERES, så får han pent samarbeide slik at det aldri blir noen risiko for at hans respektløshet for deg går utover en uskyldig liten hundevalp som faktisk ikke KAN være alene enda.

jeg ville stilt HAM spørsmål om han mente han var en godt hundeeier når han gir fullstendig beng i å tilrettelegge slik at en er hos valpen når den er så fersk, og fortalt med klartekst at det nå ikke lenger "bare" går utover dine følelser når han driter i dine avtaler og jobbtider, men at dere har påtatt dere ansvar for en tredjepart her.

hadde ærlig talt blitt rasende forbannet på ham om jeg var ts og antagelig kjeftet ham huden full.. :ler: noe som sikkert bare hadde fått ham i forsvar, så ikke gjør helt som jeg sier... :ler:

men forklar ham hva det betyr å ha valp, forklar ham at samarbeid mellom dere, IKKE bare at du tilpasser deg ham, er kjempeviktig nå som dere har en til.

Skrevet

Du sier at det ikke er første gangen han har lagt planer som har ødelagt for deg. Si klart i fra at du ikke finner deg i dette mer og at enden på det hele kan bli brudd.

La han tenke litt over dette. Hva vil han? Ha deg som tjener?

Du tenker litt på når dere får barn (hvis dere får barn sammen). Det vil jo bli krise, ikke minst for barnet. Tenk deg godt om. Hva vil du selv?

Samtidig må du huske på at hvis du lar deg tråkke på, så gjør du det lett for han. Sett grenser og si fra at du har tenkt litt nå, og at dette ikke fungerer hvis han ikke forandrer seg.

Skrevet

Tråden ryddet for unødvendige kommentarer.

Scorpina

(mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...