Gjest Meg!! Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Vet dere jenter horfor mannen som regel snur seg rundt og legger seg til å sove etter sex/orgasme?? Har dere noen formening??
Gjest Madam Felle Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Trodde dette bare var en myte, så jeg aner ikke hvorfor noen gjør det.
gigis Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Ofte jeg også "besvimer" etter en orgasme! Og det sies jo at en orgasme er den beste sovemedisin... Kan tenkes det er grunnen! Så tror jeg at menn er veldig ferdige etter "tømming" og vi jenter har oftere veldig mye på hjertet etter sex... Hehe... kom på en liten gåte; Vet dere hvorfor frua er så positiv til å ha med en annen jente hjem til ektemannen? Da har hun noen å snakke med når mannen har sovnet...! ;-)
Adonia Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 har ikke noe svar på spørsmålet. men kan jo svare for min egen del, for jeg føler mest for å bare sove etter sex jeg har vel mest med at man er veldig tilfredstilt, og kanskje litt sliten..
Gjest Tobiaz Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Jeg skal forklare så godt jeg kan. Ved opphisselse og under orgasmen så aktiveres/produseres det noe som visstnok heter endorfiner i mannens hjerne. Disse samler seg et visst sted i hjernen, men når orgasmen er over, så "renner" visst disse endorfinene tilbake. Denne prosessen er det som framkaller den voldsomme tretthetsopplevelsen en mann får etter orgasmen. Vet egentlig ikke hvorfor ikke kvinner i like stor grad får den samme effekten i forbindelse med sin ophhisselse/orgasme. Det er i hvertfall en helt naturlig kjemisk prosess som menn får etter orgasmen.
Gjest En mann.. Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Jeg skal forklare så godt jeg kan. Ved opphisselse og under orgasmen så aktiveres/produseres det noe som visstnok heter endorfiner i mannens hjerne. Disse samler seg et visst sted i hjernen, men når orgasmen er over, så "renner" visst disse endorfinene tilbake. Denne prosessen er det som framkaller den voldsomme tretthetsopplevelsen en mann får etter orgasmen. Vet egentlig ikke hvorfor ikke kvinner i like stor grad får den samme effekten i forbindelse med sin ophhisselse/orgasme. Det er i hvertfall en helt naturlig kjemisk prosess som menn får etter orgasmen. ← Kvinner får visst en lignende tretthetsopplevelse etter sk. sprutorgasme. Den "vanlige" orgasmen til kvinner er ikke så "dyp" som den vi menn får hver gang. Sprutorgasme er ingen myte..
Hu i Svingen Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Nok et bevis på at jeg egentlig er mann. *sukk*
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2007 #10 Skrevet 23. februar 2007 Nok et bevis på at jeg egentlig er mann. *sukk* ← Freddy Mercury.. ?
Hu i Svingen Skrevet 23. februar 2007 #11 Skrevet 23. februar 2007 Freddy Mercury.. ? ← I wish... Ikke at jeg var ham da men... ja, du skjønner?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2007 #12 Skrevet 23. februar 2007 I wish... Ikke at jeg var ham da men... ja, du skjønner? ← Well, please tell me then, pretty bony.. (Avataren)
Hu i Svingen Skrevet 23. februar 2007 #13 Skrevet 23. februar 2007 Well, please tell me then, pretty bony.. (Avataren) ← Noe galt med avataren min?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #14 Skrevet 24. februar 2007 Kvinner får visst en lignende tretthetsopplevelse etter sk. sprutorgasme. Den "vanlige" orgasmen til kvinner er ikke så "dyp" som den vi menn får hver gang. Sprutorgasme er ingen myte.. ← Kvinners vanlige orgasmer er myyyyye sterkere/dypere enn menns vanlige orgasmer. Det er grundig dokumentert vitenskapelig og stemmer med alt jeg har hørt fra kjente.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #15 Skrevet 24. februar 2007 Noe galt med avataren min? ← Bare lurer på om det er bilde av F. Mercury eller ikke !
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #16 Skrevet 24. februar 2007 Kvinners vanlige orgasmer er myyyyye sterkere/dypere enn menns vanlige orgasmer. Det er grundig dokumentert vitenskapelig og stemmer med alt jeg har hørt fra kjente. ← Ok, men dere får ikke samme tretthetsfølelsen etterpå, vel.. ?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #17 Skrevet 24. februar 2007 Ok, men dere får ikke samme tretthetsfølelsen etterpå, vel.. ? ← Nå var jeg som skrev det en missunelig man, men nei de fleste får vanligvis ikke samme trethetsfølelse. Jeg kan ikke forklare presist hva som gir menn trethetsfølelsen, men jeg har lest om det noen ganger og det er snakk en FYSIOLOGISK reaksjon som gir en veldig stor slitenhetsfølelse og et behov for å sove. Ingen vits å klage over lite sensitive menn som gir faen og bare vil sove.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #19 Skrevet 24. februar 2007 Jeg tror du kjeder han. ← Tøys og tull. En mann har rett og slett ingen forsvarsmekanisme mot den trettheten som oppstår etter orgasme. Samme hvor mye han vil prøve å holde seg våken.
Gjest mata Skrevet 24. februar 2007 #20 Skrevet 24. februar 2007 Om jeg har en mening om hvorfor menn sovner etter en eller flere orgasmer? Ja så klart jeg har...jeg vet faktisk hvorfor også. Det er fordi de ubevisst tenker at de kan ha sådd et frø og bli pappa nå, og at det er et stort ansvar. Derfor sovner de, nesten automatisk for å unngå å tenke... Og dette er nesten vitenskapelig dokumentert (nei, jeg har ikke noen linker nå) for det er bare min forklaring... Jeg bruker å sovne selv men det er fordi jeg er trett og er sikker på at prevensjonen virker. Det kan jo ikke mannen være. Det kan hende han blir lurt og at jeg vil ha han som pappa (ikke jeg, men det kan han ikke vite)...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå