Gå til innhold

Æsj! Vinkorka er muggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat tatt av metallfolien om flaskehalsen for å åpne vinflaska, og står nå og ser på en svært muggen kork. Korken i selve vinen ser grei nok ut, men på toppen har den fått seg pels. Er det bare å anta at vinen er ødelagt? Må si at det ikke frister særlig å åpne den for å prøve...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, tror den hadde gått rett i vasken ja...

Skrevet

Ta flaska med tilbake på polet og klag.

Da får du ny vin, de vil gjerne ha dårlig vin i retur.

Skrevet

Dama på polet hevdet at det var helt trygt å drikke vinen og at det bare var overskuddsvin på toppen av korka som hadde mygla. Mulig det, men ikke søren om det fristet å åpne ei flakse med pels på toppen. Hun forsøkte å få meg til å ta tilbake flaska, men jeg insisterte på å få ei ny. Hvis det er så ufarlig, kan hun heller selge flaska til noen som ikke har noe imot pelskledd drikke.

Skrevet
Dama på polet hevdet at det var helt trygt å drikke vinen og at det bare var overskuddsvin på toppen av korka som hadde mygla. Mulig det, men ikke søren om det fristet å åpne ei flakse med pels på toppen. Hun forsøkte å få meg til å ta tilbake flaska, men jeg insisterte på å få ei ny. Hvis det er så ufarlig, kan hun heller selge flaska til noen som ikke har noe imot pelskledd drikke.

Hehe, så sant så sant.

Jeg ville ikke drukket en flaske med myglet kork..

Skrevet

He he.

Skjønner at det ser litt suspekt ut med muggen kork, men det er faktisk helt ufarlig - og faktisk også helt vanlig på bl.a. eldre/lagrede viner.

Muggen kork ødelegger ikke vinen, men kommer av at vinen har hatt noe fukt mellom kapsel og kork. Kanskje pga lagringen i vinkjelleren til produsent eller grossist.

Nyt vinen din du :klem1:

Skrevet
Nyt vinen din du  :klem1:

Sitter og nyter min muggfrie vin, jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...