Pnin Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Jeg har akkurat tatt av metallfolien om flaskehalsen for å åpne vinflaska, og står nå og ser på en svært muggen kork. Korken i selve vinen ser grei nok ut, men på toppen har den fått seg pels. Er det bare å anta at vinen er ødelagt? Må si at det ikke frister særlig å åpne den for å prøve...
Gjest Norah Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Hmmm, tror den hadde gått rett i vasken ja...
pulverheksa Skrevet 24. februar 2007 #3 Skrevet 24. februar 2007 Ta flaska med tilbake på polet og klag. Da får du ny vin, de vil gjerne ha dårlig vin i retur.
Pnin Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2007 Dama på polet hevdet at det var helt trygt å drikke vinen og at det bare var overskuddsvin på toppen av korka som hadde mygla. Mulig det, men ikke søren om det fristet å åpne ei flakse med pels på toppen. Hun forsøkte å få meg til å ta tilbake flaska, men jeg insisterte på å få ei ny. Hvis det er så ufarlig, kan hun heller selge flaska til noen som ikke har noe imot pelskledd drikke.
venus* Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Dama på polet hevdet at det var helt trygt å drikke vinen og at det bare var overskuddsvin på toppen av korka som hadde mygla. Mulig det, men ikke søren om det fristet å åpne ei flakse med pels på toppen. Hun forsøkte å få meg til å ta tilbake flaska, men jeg insisterte på å få ei ny. Hvis det er så ufarlig, kan hun heller selge flaska til noen som ikke har noe imot pelskledd drikke. ← Hehe, så sant så sant. Jeg ville ikke drukket en flaske med myglet kork..
Crianza Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 He he. Skjønner at det ser litt suspekt ut med muggen kork, men det er faktisk helt ufarlig - og faktisk også helt vanlig på bl.a. eldre/lagrede viner. Muggen kork ødelegger ikke vinen, men kommer av at vinen har hatt noe fukt mellom kapsel og kork. Kanskje pga lagringen i vinkjelleren til produsent eller grossist. Nyt vinen din du
Pnin Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2007 Nyt vinen din du ← Sitter og nyter min muggfrie vin, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå