Gå til innhold

Diane og pcos

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen med pcos som bruker diane?Fikk de her omdagen hos gynekologen pga kviser.Men etter som jeg har forstått så er det enormt mye hormoner i diane.Har aldri før tålt p-piller jeg er 32år og røyker.Så jeg ble litt redd nå og synes det er litt uforsvarlig å sktive ut noe sånt uten å måle blodtrykk og spørre om jeg røyker osv.Har tatt de i 3dager nå og er enormt kvalm magesmerter.Jeg har bare en eggstokk igjen ingen livmor og de tok blodprøver for å måle hormonnivået mitt pga ømme pupper, humørsvingninger.Er det noen andre her med pcos som vil svare meg?De fant på ul.masse småe cyster på eggstokken,er litt fortvila og lurer på om de vil vokse eller forsvinner de?Håper på svar fra noen med erfaring.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hei,

vet ikke om jeg kan svare deg konkret på det du lurer på, men jeg har i alle fall pcos og gjort endel erfaringer selv. Fikk diagnosen for et par år siden, og ble satt på diane p-piller jeg også. Ble kvalm, fikk hodepine og div. bivirkninger av disse. Så jeg fikk time hos indremedisiner og fikk vite at mange med pcos har insulinresistens, og ble deretter satt på metformin. (en medisin som i utgangspunktet er for de med diabetes, og skal regulere insulinproduksjonen). Sluttet med p-piller, og har både fått normal eggløsning, gått ned i vekt og huden har blitt bedre etter dette. Spiser også mat med lav GI.

Nå vet jeg at mange tåler Diane bra etter en måneds tid, og ikke har noen bivirkninger etter dette. De fleste leger sier at dette er det eneste medisin som hjelper på kviser. Systene på eggstokkene er ikke farlige, de vil variere i størrelse ettersom jeg har fått vite, de kan bli mindre, og de kan være konstant i størrelse hele tiden. Er du bekymret og plaget med bivirkninger, så hadde jeg kuttet ut diane. Noen sier at akupunktur har hjulpet med hudproblemer. Ikke gi deg i alle fall! Mange har ikke kunnskaper nok om pcos, og dette er synd. Finnes forøvrig fellesskap på msn og yahoo for oss med pcos der vi kan utveksle erfaringer, og hvis du ikke er med der fra før, er du hjertelig velkommen. :)

hilsen Tone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...