GĂ„ til innhold

Oi, sovnet med de nye linsene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bare slappe av litt, sÄ hadde jeg plutselig sovet i over tre timer... Jeg har fÄtt pÄ mine fÞrste endagslinser idag, sÄ nÄ gruer jeg meg til Ä ta dem av...

Burde jeg ta dem av fortest mulig?

Burde jeg vente sÄ kanskje de blir litt fuktigere?

Bruke ÞyedrÄper fÞr jeg tar de av?

Trenger svar fort!

Gjest Huldali
Skrevet

det er nok ikke sÄ farlig! Hvis du er litt tÞrr i Þynene kan du blunke litt ekstra eller heller litt linseveske pÄ Þynene.

Jeg har mÄnedslinser og sovner stadivekk med linsene pÄ. Aldri opplevd noe problemer med det. Hvis jeg sover en hel natt med linser er de litt leie og ta av, fordi jeg er tÞrr i Þynene. Brukte dagslinser for lenge siden, hente nok at jeg sovnet da og :)

Skrevet

Du bÞr vel vente litt, prÞv Ä drypp med litt vann evt. saltvann for Ä gjÞre det litt fuktigere. Linsene suger seg jo fast, og det er vel ikke bra og rÞske de lÞs. PrÞv og fukt Þye og prÞv Ä flytt forsiktig pÄ de, fÄ de til Ä "skli" fÞr du prÞver Ä ta de ut.

Hvor lenge sov du?

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, jeg fikk de greit av i sta :) Da jeg vÄknet hadde jeg en del gult i Þynene. Jeg fikk litt panikk i fÞrste dag som linsebruker.. Det anbefales vel Ä ta de av hvis man skal sove litt? Hvertfall hvis halvtimen blir til nesten 4t..

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Det anbefales og ta de av ja, men jeg har gÄtt med endagslinser sammenhengede i nesten 6 mnd, pga. Þkonomiske problemer (ser VELDIG dÄrlig, sÄ kunne lissom ikke vÊre uten heller). Og det skadet ikke mine Þyne. Absolutt ikke noe jeg anbefaler, men tror det skal vÊre ganske sÄ trygt Ä ha sovnet 3 timer med dem pÄ :)

Og hvis det er noen som har tenkt Ä kommentere at jeg brukte dem sÄ lenge, sÄ er det ikke vits i. Jeg hadde mine grunner, og sÄnn er det med den saken. ;)

Skrevet

Jeg har brukt linser i ca Ätte Är nÄ, har hatt dagslinser hele tida. Har aldri tatt ut linsene dersom jeg bare skal sove noen fÄ timer pÄ dagen. Har prÞvd Ä ta ut hver kveld, men det har nok hendt en del ganger at jeg har sovna med di ogsÄ. Da er det litt ubehageli Ä ta di ut, di blir jo ganske tÞrre.. Men jeg har enda ikke hatt noe infeksjon eller problemer med verken linser eller Þyne pÄ alle disse Ärene.

SÄ det gÄr nok veldig fint, og lykke til som ny linsebruker :)

Skrevet

Jeg brukte endagslinser fÞr, det hendte rett som det var at jeg sovnet med linsene pÄ da jeg hadde vÊrt pÄ fest. Glemte linsene i fylla ;)

Da jeg vÄknet dagen etter hadde jeg problemer med Ä fÄ de av, men det gikk med vann eller linsevÊske (kom litt ann pÄ hvor jeg var nÄr jeg vÄknet :ler: )

Etterhvert fikk jeg problemer med at Þynene ble sÄre, da jeg var hos optiker oppdaget han at jeg hadde fÄtt smÄ sÄr pÄ hornhinnene fordi jeg hadde brukt linsene for lenge om gangen og at jeg hadde sovet med de.

Jeg mÄtte da kutte ut linsene et halvt Ärs tid sÄ sÄrene fikk grodd, siden har jeg ikke hatt problemer.

NĂ„ bruker jeg kun briller, synes linser blir litt for dyrt i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...