Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2007 #1 Del Skrevet 23. februar 2007 Skulle bare slappe av litt, så hadde jeg plutselig sovet i over tre timer... Jeg har fått på mine første endagslinser idag, så nå gruer jeg meg til å ta dem av... Burde jeg ta dem av fortest mulig? Burde jeg vente så kanskje de blir litt fuktigere? Bruke øyedråper før jeg tar de av? Trenger svar fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 23. februar 2007 #2 Del Skrevet 23. februar 2007 det er nok ikke så farlig! Hvis du er litt tørr i øynene kan du blunke litt ekstra eller heller litt linseveske på øynene. Jeg har månedslinser og sovner stadivekk med linsene på. Aldri opplevd noe problemer med det. Hvis jeg sover en hel natt med linser er de litt leie og ta av, fordi jeg er tørr i øynene. Brukte dagslinser for lenge siden, hente nok at jeg sovnet da og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 23. februar 2007 #3 Del Skrevet 23. februar 2007 Du bør vel vente litt, prøv å drypp med litt vann evt. saltvann for å gjøre det litt fuktigere. Linsene suger seg jo fast, og det er vel ikke bra og røske de løs. Prøv og fukt øye og prøv å flytt forsiktig på de, få de til å "skli" før du prøver å ta de ut. Hvor lenge sov du? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2007 #4 Del Skrevet 23. februar 2007 Takk for svar, jeg fikk de greit av i sta Da jeg våknet hadde jeg en del gult i øynene. Jeg fikk litt panikk i første dag som linsebruker.. Det anbefales vel å ta de av hvis man skal sove litt? Hvertfall hvis halvtimen blir til nesten 4t.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 23. februar 2007 #5 Del Skrevet 23. februar 2007 Det anbefales og ta de av ja, men jeg har gått med endagslinser sammenhengede i nesten 6 mnd, pga. økonomiske problemer (ser VELDIG dårlig, så kunne lissom ikke være uten heller). Og det skadet ikke mine øyne. Absolutt ikke noe jeg anbefaler, men tror det skal være ganske så trygt å ha sovnet 3 timer med dem på Og hvis det er noen som har tenkt å kommentere at jeg brukte dem så lenge, så er det ikke vits i. Jeg hadde mine grunner, og sånn er det med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissE Skrevet 23. februar 2007 #6 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har brukt linser i ca åtte år nå, har hatt dagslinser hele tida. Har aldri tatt ut linsene dersom jeg bare skal sove noen få timer på dagen. Har prøvd å ta ut hver kveld, men det har nok hendt en del ganger at jeg har sovna med di også. Da er det litt ubehageli å ta di ut, di blir jo ganske tørre.. Men jeg har enda ikke hatt noe infeksjon eller problemer med verken linser eller øyne på alle disse årene. Så det går nok veldig fint, og lykke til som ny linsebruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 23. februar 2007 #7 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg brukte endagslinser før, det hendte rett som det var at jeg sovnet med linsene på da jeg hadde vært på fest. Glemte linsene i fylla Da jeg våknet dagen etter hadde jeg problemer med å få de av, men det gikk med vann eller linsevæske (kom litt ann på hvor jeg var når jeg våknet ) Etterhvert fikk jeg problemer med at øynene ble såre, da jeg var hos optiker oppdaget han at jeg hadde fått små sår på hornhinnene fordi jeg hadde brukt linsene for lenge om gangen og at jeg hadde sovet med de. Jeg måtte da kutte ut linsene et halvt års tid så sårene fikk grodd, siden har jeg ikke hatt problemer. Nå bruker jeg kun briller, synes linser blir litt for dyrt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå