Gjest ikke innlogget Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Jeg og samboeren min har vært sammen i 2 år og vi har nettopp funnet ut at vi venter barn sammen. Vi ble glad begge to, helt til jeg fant noe på dataen som sjokkerte meg! Han har sendt mail med ei jente over en periode og de planlegger å møtes ...Han skriver at han liker henne, at hun er fin og at han gjerne vil treffe henne. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hva om det blir slutt og jeg sitter igjen alene med barnet? Det skremmer meg. Samtidlig VET jeg at om han planlegger å være uto, så er det ikke sjangs at jeg vil ha han lengre. Hva i alle dager gjør jeg nå, det svir i magen og hjertet. Hvordan kunne han...?
Gjest niomi Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Skriv ut e-posten og server han den sammen med middagen og spørsmålet: "Hva er dette for noe?"
Gjest Nattblomst Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Sånt er noe skit. Var det meg, hadde jeg konfrontert ham med det så fort som mulig. Spør ham hva han hadde tenkt seg; ha deg i bakhånd til hun nye var testet og evt. foretrukket? Feigt, i så fall. Skjønner godt at du ikke vil ha ham dersom dette er det det ser ut som.
Gjest Gjest 1 Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Skjønner godt at du ikke vil ha ham dersom dette er det det ser ut som. ← Enig, og godt råd å skrive det ut og spørre ham under middagen hva han tenker om det. Det er kanskje på sin plass å vurdere om du vil leve sammen med en slik mann.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Skriv ut e-posten og server han den sammen med middagen og spørsmålet: "Hva er dette for noe?" ← Du ser for mye tv og film.
Gjest Gjest 1 Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Du ser for mye tv og film. ← Film eller ikke: hvorfor er det ikke en god løsning å konfrontere mannen med epostene, mener du?
Gjest ts Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Tusen takk for tips og råd. Er helt i fra meg her jeg sitter. Er skuffa, trist og redd. Man tror man kjenner noen...jeg som stolte på han. . Jeg hadde faktisk tenkt å skrive ut mailene og legge dem frem til han kom hjem, men jeg tørr ikke. Må tenke litt først på hva jeg skal si.
Badlands Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Jeg hadde faktisk tenkt å skrive ut mailene og legge dem frem til han kom hjem, men jeg tørr ikke. Må tenke litt først på hva jeg skal si. ← Du TRENG ikkje vere den som i tillegg til å ha funne ut dette, får byrden med å konfrontere han. Dersom du ikkje har behov for det. Det er lov å pakke ein koffert, reise til ei venninne eller nokon du kjenner, men skrive ut mailane og leggje dei fram på bordet først. Så kjem han heim til tomt hus, og ser mailane, og skjøner teikninga. Så får HAN byrden med å kontakte deg og forklare seg, og ordne opp i rotet sitt.
Fibula Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 Jeg gjorde det i en liknende situasjon en gang. Hvor min eks hadde skrevet litt vel hjertelige mail til en kollega. Disse kom jeg tilfeldigvis over da jeg fikk låne pc-en hans, mens han hadde mailprogrammet oppe. Hadde ingen mistanker og lette ikke etter noe. Først reagerte han på at jeg hadde lest mailen hans, men innså vel at det ikke var hovedproblemet vi hadde akkurat da, og la seg langflat. I mitt tilfelle hadde det ikke gått lenger enn disse mailene, og vi klarte å jobbe oss gjennom det problemet. Vi hadde likevel mer dyperegående problemer som gjorde at det ikke fungerte i lengden.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #10 Skrevet 24. februar 2007 Ta abort og kom deg vekk fra den mannen.
Gjest Bdog Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 Du TRENG ikkje vere den som i tillegg til å ha funne ut dette, får byrden med å konfrontere han. Dersom du ikkje har behov for det. Det er lov å pakke ein koffert, reise til ei venninne eller nokon du kjenner, men skrive ut mailane og leggje dei fram på bordet først. Så kjem han heim til tomt hus, og ser mailane, og skjøner teikninga. Så får HAN byrden med å kontakte deg og forklare seg, og ordne opp i rotet sitt. ← Dette er like fornuftig som disse rådene om knallhard konfrontasjon over er umodne og tåpelige. Hvis du presenterer det for ham over middagen, går han rett i forsvarsposisjon. Han kan bli så redd at han forsøker å lyve deg rett opp i ansiktet. Det gjør han i så tilfelle hovedsakelig fordi han er glad i deg og ikke vil miste deg. Legg heller igjen et kort brev og la ham få en dag eller to til å tenke seg om før han svarer. I brevet skriver du at du vil vite sannheten, og at hvis han lyver, vil det være et mye større svik enn disse mailene. Husk at ingen stor skade er skjedd ennå. Alle kan bli midlertidig forelsket i en annen. Å si at man skal treffes, er noe helt annet enn å faktisk treffes.
Gilette Skrevet 24. februar 2007 #12 Skrevet 24. februar 2007 Dette er like fornuftig som disse rådene om knallhard konfrontasjon over er umodne og tåpelige. Hvis du presenterer det for ham over middagen, går han rett i forsvarsposisjon. Han kan bli så redd at han forsøker å lyve deg rett opp i ansiktet. Det gjør han i så tilfelle hovedsakelig fordi han er glad i deg og ikke vil miste deg. Legg heller igjen et kort brev og la ham få en dag eller to til å tenke seg om før han svarer. I brevet skriver du at du vil vite sannheten, og at hvis han lyver, vil det være et mye større svik enn disse mailene. Husk at ingen stor skade er skjedd ennå. Alle kan bli midlertidig forelsket i en annen. Å si at man skal treffes, er noe helt annet enn å faktisk treffes. ← Veldig enig i dette, godt skrevet. La ham få tid til å tenke over svaret han skal gi deg. Ikke konfronter ham slik at han får maten i halsen! Det kommer det umulig noe godt utav
Gjest Silmarill Skrevet 24. februar 2007 #13 Skrevet 24. februar 2007 Så grusomt vondt dette må føles for deg Dere venter barn sammen i tilegg så det må være ekstra sårt for deg nå! Skriv ut denne mailen! Snakk med han om dette og dine mistanker! Juger han så viser du han utskriften! Jeg ville også ha spurt om hvor lenge dette har pågått og om det har skjedd før og om han har vært utro og evt. hvor mange ganger! Det som er viktig her er HVORFOR??? Hvorfor gjør du dette mot meg? Ingen unnskyldning er bra nok for dette, men om han er veldig missfornøyd med forholdet kan det kanskje være at det er det som er grunnen! (ingen unnskyldning for at han har lov til dette) La oss si at han legger alle kortene på bordet og beklager seg! Hvil du gi han en ny sjangse da? Du vil jo kanskje da uansett mistenke han for alt han foretar seg! Igjen så er det ingenting som forsvarer dette, men er det noe dere kan gjøre som setter en strek over dette så er vel det det aller beste! Vi her inne vet svært lite om ditt forhold, men hører din side av saken! Huff, dette er vondt og håper i det lengste at det er en misforståelse
Gjest ts Skrevet 24. februar 2007 #14 Skrevet 24. februar 2007 Igjen tusen takk for alle svar. Abort er nok uaktuelt tror jeg...Vet fremdeles ikke hva jeg skal gjøre. Om jeg skal tilgi han? Tror nok aldri jeg kan stole på han igjen og da går det jo ikke. Nei jeg aner faktisk ikke.
Gjest Silmarill Skrevet 24. februar 2007 #15 Skrevet 24. februar 2007 Vet fremdeles ikke hva jeg skal gjøre. Om jeg skal tilgi han? Tror nok aldri jeg kan stole på han igjen og da går det jo ikke. Nei jeg aner faktisk ikke. ← Har du snakket med han om dette nå? Hva sa han? (her er du anonym vet du) Det du sier er jo også det jeg sier, du kan ikke stole på han etter dette - tror jeg da... (kommer så klart ann på deres forhold generelt) - dersom det stemmer at denne mailen er det du tror det er (tror desverre det selv) hva har han sagt til dette? HVORFOR? Du må spørre om hvorfor og hvor lenge han gjordet det og hvor lenge det har pågått!
Gjest Silmarill Skrevet 24. februar 2007 #16 Skrevet 24. februar 2007 soryy jeg skrev i feil tråd......
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2007 #17 Skrevet 25. februar 2007 Verden går vel ikke under hvis du må dumpe han og ta deg av barnet alene?
NovaFlare Skrevet 25. februar 2007 #18 Skrevet 25. februar 2007 Verden går vel ikke under hvis du må dumpe han og ta deg av barnet alene? ← Har du noensinne elsket noen? Det er ikke så lett vet du... Jeg er enig i poenget ditt, men for en måte å si det på! Klart hun føler det som verdens undergang nå, det er helt naturlig hvis hun elsker ham..
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2007 #19 Skrevet 25. februar 2007 Har du noensinne elsket noen? Det er ikke så lett vet du... Jeg er enig i poenget ditt, men for en måte å si det på! Klart hun føler det som verdens undergang nå, det er helt naturlig hvis hun elsker ham.. ← Kanskje en brutal måte å si det på, men hun må være realistisk og prøve å se situasjonen sånn som den er. Hvis han har noe på gang med ei anna dame, og hun ikke takler dette, så må hun gjøre det slutt, såsant han ikke slutter å flørte med andre. Siden abort er uaktuelt for henne, så vil hun beholde barnet og blir dermed alenemor... I likhet med veldig mange andre... Og det kommer helt sikkert til å gå bra (det var poenget mitt...)
Velvet Skrevet 25. februar 2007 #20 Skrevet 25. februar 2007 Ta abort og kom deg vekk fra den mannen. ← Ta abort?? Er det en slags automatikk for deg? Mannen er (kan være) utro så derfor ta abort og sparke ut/ flytte fra han? Hun må iallefall finne ut eksakt hva som foregår og deretter ta et valg. Synes ordet "abort" kom drastisk fort opp her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå