Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått tilsendt giro på lisensbetaling, selvom jeg bor i leid leilighet og aldri har kjøpt en TV eller DVD-spiller. Aner ikke hvorden de vet at jeg bor der jeg bor, men det er jo en annen historie.

Jeg ser svært lite på TV, og det lille jeg ser kan jeg like gjerne se på Web-TV. Tenker derfor at jeg like gjerne selger hele TVen.

Om jeg gir NRK beskjed om at jeg ikke lengre har TV, kan de da kutte kabel-tilgangen i min leilighet?? Vil jo gjerne ha radio (men man kan kanskje ikke ha det heller uten å betale lisens...?) og får kun inn kanaler når jeg bruker kabelen.

Jeg bor i en bygård i Oslo, der borettslaget betaler kabel-TV.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så vidt jeg vet må du betale lisens for radio hvis du ikke har TV (den er vel noe mindre). Det varer nok ikke lenge før man må betale lisens når man ser TV på andre måter også, som web-TV (mener å huske at det er slik i Danmark allerede?).

Skrevet

Jeg gav beskjed til NRK at jeg ikke lenger hadde tv. Har aldri fått noen regning for radio ol. De godtok det.

Skrevet
Ja, så vidt jeg vet må du betale lisens for radio hvis du ikke har TV (den er vel noe mindre). Det varer nok ikke lenge før man må betale lisens når man ser TV på andre måter også, som web-TV (mener å huske at det er slik i Danmark allerede?).

Det er IKKE lisens for radio. Det er et spm om man muligens skal begynne å ta lisens for web-TV og TV via mobil. Pr idag er det nok mest aktuelt med lisens for mobil-TV.

Skrevet
Nå har jeg fått tilsendt giro på lisensbetaling, selvom jeg bor i leid leilighet og aldri har kjøpt en TV eller DVD-spiller. Aner ikke hvorden de vet at jeg bor der jeg bor, men det er jo en annen historie.

Jeg ser svært lite på TV, og det lille jeg ser kan jeg like gjerne se på Web-TV. Tenker derfor at jeg like gjerne selger hele TVen.

Om jeg gir NRK beskjed om at jeg ikke lengre har TV, kan de da kutte kabel-tilgangen i min leilighet?? Vil jo gjerne ha radio (men man kan kanskje ikke ha det heller uten å betale lisens...?) og får kun inn kanaler når jeg bruker kabelen.

Jeg bor i en bygård i Oslo, der borettslaget betaler kabel-TV.

Radio er lisensfri. Nrk har ingenting med kabelnettet å gjøre. I dag blir kabelnettet brukt til mer enn TV enn noe gang før (telefon, radio, internettoppkobling) så det er ikke aktuelt å kutte forbindelsen. Det har det aldri vært før heller for den saks skyld.

Årsaken til å du har fått et krav er at nrk antagelig via offentlig informasjon vet hvem som bor i blokkene og ikke allerede betaler lisens. De fleste som ikke betaler har gjerne et TV-apparat.

Skrevet

Vi fikk krav rett som det var den gangen vi ikke hadde TV. Var to jenter som bodde sammen, og de sendte kravet til den av oss som sto i telefonkatalogen. Mulig det var tilfeldig, men jeg vet nå ikke...

Skrevet

Kvitt deg med tvn først, så melder du ifra at du faktisk ikke har tv.

sånn som situasjonen er nå, har de jo sendt til en som HAR tv, så det var jo helt rett av dem. ;)

Skrevet
sånn som situasjonen er nå, har de jo sendt til en som HAR tv, så det var jo helt rett av dem.  ;)

Ja, det er en TV i leilgheten, men jeg bor i leiligheten til pappa, og han betaler jo lisens.

Synes bare det var så rart at de henvendte seg til meg. Jeg har jo aldri kjøpt TV. Jeg er ikke folkeregistrert i den leiligheten en gang...

Kanskje de har søkt på meg i telefonkatalogen, der er jeg registert i denne leiligheten, nemlig.

Uansett, takk for svar alle sammen. Kommer til å sette den 10 år gamle, temmelig ødelagte TVen på loftet, jeg.

Godt å vite at jeg fremdeles kommer til å ha radio :)

Skrevet
Ja, det er en TV i leilgheten, men jeg bor i leiligheten til pappa, og han betaler jo lisens.

Synes bare det var så rart at de henvendte seg til meg. Jeg har jo aldri kjøpt TV. Jeg er ikke folkeregistrert i den leiligheten en gang...

Kanskje de har søkt på meg i telefonkatalogen, der er jeg registert i denne leiligheten, nemlig.

Uansett, takk for svar alle sammen. Kommer til å sette den 10 år gamle, temmelig ødelagte TVen på loftet, jeg.

Godt å vite at jeg fremdeles kommer til å ha radio :)

Men man skal vel ikke betale 2 lisenser? Du sier jo at faren din allerede betaler og du bor hos han??

Skrevet
Men man skal vel ikke betale 2 lisenser? Du sier jo at faren din allerede betaler og du bor hos han??

Om han bor et annet sted og betaler der han bor, så gjelder den betalingen han gjør bare for det stedet han bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...