Gå til innhold

Blir det arr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en tenåring som har fjernet en føflekk på 5 mm på haka. Har sydd tre sting. Gjorde det på poliklinikken.

Tror dere det blir arr? (arr blir det nok, men STORT arr?)

Skrevet

om vedkommende klarer å ikke plukke eller klø på det blir det nok ikke noe stort arr nei ;)

Skrevet

Tror enkelte kirurger er litt mer nøye på å få det fint når det er i ansiktet hvor det vil syns godt. Broren min fjernet en på kinnet og fikk nesten ikke arr, mens jeg var hos samme kirurg og fjernet en på ryggen og har ganske stort arr. Og min var sånn plassert at jeg ikke klarte pelle på den i det hele tatt!

Gjest Huldali
Skrevet

Tror det kommer an på den som fjerner føflekkene og at man lar det gro skikkelig uten å pille på det.

Jeg var nok litt uheldig med han som gjorde det og har to store arr på armen.. Lite pent...

Skrevet

Tror det har aller mest med huden å gjøre. F.eks. hvor på kroppen det er og hvordan huden reparerer sår.

Skrevet

Jeg har fjernet tre stk på ryggen og har hatt stygge lyse arr. Det er først nå (ca 12 år etter) at de ikke vises så godt. Litt sol etc har nok hjulpet.

Disse føflekkene var relativt dype, rundt 1cm+ og for å få med røtter og hele sulamitten var de nødt til å ta ganske mye rundt også. Det kan være at føflekker i ansiktet ikke har så veldig mye hud å plante seg inn i, og da har de nok ikke fjernet så mye rundt heller?

Det har dessuten litt å si hvordan det er lappet sammen, er såret limt vil det nok ikke vises like godt som hvis det er sydd.

Jeg er ingen ekspert på temaet, men resonnerer litt ut fra egne erfaringer her!

Skrevet

De sydde, skrev det i første post.

forresten så var det utstående, altså utenpå huden.

Skrevet
De sydde, skrev det i første post.

forresten så var det utstående, altså utenpå huden.

Da er det gode sjanser for at det blir lite arr.

Men hvor god grohud man har påvirker selvsagt også..

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

Heisan. Arr etter føflekkfjerning hos lege er avhengig av flere ting,både hvor stort det er hvor flink legen er og hvilket arrvev en person har. Men det er mye stygt arbeide ute å går. Det er jo selvfølgelig viktig å gå til lege med slike ting å få det vurdert ,slik at det ikke er noe galt med flekkene/vortene,men ellers vil jeg nå si at det som gir best resultat er å få fjernet det med laser. Da unngår man ihverfall de stygge arrene, som det blir hvis du blir operert. ;)

Skrevet

Fikk ikke bruke laser, er veldig få som får det her jeg bor (an av norges største byer...)

venus: Det hadde vært større sjanser hvis den ikke stod ut fra huden, har jeg hørt :)

Skrevet
Heisan. Arr etter føflekkfjerning hos lege er avhengig av flere ting,både hvor stort det er hvor flink legen er og hvilket arrvev en person har. Men det er mye stygt arbeide ute å går. Det er jo selvfølgelig viktig å gå til lege med slike ting å få det vurdert ,slik at det ikke er noe galt med flekkene/vortene,men ellers vil jeg nå si at det som gir best resultat er å få fjernet det med laser. Da unngår man ihverfall de stygge arrene, som det blir hvis du blir operert.    ;)

Jeg har tenkt til å fjerne noen føflekker med laser. Men jeg lurer på om det er mulig å fjerne føflekker som uthever seg over huden med laser? Eller må jeg virkelig til legen å skjære de bort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...