Gå til innhold

Jeg vil ha..

Anbefalte innlegg

Gjest Primula
Skrevet

Vi er veldig glad i pasta, men det blir jo stort sett det samme. Derfor ønsker jeg emd nye pastaretter. Del dine med meg er du snill. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hmm feil.

Endret av aimee
Skrevet (endret)

enda en feil.

Endret av aimee
Skrevet

Jeg har to favoritter som jeg veklser mellom.

Pasta med tunfisksaus:

Stek purre og paprika i noen minutter

Hell over matfløte, og tunfisk fra boks. Salt og pepper.

Mengdene varierer selvfølgelig ut fra hvor mye du skal lage. Når jeg lager 1 posjon bruker jeg en halv boks tunfisk og en ca en halv boks fløte. Paprika og purre ettersom hvor mye du liker det. (mais er forresten godt i det og!)

La dette småkoke i panne noen minutter, til fløten har kokt seg inn. Hell over pastaen.

Den andre favoritten er like lett:

Kok pasta, når det nærmer seg slutter på koketidem putter du oppi terninger med Picnicskinke, eller annen skinke du har i skapet. Hell oppi en boks med mais i det kokende vannet.

Skjær tomater og ha revet ost klart. Når pastaen er ferdig, heller du av vannet. Putt i tomater og ost, krydre med oregano og aromat.

Jeg pleier å sette kjelen til side noen minutter med lokk, slik at osten smelter inni blandingen.

Spørsmål?

Skrevet

Jeg steker løk, champignon og opphakket skinke i litt smør/olje. Har så over matfløte og masse pepper. litt salt må også i. la dette koke litt og server med pasta.

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg er mest glad i pastasalat, så her kommer den jeg liker best:

2 typer salater

Vårløk

Agurk

Cherry tomater, delt i to

Mais

Fetaost

Fullkornspasta

Krutonger

Serveres med revet parmasanost, en god dressing og varmt brød til.

Deilig!

Skrevet

Hverdagspasta:

Steker små broccolibuketter, bacon, kapers, cherrytomater, pinjekjerner eller hva jeg måtte ha i kjøleskapet i litt olje, tilsetter fersk basilikum og pepper. Blandes i grov pasta, masse parmesan på.

Hverdagscarbonara (2 pers):

Kok pasta. Imens steker du bacon i små terninger. Rør sammen tre egg, en håndfull eller to revet parmesan, masse kvernet sort pepper og det stekte baconet i en bolle. Hell av kokevannet og bland eggeblandingen i pastaen. Server med en gang. Det er ikke skummelt med de rå eggene, de koagulerer og blir en slags saus. Veldig godt og lettvint.

Og pasta med pesto, små cherrytomater, parmesan og basilikumsblader er enkelt og godt, gjerne med fersk ravioli med ost.

Skrevet

Min favoritt er pasta med kylling.

Skjær kyllingfilet i små biter, mariner gjerne med litt soyasuas og favorittkrydder. Stekes i varm panne.

Paprika, purre, rød løk og sopp skjærer i ønskede biter og has i pannen når kyllingen er surret brun.

La det surre litt og tilsett en boks maiskorn.

Bruk fersk pasta, kok etter anvisning.

Når man legger pastaen i vannet, heller man fløte over kylling og grønnskaer i pannen, gir et raskt oppkok og så er det ferdig samtidig som pastaen.

Tøm sausen over pastaen og spis.

Server gjerne med (hvitløks)baguett og enkel grønn salat.

Skrevet

Min favoritt:

Stek en løk eller to, med en hvitløksbåt eller to. Tilsett bacon i biter. Stek litt før en boks med tomater helles oppi. Ha oppi litt sukker og pepper, og la det koke en stund. Også kanskje litt oregano og salt (avhengig av hvor salt baconen er). Serveres med pasta og masse paramesan. Enkelt og godt :)

Skrevet

Lun pastasalat

Pastarør

pesto

olje

hakket hvitløk

salt og pepper

cherrytomater

pinjekjerner

sukkererter

rødløk

Salaten kan spises som den er, men det er kjempegodt å strimle spekeskinke over eller å ha den som tilbehør til grillet kylling. Med godt brød til er det absolutt en fullverdig middag synes jeg :)

Veldig raskt og enkelt:

Del alle cherrytomatene i fire båter, og bland de sammen med noen spiseskjeer pesto, litt hvitløk, en dæsj olje, + salt og pepper

Rist pinjekjernene i stekepanne og legg til side.

Fres raskt rødløken i små biter sammen med sukkerertene i litt olje i stekepannen

Hell av vannet på pastaen og bland med tomatblandingen, pinjekjernene, rødløken og sukkerertene i kasserollen så alt blir varmt. Her gjør det seg selvfølgelig med et dryss av parmesan.

Skrevet (endret)

Pasta- og pestofavoritt

Jeg bruker som oftest fersk tagliatelle til denne. Alt du gjør er å brune et par oppkuttede kyllingfileter. Kok pastaen, hell av vannet. Sett pannen tilbake på platen og ha i et par-tre skjeer med en god pesto. Til slutt kan du ha pastaen og kyllingen i en pen serveringsskål. Server med hvitløksbrød til.

Og så en deilig pastasalat som sikkert er en kaloribombe de luxe, men av og til skal man servere det også. Denne er perfekt til f.eks. en grillfest e.l.

Kok 1 pose med pastarør. Kutt opp 1 purreløk og åpne en boks med ananas (i biter.) Kutt opp 1 boks med skinke eller bruk smårettsskinke. Alt dette helles i en stor skål. Pastaen kokes, når den er ferdig har du den under springen i kaldt vann til den er kald. Ha pastaen i skålen og bland sammen med de andre ingrediensene. Ha i en pose med ekte majones og 1 beger med (lett)rømme. Bland dette veldig godt med en sleiv. Kvern pepper og ha bittelitt salt over.

Endret av Susannah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...