Gå til innhold

Urter i potte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper stadig vekk friske urter i potte men de dør fra meg nesten før jeg får brukt de. Hvordan få de til å overleve?

Har sett at det finne urtepotte fra Eva Solo, noe som vet om denne virker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bud er å tynne/plante om. Det er altfor mange planter på altfor liten vekstflate i f.eks. basilikum-pottene man kjøper i butikken.

Man kan enten plnte om, og da dele i 2 eller 3 og plante i frisk jord, eller man kan tynne ut. Sist vi kjøpte basilikum tynnet jeg vekk halvparten av plantene. Bladene på detb jeg tynnet vekk lagde jeg pesto av, så ingenting gikk til spille. ;)

Denne basilikumen står i Eva Solo-potte, og jeg er overrasket over hvor mye vann den bruker!

Denne planten har vi hittil hatt i 3 uker, og den er fortsatt like fin. :)

Skrevet

Eva Solo har gitt urtene mine et nytt liv! Jeg også ble overrasket over hvor mye vann de faktisk drikker. Så gå til innkjøp av et par potter med en gang!

Bare vær oppmerksom på en ting. Det er ikke akkurat "urtesesong" nå, så det kan hende at de ikke overlever uansett. Pass på at du kjøper en ung plante eller at den ikke får frostskader på vei hjem fra butikken :)

Skrevet

Vann vann vann vann - hvertfall basilikum - den drikker sinnsyke mengder vann!! Bare å fylle på krukka hver eneste morgen. Står sola i vinduet må du minst to ganger om dagen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for tips, skal investere i Eva Solo urtepotter.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

På basilikumpotta, som jeg kjøpte på Mega, står det at den ikke tåler under 14 grader. Det ga forklaringen på hvorfor den døde med en gang. Butikken oppbevarte den på kjøla :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...