Gå til innhold

henvisning fra legen, avtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk henvisning av legen til å søke hudlege til å fjerne føflekk.

lurer litt på forskjell på pris, i henhold til at jeg fikk henvisning skullejeg ringe dit de hadde slik avtale.

men jeg fant en privatklinikk, hvor de tar 750 for to stk føflekker. men min samboer mente at så lenge jeg hadde henvisning så fikk jeg det gratis ved en lege som har slik avtale (ikke privat altså)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
fikk henvisning av legen til å søke hudlege til å fjerne føflekk.

lurer litt på forskjell på pris, i henhold til at jeg fikk henvisning skullejeg ringe dit de hadde slik avtale.

men jeg fant en privatklinikk, hvor de tar 750 for to stk føflekker. men min samboer mente at så lenge jeg hadde henvisning så fikk jeg det gratis ved en lege som har slik avtale (ikke privat altså)

Om du har en henvisning fra fastlegen din så betaler du kun en egenandel som skrives inn på egenandelskortet ditt. Fastlegen din gir deg egenandelskort eller du kan få det av hudlegen når du fjerner føflekken. På egenandelskortet føres alt som legene gjør (konsultasjon hos fastlege, inngrep etc.). Fastlegekonsultasjon koster 125 eller 150 kr pr. gang avhengig av om han er definert som spesialist eller ikke. I tillegg betales det 47 kroner for blodprøver etc.

Når akkumulert egenandel passerer 1660 i løpet av året kan du gå til trygdekontoret og få frikort for resten av året. Da er det gratis for alt som skjer i det offentlige helsevesenet ut året.

Skulle du gå til en privat lege så kan du få raskere hjelp, men du må betale alt og det teller ikke med mot å fylle opp egenandelskvoten på 1660 kr for å få frikort. Så privat lege er mest aktuelt når ventetidene hos offentlig lege er veldig stor.

Her er linken for egenandelssatsene:

http://www.nav.no/page?id=354

Endret av Paladin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...