Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør din kjære som irriterer deg?

Min klarer for eksempel aldri å henge håndkleet skikkelig. Han vet tydeligvis ikke hvordan en oppvaskmaskin skrus av eller åpnes, og han tror at hybelkaniner skal formere seg i det uendelige.

I tillegg smatter han til tider grusomt. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min klarer fysisk ikke å ta ut av oppvaskmaskinen og vaskemaskinen! Jeg setter den på og reiser bort i flere dager, kommer hjem og den står urørt :riste fortvilet på hodet: Og det selv om jeg har sikkert sendt to tre meldinger om at han må huske tøyet...

Skrevet

Slenger klærne sine på hulvet på soverommet, ellers er han ryddig av seg.

Er litt for glad i å kjøpe ting på ebay, spesielt bildeler.

Men tror kanskje det er mer å irritere seg over ved meg:)

Skrevet

Han setter den tomme dopapirhylsen oppå de nye rullene på dorullholderen. Hva skal den der liksom?

Skrevet

:ler: Han begynner å snorke like før jeg sovner slik at jeg blir vekket ut av dvaletilstanden min, og dermed blir jeg liggende våken og jeg får ikke sove.

I kveld må jeg huske å snu han fra "kosestilling" til "sovestilling" før det kommer så langt! :ler:

Skrevet
Hva gjør din kjære som irriterer deg?

Min klarer for eksempel aldri å henge håndkleet skikkelig.

Akkurat slik er det her også. Bare henger det som en klump!

Skrevet

apropos doruller!

Han henger de alltid feil vei, og han legger alltid igjen de tomme hylsene på gulvet/setter de ved vasken i stedet for å kaste de i den lille søplebøtta som står ved siden av doen. Det samme gjelder plasten som har vært rundt dorullene. :roll:

onsdag kveld ba jeg han rydde bort plasten og den tomme dorullen. i går måtte jeg be han fjerne plasten fra stuebordet og hente papprullen som lå på badegulvet.

Håpløs... :ler:

Skrevet

Njaaa... Min er ikke så flink til å fortelle om ting. Jeg fikk f.eks. vite at han var blitt fast ansatt fordi jeg ryddet i papirbunken og der lå ansettelseskontrakten. At dama til en kompis hadde flyttet fra han, fant jeg ut ved at jeg foreslo å invitere de på middag en kveld. Han er nok litt distre han samboeren min. For han er 100% sikker på at han har fortalt det. :ler:

Ellers er det han som er rydderen og kokken i huset, og han irriterer seg nok en del over hvor utrolig flink jeg er til å rote. :sjenert: Kompromisset er at jeg kan rote så mye jeg vil på soverommet (noe som gjør at jeg hver morgen må igjennom en kubikk klær som er på utsiden av skapet for å finne noe å ta på), og rydde i stue og på kjøkken.

Skrevet

Når sambo har vært ute å lekt seg og han kommer inn i leiligheten med skitne sølete sko. Han gjør det vær eneste gang, og spor av jord og blaut søle på kjøkkene og store mengder i ganga :(

Skrevet

Når han av og til spiser kveldsmat i stua, så lar han tallerken og bestikk ligge igjen på stuebordet, selv om jeg har sagt til ham at han skal ta det på kjøkkenet. Han rydder alltid fra bordet etter middagen, skjønner ikke hvorfor kveldsmat er så forskjellig.

Og han har en vane for å legge fra seg sokker han har brukt på gulvet ved siden av sofa. Jeg er av den oppfatning av at hvis klær legges på gulvet så er de skitne og kan tas til skittentøykurv. Så jeg har ofte plukket de sokkene jeg finner på gulvet og tatt de med til skittentøyskurv. Så kommer han hjem og spør etter sokkene for han er tydligvis ikke ferdig med å bruke de ennå. De var brukt bare en halv dag så da kan han bruke de en dag til og derfor legger de på gulvet for "oppbevaring". Den var lett å skjønne.

Skrevet
Njaaa... Min er ikke så flink til å fortelle om ting.

Sånn er min også noen ganger... Skal vi et sted har han plutselig lagt masse planer uten at jeg har hørt et kvekk... (Men han forteller om lønnsøkninger, ansettelser og sånt da ;) )

Han er ganske dårlig på å vaske klær. (Som at det er mitt problem at han er tom for boksere...) Han sjekker aldri om klærne på stativet er tørt før han klager på manglende tørre klær...

Han rydder sjelden bort oppvaska, og er ram til å "stjele" mine glass...

Dessuten er han en racer på å ta av seg sokkene i stua og la de bli liggende der...

Skrevet
Han setter den tomme dopapirhylsen oppå de nye rullene på dorullholderen. Hva skal den der liksom?

Ja, da er det mye bedre å gjøre som min - sette den nye dorullen oppå den tomme hylsa på holderen.

Ellers irriterer det meg litt at det er mye husarbeid han ikke "ser", samtidig er det min egen skyld som har gått hjemme en stund og dermed tatt det meste, sånn at han ikke har fått noen vaner på det. Men heldigvis har vi kommet fram til løsninger nå, da.

Jeg kan også irritere meg over at han er ganske påståelig i diskusjoner, men jeg er ikke noe bedre selv. Han har egentlig ingen andre vaner jeg synes er plagsomme, bortsett fra at jeg håper han slutter å røyke snart.

Skrevet
Så kommer han hjem og spør etter sokkene for han er tydligvis ikke ferdig med å bruke de ennå.

Hvor går han hen uten sokker? Hehe, klarte ikke å dy meg.

Skrevet
apropos doruller!

Han henger de alltid feil vei, og han legger alltid igjen de tomme hylsene på gulvet/setter de ved vasken i stedet for å kaste de i den lille søplebøtta som står ved siden av doen. Det samme gjelder plasten som har vært rundt dorullene. :roll:

Skal flippen henge ut eller inn ?

Dette sliter jeg med også, jeg må snu rullen...:forvirret:

Skrevet

Tyr: ut selvfølgelig ;)

Og det tror jeg han er enig i, men jeg tror faktisk ikke han sjekker det en gang når han henger den opp.

Skrevet

Ja, flippen skal ut. Akkurat denne har ikke samboer skjønt, heller. Skulle nesten tro han ikke bruker dopapir. :roll:

Skrevet

Akkurat der er sambo likedan som meg. Han hater når flippen henger inn mot veggen, Det skal henge utover!

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Han setter igjen kaffekopper "rundt omkring" (typisk ved pc`n, i bokhyller ol).

Skrevet

Jeg kommer ikke på noe ved han som virkelig irriterer meg. Og vi har vært sammen i snart 5 år. Dette lover jo bra :)

Skrevet
Når sambo har vært ute å lekt seg og han kommer inn i leiligheten med skitne sølete sko. Han gjør det vær eneste gang, og spor av jord og blaut søle på kjøkkene og store mengder i ganga :(

Men han ordner vel selv opp etter seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...