Gå til innhold

Litt alternativt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden min erfaring med bryllup er minimal, vil jeg gjerne høre hvordan dere tror dette kan fungere:

Vi bor på et lite sted, og utvalget selskapslokaler er ikke så veldig stort. Siden vi var litt sent ute, var det ikke så mye som var ledig. Vi har også stor familie og vennekrets. Det betyr at vi ikke fikk plass til alle på middag (ca 110 stk). Vi synes det ble veldig vanskelig å dele i middag- og kaffegjester (plass til ca 65 på middag), så vi lurer på å gjøre følgende:

Vielse

Middag med foreldre, søsken og forlovere (ca 25). Gjøres unna relativt kjapp- slik at det ikke blir så sent før de andre gjestene kommer. Dva at vi sparer de fleste taleretc til senere. feks til kaffen el noe

De andre gjestene (ca 75-80 stk) kommer ca 2 t etter vielsen er ferdig. Velkomstdrink.

Servere lett fingermat.

Dansen starter, og baren åpner. Fri bar.

Kaffe og kaker etterhvert.

Nattmat.

Hvordan tror dere dette vil funke? er det noe jeg må tenke spesielt på?

Huff, dette er vanskelig synes jeg...

Blir veldig glad viss noen kan komme med synspunkter/ råd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere fotograferes etter vielsen? For da tror jeg middag og fotografering på 2 timer blir veldig lite...

Har vært i et bryllup hvor det var taler til kaffen. Det var ikke helt vellykket. Vanskelig å få folk til å være stille...

Men hvorfor ikke servere fingermat/tapas til alle? Så slipper du å dele opp sånn? Blir kanskje litt vanskelig med såpass mange mennesker, men burde da la seg gjøre...

Skrevet

Vi skal fotograferes før vielsen.

Det kunne kanskje vært en ide å servert fingermat til alle ja...

Men da får vel min konservative svigermor bakoversveis :legrine:

Kanskje det er vanskelig å gjennomføre taler og sanger under kaffe ja, det har jeg ikke tenkt på...

Skrevet

Enig med jente 26. Jeg hadde gått for fingermat til alle. Hvis ikke kan det bli knapt med tid med både foto og middag først.

Synes forøvrig at fingermat og litt uformell stemning er en strålende løsning.

Skrevet

Hvordan skal man da organisere taler og sang tro? forslag?

må kanskje ha en autoritær toastmaster da... :)

Skrevet

Heisan!

Vi skal selv ha Buffet til alle, med både varm og kald mat, dette pga, at vi vil ha det litt mer uformelt, pluss at det er noen matallergikere i bryllupet + noen barn, så da får alle både det de liker og tåler :sjenert:

Vi skal ha toastmaster som organiserer det hele med taler etc, vi skal dele det opp slik at han informerer om når de kan forsyne seg andre gang etc, slik at han da kan annonsere når de aktuelle skal holde tale etc..

Vi håper det vil gå bra ;)

Skrevet

Vi gjorde noe tilsvarende, men hadde lenger tid mellom vielse og middag. Vi viet oss kl to, og dro så til fotografen. Så en tur til hotellet med forloverene, hvor vi slappet av litt og drakk litt musserende vin. Middagen for nærmeste familie og forlovere (ca. 45 stk) begynte klokken fem, og halv åtte kom de andre gjestene og fikk med seg kake og kaffe. :kaffe: Til sammen var vi rundt 90 personer tror jeg.

Vi serverte også nattmat, det var løksuppe med brød klokken elleve. Hadde åpen bar, og det var ikke så lurt, folk ble altfor fulle! Skulle nok begrenset tilgangen litt, men det kommer nok an på omgangskretsen deres. Hos oss var det mange med særs dårlig drikkekultur... :sjenert:

Skrevet

Synes dette høres veldig bra ut jeg. Vi vurderte noe lignende, men planla da å ha middag med de nærmeste kvelden i forveien og bare en skikkelig uformell "reception" selve bryllupsdagen. Tror det kan blir skikkelig vellykket! Lykke til!

(vi skal nå ha middag til 120 stykker... angrer allerede og synes din versjon høres mye bedre ut!)

Skrevet
Heisan!

Vi skal selv ha Buffet til alle, med både varm og kald mat, dette pga, at vi vil ha det litt mer uformelt, pluss at det er noen matallergikere i bryllupet + noen barn, så da får alle både det de liker og tåler  :sjenert:

Vi skal ha toastmaster som organiserer det hele med taler etc, vi skal dele det opp slik at han informerer om når de kan forsyne seg andre gang etc, slik at han da kan annonsere når de aktuelle skal holde tale etc..

Vi håper det vil gå bra  ;)

Vi skal også ha det slik. vi blir litt over 100 gjester.

tror det blir veldig greit :)

Skrevet

Vi gjør følgende (og har fått masse positive tilbakemeldinger på det):

Vielse kl 12.00 (tinghuset med kun foreldre, søsken og barn)

Lunsj på restaurant - 3 retters- med foreldre, søsken og barn (vi har søsken som er forlovere)

Siden fest på kvelden med søsken og venner. Foreldrene får passe barna :sjarmor:

Kommer til å ha åpen bar + ost og kjeks. Siden nattmat.

Tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...