Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Pyramidespill er jo ikke akkurat lovlig, da...

Skrevet

Sånne tilbud sier jeg k o n s e k v e n t nei takk til!

Det er bare noen uker siden jeg fikk tilbud fra en kollega om å være med og tjene masse penger, men jeg velger å satse på sikrere inntektskilder... og LOTTO :ler:

Et av argumentene for å være med, var bl.a. at en av byens banksjefer var aktivt med i dette her, men det var "hysj-hysj", og måtte for all del ikke komme videre...

:wink: Tillitsvekkende, spør du meg!

Skrevet

Nei, jeg er ikke med og kommer heller ikke til å bli med. Det er nok bare de som startet dette som gjør store penger. Endel jeg kjenner ble med, men de har verken skifta bil, reist hyppigere til syden eller kjøpt nytt hus. De har ikke tjent noe på dette....

Gjest Zalomine
Skrevet

Neitakk, vil ikke. Jeg er ikke så lettlurt. Helt lovlig er jeg nå også i tvil om at det er (da jeg har sett at det fra offentlighold er stilt store sprøsmålstegn ved lovligheten av dette, selv om enkelte hevder at det holder seg innenfor grensene). Slike gråsone-ting der bare de som starta det tjener noe, det holder jeg meg langt utenfor.

Skrevet

Blir det noe penger ut av det da, Perser?

Gjest *Perser*
Skrevet

jepp :P

Det var stille en liten stund, men nå siste mnd har det vært ganske så bra :P

Skrevet
Pyramidespill er jo ikke akkurat lovlig, da...

Denne typen er visst lovlig, det er folk som har prøvd å få det stoppet, men de har alt på det rene.... Ikke for å prate positivt om disse spillene, for jeg synes de er tåpelige!!!

Gjest Zalomine
Skrevet

Vel, lotteri-tilsynet har ikke tatt stilling til om det er lovlig, men i sverige er det funnet ulovlig. enn så lenge har lotteritilsynet sagt at å være medlem er lovlig, men å verve nye medlemmer ikke er det. Så, jeg vil nå si at vi uten tvil kan si at dette befinner seg i gråsonen. Helt lovlig kan vi vel ikke kalle det... Definitvt ikke noe for meg.

Gjest *Perser*
Skrevet

Fredagsbarn, kan du si meg hvor du har lest at det er ulovlig i sverige?

Gjest Zalomine
Skrevet

Jada, sitat fra lotteritilsynets hjemmesider:

Til orientering kan vi opplyse at Lotteriinspektionen i Sverige har vurdert WGI som et ulovlig pyramidespill, og Lotteriinspektionen har i denne forbindelse anmeldt en svensk borger for overtredelse av den svenske lotteriloven.

finner dette sitatet helt nederst på denne siden: http://www.lotteritilsynet.no/vis_sak.asp?sak=144

Gjest *Perser*
Skrevet

Vudering er ikke det samme som om noe har blidt vedtatt ;)

Skrevet

Har ikke hørt om WGI en gang. Skjønner jo ut fra tråden at det er et pyramidespill, men :-? Noen som kan forklare litt nermere hvordan dette pyramidespillet fungerre??

Skrevet

Synes det er moralsk forkastelig å være med på slikt, så selv om jeg var sikker på å tjene penger ville jeg ikke ha gjort det. Dersom man tjener penger i et slikt system som ikke produserer noe eller driver med annen verdiskapende virksomhet, så må jo pengene komme fra et sted. Og hvor er det? Jo, det er venner og andre lengre ned i pyramiden man tapper for midler.

Har forøvrig forstått det sånn at pengene man "tjener" er i form av liksomaksjer. Man får ikke ekte penger eller ekte verdier før man løser inn disse, og dersom alle skulle gjøre det vil "lufta" gå ut av ballongen, så "aksjene" til de som er trege å løse inn vi være verdiløse. Sånn forsto jeg det når jeg skumma gjennom artikkelen om dette i "Dine penger", men jeg leste ikke så nøye, så det er mulig jeg tar feil...

Skrevet

Pyramidespill er, i mine øyne, forkastelig.

Det å innlemme andre mennesker, for at de skal bruke sine penger på å gi deg penger som du skal gi videre. Nei. Man må også få disse pengene fra et sted. Man jobber for å gi andre pengene sine. Hva er det for et slags liv? Å skatte er greit, selv om det også kan diskuteres pga mengde skatt osv, man får iallefall noe igjen for det, selv om til og med også DET kan diskuteres. Vel, når man er med i et pyramidespill, lar man seg utnytte. Vit det.

Jeg ble en gang tilbudt inngang til et pyramidespill.

600 kr, og betingelsene var at jeg KUN brukte deres produkter. Om jeg gikk tom for tannkrem, måtte jeg la vær å pusse tennene, for å vente på neste pakke fra dem. Forbanna dritt. Rett og slett. Dette var snakk om "kroppspleieprodukter". Noe man er ganske avhengig av. Noe aå enkelt som tannkrem, sjampo, balsam, såpe, osvosv...

De danner et eget "samfunn", hvor de støtt og stadig verver nye medlemmer. Disse medlemmene betaler først rundt 600kr i inngangspenger, så ca 5000kr for å få en "startpakke". Produktene er neppe verd mer enn 500kr i samlet verdi. Den man blir vervet av, skal ha sin del av kaken før han sender pengene videre til den som igjen vervet ham, osv. Hver måned må man betale en viss sum, på ca 3000kr, eventuelt man får beskjed om å bestille varer for en minimumspris. Klart det blir penger av det, men for hvilken pris?

Dette er, desverre, lovlig, men kan umulig se bra ut i de forskjellige personene, høyt oppe på toppen, sine papirer. De må forklare hvordan de har fått tak i så mange penger uten å skatte, osv. Nei, jeg sukker bare av deres naivitet. Beklager. Det blir til slutt problemer uansett hvordan man ser på det.

Jeg vet ikke hva WGI er, og vil helst ikke vite.

På det dere har skrevet, er det noe lotterigreier.

Jo, jeg har det i bakhodet, lest såvidt om det, men det er ikke noe jeg egentlig bryr meg særlig om. Jeg håper de som er her inne, og leser dette, de som har vurdert dette, de som har sett på det som lett tjente penger, at de åpner øynene, at de ser systemet. At de en gang for alle forstår hva et pyramidespill faktisk går ut på.

Hilsen Birthe.

Gjest Zalomine
Skrevet

Perser: Jeg har da heller ikke sagt at det er VEDTATT ulovlig, men at det er funnet (altså vurdert som da, etter dine direkte sitater) såpass ulovlig at noen er tiltalt... Da er det jo ikke VEDTATT LOVLIG heller da, akkurat.

Jeg sier at dette er et gråsone-fenomen. Kan du nekte for det?

Skrevet

For det første så er ikke WGI ett pyramidespill, og skatte av det må vi gjøre som alle andre.

Jeg vet om folk som tjener mye penger på dette, og tjener faktisk en del selv også.

Du tapper ikke penger fra de under deg, du får dem til å jobbe for deg! Og jobbe må du om det skal bli resultater, her som i andre jobber! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...