Gå til innhold

God honning i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet noen bra honningsteder i Oslo?

Har brukt opp den fantastiske honningen fra lokale strøk i Hellas ( :grine: ) og må ha noe nytt. Men jeg er godt vant, for å si det sånn.

Honningen skal være flytende og så god som mulig. Er det helsekosten som gjelder, eller finnes det skjulte oaser? Er noen merker evt bedre enn andre?

Min honningfremtid avhenger av dere!!

:ler:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Huldali
Skrevet

Flytende honning får du i hvert fall på ICA.

Hvis jeg kan anbefale en honning, så er det honning fra Toten! Den er så utrolig god! De selger den på St.haugen, "gutta på haugen".

Skrevet

Jeg kjøpte nylig flytende honning på Obs, skogshonning fra Nepal. Synes den var god, men den er sikkert ikke eksepsjonell. Det er sikkert også mulig å få kjøpt honning av privatpersoner, jeg har god erfaring med dette, men vet ikke hvor man finner disse :)

Skrevet

Ultra har en del gode honninger, og du finner mye godt på Jacob's på Holtet.

Skrevet

Akasie-honning er knallgodt.

Jeg bruker den bl.a. til å dynke gode kaker, f.x. skjokoladekaker :icon_razz:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg har kjøpt mye honning rundt omkring i mange land, blant annet Hellas, men synes at den beste er de gule boksene med norsk honning. Ingenting kan måle seg med den.

Skrevet
Jeg har kjøpt mye honning rundt omkring i mange land, blant annet Hellas, men synes at den beste er de gule boksene med norsk honning. Ingenting kan måle seg med den.

Smaken er som baken. Jeg synes de fleste honningene jeg har smakt overgår den gule boksen. Den beste må vel være en lavendelhonning jeg kjøpte i Provence for et par år siden.

Skrevet

Herlighet, lavendelhonning høres jo fantastisk ut!! :sikle: Tror jammen meg jeg skal be mamma være på utkikk etter noe sånt i Italia, og ta med hjem til meg!

Hvor er forresten Jacob's på Holtet?

Godt å høre at den akasie-honningen er god, for det var den jeg endte opp med. Har ikke fått i meg frokost enda, så har enda til gode å smake den. Jeg har ingen forventninger om at den skal overgå den lokale fra fjellene i Hellas, men krysser fingrene og håper på at den faller i smak!

Den norske gule boksen sier meg egentlig ingenting.. Er det den med den røde bien på? Men det er jo hard honning, er det ikke?

Tusen takk for alle gode tips som allerede har kommet!! :klem: Har lyst til å prøve hver eneste en! :ler:

Her er honning bruksvare her, så tar gjerne flere gode tips!

:rosasmil:

Skrevet

Jacob's på Holtet er på Ekeberg. Det er temmelig langt unna for oss, så jeg har kun vært innom et par ganger, men de har mye godt. Tror de har hjemmeside hvis du søker på navnet.

Skrevet

Oj, det så spennende ut!! Blir definitivt en tur dit i aller nærmeste fremtid!

Her er linken hvis flere vil inn og titte :)

Ble desverre veldig skuffet over akasie-honningen.. synes ikke den smakte noenting jeg... :sjenert::forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...