Gjest lolle Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Noen som har noen skikkelig gode opskrifter på denne retten?Har så lyst å prøve å lage dette engang,men den bør helst ikke være for avansert...
Arkana Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Jeg synes Andreas Viestad sin oppskrift er veldig god. Macaroni and cheese (6 pers.) 500 g macaroni 5-6 dl kremfløte 250-350 g revet ost (blanding av flere, f.eks cheddar, gouda og parmesan) 1 liten finhakket løk 1 finhakket hvitløksfedd 1 ts tørket timian 1 laurbærblad 1 ts Dijonsennep en dæsj worcestershiresaus en dæsj tabasco 1 ss ketchup 50 g revet parmesan 50 g revet strøkavring/tørre brødsmuler Kok makaronien i velsaltet vann til den er al dente. Ha makaronien i et dørslag og skyll godt i kaldt vann. La makaronien renne godt av seg, før du overfører den til en stor ildfast form. Jo større, jo mer god overflate. Kok opp fløten, rør inn osteblandingen (minus 50 gram parmesan), løk, hvitløk, timian, laurbærblad, sennep og smak til med litt worcestershire-saus, tabasco, salt og pepper. Den bør være nokså sterk. Hell ostesausen over makaronien og rør forsiktig rundt slik at sausen kommer til overalt. Strø over parmesan, deretter brødsmuler, og stek i ovnen ved 200 grader til sausen bobler lykkelig og toppen er gyllenbrun og sprø, det tar som regel 30-40 minutter.
mee mee Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 de selger også på ica maxi. ei jeg kjenner som kommer fra usa, sa at den var ikke så ille egentlig i forhold til den orginale.
Gjest Emera Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Synes alltid jeg hører Oprah når jeg ser mac&cheese omtalt. "Seven different cheeses..." Hun er visst veldig glad i denne retten... Ikke akkurat lettmat, tenker jeg. Men du verden, det MÅ da være helt nydelig! Har ikke smakt det ennå, dessverre.
Gjest lolle Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 den macaroni and cheesen du snakker om her fra ica,den syns ikke jeg er så god.den på ferdigpakke.tror dette merket heter american classics ,eller noe.Men det er en annen ferdigpakke som er mye bedre som er fra Kraft,men den selges bare ett sted jeg vet om,en amerikansk butikk her i oslo,hvor den importert...
Lise_86 Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 den macaroni and cheesen du snakker om her fra ica,den syns ikke jeg er så god.den på ferdigpakke.tror dette merket heter american classics ,eller noe.Men det er en annen ferdigpakke som er mye bedre som er fra Kraft,men den selges bare ett sted jeg vet om,en amerikansk butikk her i oslo,hvor den importert... hvor er dette stedet??????????
Starkitten Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Synes alltid jeg hører Oprah når jeg ser mac&cheese omtalt. "Seven different cheeses..." Hun er visst veldig glad i denne retten... Ikke akkurat lettmat, tenker jeg. Men du verden, det MÅ da være helt nydelig! Har ikke smakt det ennå, dessverre. hehe, jeg tenker også på det oprah har sagt om de 7 ostene som må til for at mac&cheese skal bli god. Jeg ble hektet på det da jeg bodde i usa, men her hjemme ha jeg ikke funnet noe som er like godt...
Moonspell Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Jeg liker også best Kraft, og den kjøper jeg fra Ebay. Enkelt og greit
Plym Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 hvor er dette stedet?????????? Antagelig den vesle butikken i sidegata nedenfor Saga kino?
Starkitten Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Jeg kom tilfeldigvis over mac&cheese da jeg var og kikket litt på meny i kveld, så da ble det kveldsen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå