Gå til innhold

Morgengave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger er det vanlig å legge i morgengave?

Hva har du kjøpt og hvor mye kostet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal gi fotoutstyr i morgengave, undervannshus til canon eos30d. Ganske dyrt men det vil bli satt veldig stor pris på.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi ga ikke noe, for vi mente bryllupet var stor nok gave for begge to.

Skrevet

Jeg visste jeg skulle få smykke av mannen, han er litt forutsigbar ;)

Han fikk en polermaskin til bilen av meg. Han ble kjempefornøyd, den kostet rundt 900 kroner.

Skrevet

Jeg ga ingenting, jeg trodde ikke mannen hadde kjøpt noe til meg heller så jeg ble ganske paff da jeg fikk ei gullklokke :)

Skrevet

Jeg ga mannen en weekend tur til Oslo sammen med meg.. kostet ikkenoe da det var jobben min som betalte.. Av han fikk jeg en nydelig ring i hvitt gull med diamant...

Skrevet

( Min fikk sykkel, dessverre ble den stjålet en måned senere:( , de tok med seg hele sykkelstativet på utsiden av blokka)

Skrevet

Vi skal ikke gi hverandre noen morgengave - vil heller legge de pengene i en bryllupsreise :)

Skrevet

Skal bruke ca 2000kr på han, men aner ikke hva jeg skal kjøpe ennå!! :)

Skrevet

Lurer på å lage et album fra tiden vår sammen.. Vi har blitt enige om å ikke legge så mye penger i det, men at det likevel kan være hyggelig med en liten oppmerksomhet til hverandre dagen etter. Vi vil heller bruke penger på bryllupsreise.

Skrevet

Jeg tror ikke vi skal gi morgengaver. Det er ikke akkurat noe vi har snakket om (synes det blir litt teit å avtale gaver), men jeg tviler på at jeg gir ham noe og om han gir noe til meg er helt opp til ham selv.

Skrevet

Jeg har tenkt å gi han en gitar og en "gitar for dummies" bok. han har snakket så lenge om at han vil lære å spille, men blir aldri noe vist han ikke har gitaren

Skrevet

Kjekt å høre at det er litt forskjellig rundt om. Vi snakket sammen om dette i går kveld og det kom frem at han ønsket seg ny sykkel, men jeg syntes det er litt dyrt (hvis det skal være bra nok for han) og det sa jeg. Og da lurte han litt på hvor mye jeg tenkte å legge i denne gaven og når jeg sa rundt en tusenlapp så ga han uttrykk for at han syntes det var lite og han trodde det var vanlig å bruke mer på morgengave. Han hadde allerede kjøpt sa han, og jeg kunne i hvertfall legge til en null bak det tallet. :forvirret:

Nå skal det sies at vi betaler nesten ingenting av bryllupet selv og vi får bryllupsreisen i gave av min far. Så at bryllupet er fin nok gave til hverandre eller at vi sparer til bryllupsreise kan jeg jo ikke akkurat si. Men jeg syntes fortsatt det blir dumt å bruke mange tusen på morgengave til hverandre.

Skrevet

Det var voldsomt ja... Men klart betaler dere ingenting selv, er det jo mer naturlig å bruke mer på morgengavene...

En sykkel vil han jo kanskje uansett kjøpe, så sånn sett er det jo greit å bruke mer på en sykkel enn en annen morgen gave.

Men jeg tror nok min sum som skal brukes på morgengave skal være nærmere 1000 enn 10 000...

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg tror ikke vi skal gi morgengaver i det hele tatt,syns bryllupet holder i massevis, og at morgengavens "funksjon" er utspilt, det blir bare anledning til å få flere ting man strengt tatt ikke trenger.Ingen av oss er jomfruer eller trenger å sikre oss økonomisk på noe vis, heller ikke kan vi ta oss råd til å svi av tusenlapper på gaver til hverandre i tillegg til bryllupet. Og så har brudgommen rund dag etpar uker etter bryllupet i tillegg...

...allikevel hadde jeg nok ikke sagt nei til en flaske champagne til frokosten. :sjarmor:

Skrevet

Jeg ga min kjære en ny pc som han ønsket seg. Det var kombinert bursdagsgave og morgengave. Den kostet cirka 16 tusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...