Gjest 3llie Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Hvor mye penger er det vanlig å legge i morgengave? Hva har du kjøpt og hvor mye kostet det?
ally82 Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Jeg skal gi fotoutstyr i morgengave, undervannshus til canon eos30d. Ganske dyrt men det vil bli satt veldig stor pris på.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Vi ga ikke noe, for vi mente bryllupet var stor nok gave for begge to.
Trampe Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Jeg visste jeg skulle få smykke av mannen, han er litt forutsigbar Han fikk en polermaskin til bilen av meg. Han ble kjempefornøyd, den kostet rundt 900 kroner.
Helen Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Jeg ga ingenting, jeg trodde ikke mannen hadde kjøpt noe til meg heller så jeg ble ganske paff da jeg fikk ei gullklokke
minemor Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 Jeg ga mannen en weekend tur til Oslo sammen med meg.. kostet ikkenoe da det var jobben min som betalte.. Av han fikk jeg en nydelig ring i hvitt gull med diamant...
liv Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 ( Min fikk sykkel, dessverre ble den stjålet en måned senere:( , de tok med seg hele sykkelstativet på utsiden av blokka)
mowgli Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 Vi skal ikke gi hverandre noen morgengave - vil heller legge de pengene i en bryllupsreise
Mrs B Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Skal bruke ca 2000kr på han, men aner ikke hva jeg skal kjøpe ennå!!
flickan Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 Lurer på å lage et album fra tiden vår sammen.. Vi har blitt enige om å ikke legge så mye penger i det, men at det likevel kan være hyggelig med en liten oppmerksomhet til hverandre dagen etter. Vi vil heller bruke penger på bryllupsreise.
Arkana Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 Jeg tror ikke vi skal gi morgengaver. Det er ikke akkurat noe vi har snakket om (synes det blir litt teit å avtale gaver), men jeg tviler på at jeg gir ham noe og om han gir noe til meg er helt opp til ham selv.
naley Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Jeg har tenkt å gi han en gitar og en "gitar for dummies" bok. han har snakket så lenge om at han vil lære å spille, men blir aldri noe vist han ikke har gitaren
Gjest 3llie Skrevet 23. februar 2007 #14 Skrevet 23. februar 2007 Kjekt å høre at det er litt forskjellig rundt om. Vi snakket sammen om dette i går kveld og det kom frem at han ønsket seg ny sykkel, men jeg syntes det er litt dyrt (hvis det skal være bra nok for han) og det sa jeg. Og da lurte han litt på hvor mye jeg tenkte å legge i denne gaven og når jeg sa rundt en tusenlapp så ga han uttrykk for at han syntes det var lite og han trodde det var vanlig å bruke mer på morgengave. Han hadde allerede kjøpt sa han, og jeg kunne i hvertfall legge til en null bak det tallet. Nå skal det sies at vi betaler nesten ingenting av bryllupet selv og vi får bryllupsreisen i gave av min far. Så at bryllupet er fin nok gave til hverandre eller at vi sparer til bryllupsreise kan jeg jo ikke akkurat si. Men jeg syntes fortsatt det blir dumt å bruke mange tusen på morgengave til hverandre.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2007 #15 Skrevet 23. februar 2007 Det var voldsomt ja... Men klart betaler dere ingenting selv, er det jo mer naturlig å bruke mer på morgengavene... En sykkel vil han jo kanskje uansett kjøpe, så sånn sett er det jo greit å bruke mer på en sykkel enn en annen morgen gave. Men jeg tror nok min sum som skal brukes på morgengave skal være nærmere 1000 enn 10 000...
Gjest lillelou Skrevet 23. februar 2007 #16 Skrevet 23. februar 2007 Jeg tror ikke vi skal gi morgengaver i det hele tatt,syns bryllupet holder i massevis, og at morgengavens "funksjon" er utspilt, det blir bare anledning til å få flere ting man strengt tatt ikke trenger.Ingen av oss er jomfruer eller trenger å sikre oss økonomisk på noe vis, heller ikke kan vi ta oss råd til å svi av tusenlapper på gaver til hverandre i tillegg til bryllupet. Og så har brudgommen rund dag etpar uker etter bryllupet i tillegg... ...allikevel hadde jeg nok ikke sagt nei til en flaske champagne til frokosten.
Seigdama Skrevet 23. februar 2007 #17 Skrevet 23. februar 2007 Jeg ga min kjære en ny pc som han ønsket seg. Det var kombinert bursdagsgave og morgengave. Den kostet cirka 16 tusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå