Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Hmm... jeg og min kjære har nå vært sammen i snart ett og et halvt år, og vi har hatt ett "forhold" i sanrt to.. Han eier sin egen leilighet, mens jeg leier ett annet sted i samme by. Jeg er til han hele tiden, og har faktisk ikke vært der jeg bor nå på 4 måneder. Men han vil fortsatt ikke at vi skal bli samboere, og det sårer meg veldig. Han vil at leiligheten skal være "hans" en stund til.. Noen som vil dele sine synspunkt med meg?? Blir litt frustrert...
Gilette Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Det er ikke noe å stresse med om ikke økonomien skranter veldig. Dere har jo hele livet på å bo sammen, ikke sant? Da er det ikke noe å stresse med (det sa jeg til kjæresten min som allerede etter et par måneder begynner å stresse med å flytte sammen)
Karianne78 Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 HVor gamle er dere? har noen av dere hatt samboer før?
timtam Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Jeg vet akkurat hvordan du har det, og det er ikke greit Jeg var sammen med kjæresten min leeeenge før han ble klar for å flytte sammen med meg. Først var det to år der vi begge bodde hos våre egne foreldre. Deretter flyttet vi til samme studiested, og bodde hver for oss i 3 år der. Jeg kunne i grunnen flyttet sammen med han nesten med en gang på studiestedet. Det var vondt, og det var vanskelig å skjønne hans tankegang. Jeg ville jo så gjerne bo sammen med han! Det eneste jeg kunne gjøre var å vente... og det er jeg glad for at jeg gjorde. Jeg tror ikke vårt samboerskap hadde fått de rette startforutsetningene hvis jeg hadde presset og presset. (nå er situasjonen deres kanskje litt annerledet, siden du ikke har vært hjemme på 4 måneder. Vi bodde slik at det var veldig vanskelig å overnatte hos hverandre hele tiden..) Vel, jeg har ingen gode råd å komme med, annet enn at jeg ikke ville mast for mye hvis jeg var deg.. (nå klarte ikke jeg å la være å presse helt da Er jo sikkert lurt at du gir uttrykk for at du vil bo sammen med han) Til slutt: En til deg. Det er ingen god situasjon å være i.
Amalie_85 Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Kan hende at han ennå trenger å føle på at han kan være alene i sitt hjem visst han vil! At trenger han en kveld alene så får han det, vil han ha venner alene så får han det. Er sikkert ikke det at han ikke vil ha deg der, men ennå kanskje er redd for at det skal forandre seg! Det husker jeg at jeg var selv om jeg ville flytte sammen med en gang så var det fremdeles litt av meg som holdt tilbake. Men det ble ikke noe problem heldigvis! Gi det litt tid. Og masse lykke til
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har ventet i 7 år og gidder snart ikke vente lenger...
Top Gun Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 Jeg er til han hele tiden, og har faktisk ikke vært der jeg bor nå på 4 måneder. Men han vil fortsatt ikke at vi skal bli samboere, og det sårer meg veldig. I såfall er dere vel samboere allerede? Praktisk talt, men det kommer jo an på hvordan en ser på det.
Amalie_85 Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har ventet i 7 år og gidder snart ikke vente lenger... ← 7år??? ja da kan jeg skjønne at man blir lei av å vente uff stakkars deg som føler at det blir leit og trist
Gjest niomi Skrevet 24. februar 2007 #9 Skrevet 24. februar 2007 Var jeg deg, ville jeg faktisk vært mindre hos an og mer der jeg bor selv. For slik det er nå, rekker dere aldri å savne hverandre, og han har egentlig ingen grunn til å "dele" leiligheten med deg - du er der hele tiden allikevel, i hans leilighet, hvor han har sine regler og sine ting slik han vil ha det. Nå har dere ikke vært sammen så veldig lenge enda, da, og det skader ikke å ta ting med ro. La han få mulighet til å kjenne litt på hvordan det er å bo hver for seg igjen, og ta det opp på nytt med han etter en stund.
aline Skrevet 24. februar 2007 #10 Skrevet 24. februar 2007 hadde han sagt han aldri ville bli samboer, så hadde jeg forstått frustrasjonen, eller som en over her sier, at hun har ventet i 7 år og partneren fremdeles ikke er klar.... uff, trist. etter halvannet år forstår jeg det jeg, han sier jo ikke at han ikke vil du skal være der like ofte som du har vært, han sier ikke at han ikke er like glad i deg som du er i ham, ei heller at han ikke ønsker å flytte sammen med deg, men etter hva jeg skjønner sier han at han ikke er klar for det ENDA. gi ham tid, å presse noen inn i samboerskap er IKKE en god løsning uansett, ei heller å tro han ikke vil være sammen med deg like mye som du vil være sammen med ham, han er vel bare klar for at hans leilighet er hans leilighet en stund til, der det er han som bestemmer og han som har ansvar for alt fra hvordan den brukes til rengjøring, økonomi, husregler. At du er der hele tiden er jo bare kos, men det er vel fremdeles han som har ansvar for leiligheten. det ER faktisk en stor overgang å gå fra kjærster som er mye hos hverandre, til samboere, regler, tider, økonomi, husstell etc etc endrer seg plutselig når man blir samboer, selv om du mer eller mindre har bodd hos ham til nå også. da har det faktisk vært du som har bodd hos ham.
Gjest Eir Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 Min erfaring er at dersom den ene ikke vil flytte sammen etter flere år sammen, så kommer det aldri til å skje, så da vurderer jeg forholdet etter det.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #12 Skrevet 24. februar 2007 Jeg er enig med Niomi som sier at du kanskje bør være litt mer i din egen leilighet. La han få savne deg. Så lenge du har din leilighet, og han har sin, går jeg ut fra at du ikke gjør husarbeid i hans leilighet. Hvis du gjør det, så slutt med det. La han gjøre det selv, så lenge han ikke ønsker at du skal bo der på ordentlig. Så kan du ordne hos deg. Ellers kan det virke som om han bare vil ha gratis hushjelp, men ikke forplikte seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå