Gå til innhold

Om å fortelle ham hva du liker

*Gwen*

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :smile:

Det er en ting jeg har tenkt litt på.

Det handler om dette med å snakke sammen om sex - hva du liker og ikke liker.

Jeg for min del synes dette er svært naturlig, også med helt nye sexpartnere (kanskje spesielt med nye partnere!). Dette er fordi det samme sjelden fungerer for to personer - det er jo en kjent sak.

Men, selv om dette er en kjent sak, så er det en del personer som vegrer seg mot å faktisk fortelle hva som er godt, og hva som ikke er det.

Som har store problemer med å fortelle hvordan de ønsker å ha det, hvordan de ønsker å behandles under sex.

Jeg hadde en gang sex med en gutt/mann som ble helt satt ut da jeg ba ham om å vise meg hvordan han ville ha det.

Det eneste han kom frem med var "ehhh... hæ??" - jeg ble litt skuffa, for jeg digger å bli vist hva som funker. *smil

Det jeg vil frem til her, er vel at jeg kunne ønske det var litt mer åpenhet akkurat rundt dette. At flere er med på tanken om at nytelse er individuelt, og at det blir så mye bedre om man tar hensyn til dette...

Også lurer jeg litt på hvordan dere oppfører dere med hensyn til dette. Synes du det er flaut å fortelle ham at han er litt hardhent for eksempel?

Eller er du av dem som stadig "kommanderer" hit-og-dit? ;)

Lurer av og til på om man er alene i verden, vet du. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det er naturlig. Synes det er fint at jeg kan fortelle hvordan jeg ønsker det, og at han kan fortelle meg hvordan han ønsker det. Nå har vi vært sammen en stund, så vet jo mye om hva den andre liker, men det er bra å vite og føle at man kan snakke sammen...også hvis man vil prøve noe nytt.

Jeg prøvde dette på en jeg var sammen med tidligere, men det funka ikke så bra bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er veldig viktig å snakke sammen om hva man ønsker/ikke ønsker, hva man vil prøve og ikke prøve, osv.

For meg kommer det helt naturlig, synes jo også det er gøy å prøve meg frem, se hva andreparten liker. Overraske. Det blir enklere å overraske med noe "positivt" om man vet hva andre parten liker.

Vi har vært sammen en god stund, så nå vet vi ganske godt hva vi liker/ikke liker, men kommer støtt og stadig på helt nye ting. ( Det er mer å finne på enn noen er villige til å innrømme ) Hehe, spesielt jeg :P Er veldig nysgjerrig!

Vel, man må nesten kunne snakke sammen om sexlivet skal fungere. Er ikke noe vits i at ene eller begge parter godtar "dårlig behandling". Det blir det bare kluss av, kan jeg tenke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, glemte logge meg på :P

Vel, det som står skrevet over, er skrevet av meg.

Var en ting til jeg ville si om denne saken, som jeg glemte isted.

Det er _veldig_ viktig å _stole_ på hverandre, om man vil gå _langt_.

Greit man kan spørre ukjente om hva de liker, men noen ting unngår man, rett og slett! Hehe :)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan fortelle hva man liker til hverandre, kan man jo ligge å dunke i årevis da - oooohhhh aaahhhh - uten å ha et velfungerende sexliv.

Nå er det mange menn som er innehver av sannheten - tror de - så noen er bare ikke interessert i hva som er godt for deg, da regner jeg med at det er det samme tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

He he tror mange forhold går dunken fordi noen ikke tør si fra om hva de liker og ikke liker ! Tusenfryd beskrev jo det ganske levende.

Har vært sammen med samme mann i ti år, og har fått prøvd ut litt og forkastet en del også.

Synes det er svært viktig at sexlivet fungerer for begge parter, hvis det ikke gjør det er det kanskje lett å finne nye søkere til stillingen (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Min samboer sin ekskone var ikke så glad i sex.

Så det ble ganske annerledes med meg... :ler:

Han er blitt mye mer åpen og mottagelig for nye stillinger enn hva han var til å begynne med...

Nå kommer han og med forslag. :sjarmor:

Vi har en åpen og god dialog når det gjelder sex. :hoppe:

Ville ikke vært foruten...

Klem fra Maya30 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det er definitivt mange forhold som går ad undas grunnet sexlivet. Tenkt på at han også kanskje er redd for å yttre sine ønsker? Så står man der, og går rundt hverandre - i stedet for å hoppe på.

Jeg trives veldig veldig fint med å kunne fortelle om mine fantasier, og det er HELT avgjørende for meg å kunne høre hennes. Uten det, så blir det bare utrygghet og jalla. Før trodde jeg at jeg var et sykt sykt menneske, fordi jeg ikke turte snakke om ting jeg faktisk kunne ha lyst å være med på. Nå, etter å ha fått et forhold hvor dette er alt annet enn tabu å snakke om, så skjønner jeg bare at jeg er en helt vanlig mann med stort sett helt vanlige og tidvis morsomme ønsker.

Og så - når man har kommet til å kunne prate, så MÅ man faktisk kunne ta del i noe av hverandres lyster og ablegøyer. Så fremt det ikke er slik at en faktisk ikke greier. Aldri gjør noe du absolutt ikke vil. Respekter hverandres - og egne - grenser.

WildThing

"noenting er bare ille til du selv tenker det samme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN LIKEVEL VIL HAN IKKE OPPFYLLE MITT ØNSKE OM Å SKAFFE SEG EN BRANNMANNUINFORM !!!!!!!!!!!!!

Jeg føler med deg...... :blunke:

For å svare på innlegget har ikke vi noen problemer med å prate om sex, og hva vi liker og ikke. Har alltid vært naturlig, og det har vi gjort fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fler i samme båt Hilde K S......................

Min mann har hærens feltuniform liggende i skapet, men den bruker han bare når han skal på tur i skogen :cry:

Tror jeg skal låse døra og overfalle ham neste gang han gjør seg klar til skogstur :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen problemer med å være åpne om hva vi liker, hvordan osv. Han sier faktisk at det tenner ham at jeg vet hva jeg vil ha og sier i fra for det viser at jeg er sikker på meg selv, tar litt kontroll osv.

Men vet at det er vanskelig for mange. Som sagt over er det veldig viktig med gjensidig tillit. Tror det blir lettere jo mer erfaren man blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...