Gå til innhold

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Hva! Tenk, jeg har vært syk i tre dager. Her har det snedd og snedd, jeg kom meg ikke ut for å måke sne før i dag. Ungene sitter på trappa og ser på meg, jeg vil ikke at de skal gå frem og tilbake og trampe ned den harde sneen. Jeg står der, svetter og hoster. Det første som skjer er at det sitter en grinete kjerring, som bruker å være på besøk i nabohuset, som faktisk også kom og kjeftet på meg og en venninne i sommer, fordi vi plukket blåbær på offentlig eiendom (altså på fjellet!), men det er en annen historie. Poenget er at hun sitter inni sin lille bil, prater i telefonen og glor på meg. Det er irriterende at noen sitter og glor på deg (2 meter unna) når du svetter og sliter. Særlig hun, har ikke hilst på henne siden i sommer, men da hun til slutt kom ut av bilen og selvfølgelig måtte stille seg opp like ved siden av meg, fordi hun ventet på en bil som skulle kjøre forbi, jeg er sikker på den var 200 meter unna. Det ble litt for dumt og ikke hilse da, så jeg hilste og ga henne et aldri så lite smil. I alle fall, så sier hun da, det første som blir sagt mellom oss siden sommeren, foruten mitt lille "Hei". -Å ja, du har heldagsjobb foran deg! Fortalte raskt til henne om hvor syk vi har vært, i maaaange dager, ellers hadde vi nok fort mistet det lille vi har igjen av godt rykte her i byen.

Greit nok, så kommer en annen nabo ut (gammel gubbe med bart) og begynner å måke, han er nyinnflyttet, har bare sett han noen ganger før, men jeg har alltid hilst høflig på han, snill og grei som jeg absolutt skal være. Jeg tørker av meg litt influensasvette og sier "Hei", med et aldri så lite smil. -Å ja, du har sneskuffe! Sier han. -Ja, jeg har vært syk mumler jeg. Innser at det ryktet jeg prøvde å redde hos grinekjerringa, er ødelagt forlengst.

Hva er det med folk, og hva i pokker er det de bryr seg om slik ting for? Hva om jeg bare har en liten sti, slik at jeg og ungene kommer oss frem og tilbake, er det så ille det da? Har folk bare alt for lite å gjøre, jeg gir meg en lang f... i om naboene har en fin innkjørsel, så lenge det ikke lager problemer for meg eller mine. Hun første var kanskje ikke så ille, kan hende den nye naboen spurte av omsorg, men jeg tviler litt, jeg mistenker at de sitter bak gardinene sine, ser på min innkjørsel og babbler. :ler:

Endret av Chrizzy
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor bryr du deg?

Du vet da veldig godt hvorfor du ikke har måkt? Har de noe med det?

Gjest Chrizzy
Skrevet
Hvorfor bryr du deg?

Du vet da veldig godt hvorfor du ikke har måkt? Har de noe med det?

Poenget mitt var vel egentlig at det er dumt, ikke at jeg bryr meg så mye.

Gjest Blondie65
Skrevet

Er helt enig i at de er dumme og frekke og stikker nesen sin i saker de overhodet ikke har noe med.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Er helt enig i at de er dumme og frekke og stikker nesen sin i saker de overhodet ikke har noe med.

Ja, nemlig. Det synes jeg også. Dumme og frekke. Tro om jeg hadde sagt det til han naboen - Er du dum og frekk? Det hadde gjort seg. :ler:

Skrevet

Ikke gidd å bry deg om hva naboene synes! Det er for mange av de som alltid skal bry nesa si i alt! Bra du er nesten frisk igjen i hvert fall! :klem:

Skrevet

Jeg hadde laget en lite sti, syntes det er koselig ;)

Meg å sambo sitter her å vedder på hvor høy snøhaugen på balkongen vår blir :ler:

Til nå er den ca 2 m! Og dette er snakke om en haug som dekke heele balkongen på 8 kvm ca.

Gjest Tessmira
Skrevet

Skjønner utrolig godt hva du mener. Finnes alt for mange slike folk som skal bry seg med absolutt alt, gi blanke f i dem :klem: God bedring.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Noen har så lite å gjøre om dagene, at de må snakke skit om andre. Det er ingenting du kan gjøre med det, så derfor må du bare overse det. Det er ikke ditt problem, så glem det.

Ha god bedring. :forkjola:

Jeg har også bare en smal sti sånn at jeg kommer meg ned på veien. Hvis naboene ikke har annet å bry seg med er det deres problem. :ler:

Skrevet

Var det ikke ganske harmløst? Bare småprat om vind og vær - i dette tilfelle mengden av snø.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Var det ikke ganske harmløst? Bare småprat om vind og vær - i dette tilfelle mengden av snø.

Hun første kanskje. :)

Skrevet
Jeg hadde laget en lite sti, syntes det er koselig ;)

Meg å sambo sitter her å vedder på hvor høy snøhaugen på balkongen vår blir :ler:

Til nå er den ca 2 m! Og dette er snakke om en haug som dekke heele balkongen på 8 kvm ca.

Helt off topic, bare et lite tips; snø er veldig tungt, jeg ville måkt den balkongen :)

Før det blir mildvær... :sjenert:

Skrevet
Helt off topic, bare et lite tips; snø er veldig tungt, jeg ville måkt den balkongen  :)

Det er jeg enig i, det er mye vann i snø som kan gjøre store skader...

Skrevet
Helt off topic, bare et lite tips; snø er veldig tungt, jeg ville måkt den balkongen  :)

Det er helt tørr snå til nå da. Men balkongen er i fjerde etasje og det er ikke "luft" under Dvs funker den som tak på en måte. Er det virkelig nødvenig å måke? Den er så koselig :)

Den har forresten vokst mye mer nå, og er meldt halvmeter til med snø

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...