Vela Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Har fått en 3 mnd gammel kattepus som er så skjønn Men pus har en stor forkjærlighet for ledninger.. Er det noe jeg kan gjøre? finnes det noe jeg kan spraye på som lukter/smaker vondt for han eller noe? (Men som ikke koster skjorta hvis det finnes billigere alternativ som virker?) Litt skummelt med tygging på ledninger... Ellers lurte jeg på ang klør, er det normalt å klippe det på katter? Katten er inne nå, men vil slippe han ut etterhert. når og hvordan bør jeg venne han til å være ute? sånn at han ikke bare forsvinner og blir borte..! Flott hvis noen kan hjelpe meg litt..
Gjest Eir Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Det er ikke vanlig å måtte klippe klørne på katter. Kjøp ett klorebrett til han, som han kan ha inne, og når han blir stor nok til å slippes ut vil han finne seg egne kloresteder utendørs også.
Gjest beekeeper Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Kjøp fy-spray du, og spray på ledningene.. Da holder den seg forhåpentligvis unna. En sånn spray koster vel 100-200 kroner, og er verdt det.. Veldig farlig å bite på ledninger! Ellers har jeg hørt både og om klørne til innekatter, noen sier at de skal klippes fordi de blir så tykke, men kattene mine bruker klorebrettet så flittig at jeg synes ikke det er nødvendig.. Finner masse klør her og der rundt klorebrettet når jeg støvsuger!
Amused Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Har fått en 3 mnd gammel kattepus som er så skjønn Men pus har en stor forkjærlighet for ledninger.. Er det noe jeg kan gjøre? finnes det noe jeg kan spraye på som lukter/smaker vondt for han eller noe? (Men som ikke koster skjorta hvis det finnes billigere alternativ som virker?) Litt skummelt med tygging på ledninger... Ellers lurte jeg på ang klør, er det normalt å klippe det på katter? Katten er inne nå, men vil slippe han ut etterhert. når og hvordan bør jeg venne han til å være ute? sånn at han ikke bare forsvinner og blir borte..! Flott hvis noen kan hjelpe meg litt.. ← Vi brukte en spruteflaske med vann under oppdragelsen av pusen vår, han har fortsatt stor respekt for den, stakkars. Men det måtte til, for ikke noe annet hjalp da han var som verst. Katten vår er innekatt, og selv om han klorer flittig på klorestativet, så tar vi klørne en gang i blant. Han bryr seg ikke om det
Tabris Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Et enda billigere alternativ er en sprayflaske fylt med vann, eller en vannpistol. Så kan du spraye på pus hver gang han er borti ledningene. Helt ufarlig og han blir ikke redd deg - pus liker bare ikke vann. Nei, så lenge du (heldigvis!) har han ute, så trenger du ikke å klippe klørne. Om du vil ha klorebrett inne eller ikke, ser du selv. (Klorer pus på møblene, så kan du jo gi ham en vannsprut da også). Må innrømme at jeg husker ikke helt når jeg slapp mine katter ut først, men vil tro du kan gjøre det f.eks i april-mai. Bli med ham ut de første gangene. Lykke til med pus!
Gjest mata Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Smør tabasco på ledningene. Da holder han seg unna. Ellers må du lære han ordet NEI, og løfte han ned hver gang han f.eks. hopper opp på kjøkkenbordet. Ikke lett med en vilter kattunge, men han blir eldre... Når du kan slippe han ut er litt avhengig av hvor du bor og hvor gammel katten er.
Gjest baby-E Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Kjøp fy-spray du, og spray på ledningene.. Da holder den seg forhåpentligvis unna. En sånn spray koster vel 100-200 kroner, og er verdt det.. V ← Lukter den noe for oss mennesker?
Lilith Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Den Get Off-sprayen jeg har lukter sterkt, ja ...
Gjest baby-E Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 Den Get Off-sprayen jeg har lukter sterkt, ja ... ← Så synd. Tenkte å spraye den noen steder rundt i leiligheten, men om det er en lukt vi kjenner så er jo det uaktuelt.
Gjest beekeeper Skrevet 24. februar 2007 #10 Skrevet 24. februar 2007 Så synd. Tenkte å spraye den noen steder rundt i leiligheten, men om det er en lukt vi kjenner så er jo det uaktuelt. ← Lukter litt sitron-aktig. Synes det lukter ganske kraftig ja, men etter en dag eller to er det nesten helt borte.. Men det er jo forskjellig fra person til person hvor glad man er i lukten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå