Gå til innhold

Resept

Gjest Gjestepest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestepest
Skrevet

Jeg er ny i gamet, og nå har resepten min for p-piller gått ut.. Må jeg bestille ny time slik som jeg har gjort de siste 4 årene, eller kan jeg bare ringe til legesenteret for å be de skrive ut en resept på det merket jeg bruker? Så kan jeg hente den på legesenteret når jeg har tid..?

Jeg er bare hjemme i folkeregistrert kommune et par dager, derfor får jeg sikkert ikke time siden det pleier å være fult hos fastlegen min i mange uker. Men går det an å ringe?

Skrevet

Somregel kan man få fornyet faste resepter via telefon ja.

TA en telefon til legesenteret og spørr dem om de ikke kan ordne det (antakelig kan de også fakse den til ditt lokale apotek)

en annen ting du kanskje skulle vurdere er å bytte til en fastelge du faktsik har tilgang til der du bor normaltsett. Du trenger ikke ha fastlege i den kommunen du er folkeregistrtt bosatt, og dersom du tnker at "jammen, jeg studerer bare, skal flytte hjem om et par år, og liker fastlegen", så har du RETT på å få igjen den SAMME fastlegen om du flytter tilbake innen et bestemt antall år, jeg tror det er 5, uansett om han egentlig har fulle lister, nettopp tiltenkt den typen situasjoner.

Gjest gjestepest
Skrevet

Takk for svar :) Da ringer jeg å hører..

Jeg må ha fastlegen min, for jeg har hatt han hele livet, og det er han som kjenner sykdommen min best, men det er en annen sak ;)

Skrevet

Stemmer, det var visst bare tre. (litt dumt, de fleste studerer jo i mer enn 3 år da...)

Uansett, litt praktisk å ha fastlege der man faktsik bor, men antakelig neppe noe problem å telefonbestille en p-pilleresept man har hatt fast i mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...