Gjest Chrizzy Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Jeg har slutta å røyke for 2 uker siden. Har allerede lagt på meg 2-3 kilo. Jeg har ikke spist mer enn ellers, jeg er også mye i bevegelse. Noen sa at pga stoffskifte (det er unaturlig høyt når man røyker) var det normalt å legge på seg 3-5 kilo. Jeg er tynn, men noen kilo merkes fort på buksene slik at klærne ikke ser fine ut på. Er det virkelig normalt å legge på seg 3-5 kilo når man slutter? Kan jo ikke bytte ut garderoben heller. Da har jeg ikke spart mye peng.
Amused Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Gratulerer med røykeslutt! De fleste går nok opp noen kilo når de slutter å røyke, dessverre. Selv gikk jeg opp 5 (!) kg. Det vistes godt, men skyldtes ikke bare tregere forbrenning, men også at jeg spiste mer. Nå, ett år etter, har jeg gått ned nesten alt, ved å trene mer og spise mindre og oftere. Jeg kunne sikkert ha blitt kvitt de ekstra kiloene tidligere, men jeg var rett og slett ikke motivert. Ikke bekymre deg for mye over vektøkningen, det går seg til igjen Og tro meg, noen ekstra kilo en periode er atskillig bedre enn å ødelegge kroppen sin ved å røyke. Kroppen din er allerede myyyyye bedre, se her: "Når du slutter å røyke, begynner kroppen å reparere skadene den er blitt påført gjennom røykingen: Etter 1 døgn er nivået av karbonmonoksid og oksygen i blodet normalisert, og risikoen for hjerteinfarkt synker Etter 2 døgn blir smaks- og luktesansen bedre Etter 3 døgn øker lungekapasiteten Etter 2 uker til 3 måneder bedres blodforsyningen. Etter 1 til 9 måneder vokser det ut nye flimmerhår i luftveiene, og faren for luftveisinfeksjoner blir mindre. Etter 3 til 9 måneder avtar hoste og kortpustethet. Etter 1 år er tilleggsrisikoen for hjerteinfarkt halvert. Etter 10 år er risikoen for å utvikle lungekreft halvert sammenliknet med risikoen ved fortsatt røyking. " Fra Kreftforeningen sine sider.
Gjest Tessmira Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 (endret) Nå er det snart 2 mnd siden jeg sluttet, å merker det på buksene mine jeg også. Men ettersom jeg er ganske tynn fra før er jeg bare glad til Bare kjempe fornøyd over at jeg endelig har klart å slutte. Gratulerer og lykke til videre Chrizzy Endret 22. februar 2007 av Tessmira
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Først: Gratulerer til dere flinke røykekuttere. Dernest: Ikke bekymre dere så mye for vekten. For det første er 2-3 kg ingenting i en slik sammenheng. Det går du av deg igjen ganske fort. For det andre: Du vil merke det godt på en mengde ting at du er sluttet å røyke. En del er nevnt allerede, i tillegg kommer bedre fysisk form, og det selv UTEN øket aktivitet. Jeg sluttet selv å røyke desember 2003 og har ikke angret selv om det kom på en del kilo den gangen.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Hei og takk for fine og støttende svar. Dere er snille!!! Jo, jeg vet at jeg ikke skal bekymre meg, dette er for en god sak, kanskje jeg får mulighet til å bli 100 år nå
Cognizance Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Jeg trodde det var vanlig å gå opp 10 kg så foreløbig ligger du bra an Dessuten går du neppe ned igjen hvis du begynner å røyke igjen. Noen slutter mange ganger, legger på seg 10 kg hver gang og ender opp som -- store.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 Jeg trodde det var vanlig å gå opp 10 kg så foreløbig ligger du bra an Dessuten går du neppe ned igjen hvis du begynner å røyke igjen. Noen slutter mange ganger, legger på seg 10 kg hver gang og ender opp som -- store. ← Uff da, så nå er det liksom gjort. Neida Er så deilig. Er faktisk rød i kinnene store deler av dagen igjen. Trodde de forsvann fordi jeg var blitt voksen. Merkelig den kroppen, hvordan den henter seg inn.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 Fine Chrizzy er så flink! Jeg la på meg mange kilo da jeg sluttet å røyke. Har mange av dem ennå, men nå har jeg erklært krig. Jeg går fort som et lite helvete i ca en time hver dag, og later som om sjokolade og is ikke finnes. Jeg skal inn i klærne mine igjen Ta grep så fort som mulig Chrizzy - ellers blir det litt slit å få det av igjen. Forresten finnes universets beste ost på Lidl. Den har 42% fett. Så nå later jeg som om Lidl ikke finnes heller. Dumme Lidl Jeg vil ha ost!!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 Merkelig den kroppen, hvordan den henter seg inn. Enig - eller mest skremt over hvor slem røyken tydeligvis er med kroppen.
Gjest Tweek Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Grattis med røykeslutt! Selv har jeg holdt meg i et år ca. (vet faktisk ikke helt når jeg sluttet) Jeg la ikke på meg noe særlig tror jeg (hadde ikke vekt) Men jeg har spist en del godteri da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå