Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åå.. jeg er så lei meg nå:( Håper noen kan gi meg noen råd om hva jeg bør gjøre, for jeg vet virkelig hverken opp eller ned akkurat nå...

Har et bra forhold med kjæresten min - alt er helt perfekt, BORTSETT fra at vi har et problem med sjalusi...Som ødelegger veldig mye.

Han har sagt at han har vært en player og lurt/manipulert jenter tidligere... derfor er jeg naturlig nok usikker og redd for å bli lurt selv. Han sier at han har forandret seg nå, og det vil jeg så gjerne tro på.

Men de første månedene vi hadde noe på gang, fikk han meldinger hver helg fra en jente han hadde holdt på med før, som ville møte ham. Han sa at han ikke tok noe kontakt med henne og at hun var "psycho", men han endte opp med å møte henne noen måneder etter allikevel (før vi ble ordentlig sammen, men jeg ble allikevel lei meg for han hadde jo sagt at han ikke hadde noen interesse i å møte henne).

I begynnelsen fortalte han også at en annen "venninne" han har knullet før la an på ham igjen, men at han ikke var intr... men senest for én måned siden sendte hun melding til ham kl fire på natta og lurte på om hun kunne overnatte hos ham... Vi har kranglet litt om henne også, jeg har sagt at det ikke er greit at hun fortsatt besøker ham (hun pleide å overnatte hos ham før, og hadde tannbørste hos ham helt til jeg kranglet meg til at han måtte kaste den).

Da vi hadde noe på gang, fikk han også nattbesøk av en annen venninne han har knullet, som "bare" er venninnen hans nå... nå som vi er sammen, har jeg sagt at jeg ikke liker at han møter henne lenger, for han godtar jo heller ikke at jeg møter mine ex-knull (og det er helt naturlig synes jeg). Hun ringte ham for én måneds tid siden og ville ha ham med ut på byen osv... jeg synes ikke det er greit i det hele tatt, når dette er en jente han har knullet - (til og med knullet den sommeren han også knullet meg, første gang jeg møtte ham.. han sa til meg at han var litt "opptatt" den sommeren, mens realiteten var at han knullet rundt med andre).

Har vært litt krangling frem og tilbake om disse jentene, for jeg har sagt at nå som han er sammen med meg er det naturlig at han kutter ned kontakten med disse ex-knullene.. så roet ting seg noen dager, helt til i dag: da ble han snurt fordi jeg snakket med et par kompiser på MSN... så sa jeg "men de er jo bare venner, har aldri hatt sex med dem og begge guttene har kjærester, du har vel snakket med noen i dag du også?" Så viste det seg at han hadde chattet med NOK en jente han har knullet , og at hun nå reiser i utlandet.. så sa jeg: javel, men hun vet vel at du har kjæreste? Nope, det visste hun ikke... han sa han hadde ikke snakket med henne på en stund, men hun hadde sendt mail til ham i går og lurte på hvorfor han ikke svarte. Da han han bare sagt at han var "opptatt", uten å fortelle at han hadde blitt sammen med meg.. Og at han skulle maile henne dagen etterpå. når jeg ble sint og sa at når du har kontakt med jenter du har knullet, så bør du i det minste fortelle dem at du er opptatt så de vet hvor landet ligger, så sa han at han skulle svare det i mailen... Mens jeg ikke engang får lov til å ta kontakt med en kompis av meg som jeg har knullet pÅ MSN engang.. så skal han få lov til å maile med en annen jente han knullet før hun dro på reisen? ÅÅ.. jeg blir så frustrert...

Så prøvde jeg å snakke med han om dette, men han blir bare sur, så blir jeg irritert tilbake... og det endte med at jeg sa at nå orker jeg ikke denne kranglingen mer, at dette ikke kunne fortsette.. Da ble han lei seg, og det ble så å si slutt, før jeg prøvde å si at: kan vi ikke ordne dette? Men nå er han sur på meg fordi jeg var så dum i hodet mitt at jeg presterte å si at det var slutt (skjønner at det var jææævlig dumt av meg) og nå er all skylden veltet på meg, og han har ikke lyst til å møte meg i dag... FAEN.... hvor dum kan jeg bli?? :( Nå er alt ødelagt, fordi jeg ble så skuffet og lei i går at jeg sa ting jeg ikke mente:(

Men jeg har så utrolig store problemer med å stole på alt han sier, det er så mye som virker så suspekt! Og i går da jeg skulle finne noe i badeskapet hans, fant jeg sminke som lå igjen ettter en annen jente... blir bare litt mye akkurat nå! Orker ikke å gå rundt og være så usikker:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske stor forskjell på å være sjalu og å ha berettiget mistanke, synes jeg. Hvis han stadig vekk har tidligere (?) "knull" som du kaller det på besøk, så synes jeg ikke det er så rart at du blir usikker.

Han skjønner ikke at han ikke kan få i både pose og sekk, og det er jo ganske tydelig at du ikke kan stole på ham, så jeg synes ikke du var dum som sa at det var slutt. Vær litt tøff nå, ikke ombestem deg! Tror du virkelig på at han har forandret seg, trass i alt som tyder på det motsatte?

Du fortjener mye bedre enn som så...

Skrevet

Syns ikke du skal se på deg som en sjalu person når du føler det slik med tanke på hans oppførsel....

Jeg hadde ikke tolerert slik oppførsel fra mannen min. Da hadde han nok fått et ultimatum han måtte ta stilling til...

Lykke til;)

Skrevet

Det virker ikke som om det er "liv laga" dette forholdet spør du meg.

Med mindre du er hals over hodet forelska i denne fyren ville jeg bedt deg om å glemme han og heller finne deg en du slipper å være så usikker på.

Skrevet

I det øyeblikket man ikke lenger har tillit til hverandre, så har man plukket vekk mesteparten av fundamentet som holder reisverket oppe. Å bygge videre på noe sånt går bra helt til bygningen til slutt gir etter. Og det vil den.

Tillit er ikke noe man bare får, men noe man må gjøre seg fortjent til. For meg er det viktig at begge parter tross alt også har et liv utenfor det som leves i tosomhet. Man skal kunne ha sine egne venner og sine egne fritidssyssler, men man må samtidig ha evnen til å trekke opp grenser slik at tillit og ansvarlighet i forholdet ivaretas. Hvor disse grensene går vet bare dere, og er derfor noe dere selv må finne ut av - sammen.

Det er ikke spesielt klokt av (eks?)kjæresten din å holde på slik som dette, og det sier kanskje også noe om hvordan han ser på forholdet til deg - uten at jeg skal komme med forhastede konklusjoner i så måte.

Skrevet

TS her... Utrolig godt å høre at dere også hadde reagert, etter krangelen med kjæresten min så sitter jeg jo igjen med en følelse av at jeg er sykelig sjalu og at jeg er urimelig, for det er jo det han mener...

Men jeg synes ikke det er greit at han mailer med en jente han knullet før hun dro på interrail, ihvertfall ikke når han snakket med henne på MSN i går og han ikke da fortalte at han har fått kjæreste! Nå er det "isfront" mellom oss - han gidder ikke å si hei til meg på MSN engang... Jeg er også usikker på om det er verdt å fortsette dette forholdet, for selv om vi har det bra på alle andre områder, så hjelper det jo ingenting når hans kontakt med ex-knull er et stadig tilbakevendende tema... Han mente jo også at han måtte få møte et annet ex-knull, men at jeg ikke får lov til å møte eksen min... Men fikk "kranglet" meg til at ingen av oss skal møte exknull/ekser (exknull = venninner i hans øyne) mens vi er sammen... men blir ikke det samme når dette er noe jeg må krangle meg til, skulle ønske han forsto det av seg selv.. Men virker som om jeg bare må innse at vi har forskjellig syn på disse tingene... Og ta konsekvensen av det:(

Skrevet
I det øyeblikket man ikke lenger har tillit til hverandre, så har man plukket vekk mesteparten av fundamentet som holder reisverket oppe. Å bygge videre på noe sånt går bra helt til bygningen til slutt gir etter. Og det vil den.

Tillit er ikke noe man bare får, men noe man må gjøre seg fortjent til. For meg er det viktig at begge parter tross alt også har et liv utenfor det som leves i tosomhet. Man skal kunne ha sine egne venner og sine egne fritidssyssler, men man må samtidig ha evnen til å trekke opp grenser slik at tillit og ansvarlighet i forholdet ivaretas. Hvor disse grensene går vet bare dere, og er derfor noe dere selv må finne ut av - sammen.

Det er ikke spesielt klokt av (eks?)kjæresten din å holde på slik som dette, og det sier kanskje også noe om hvordan han ser på forholdet til deg - uten at jeg skal komme med forhastede konklusjoner i så måte.

Jeg er helt enig med deg. Har prøvd å si til kjæresten min at jeg ikke er av typen som klarer å ha full tillit til en person, med mindre jeg vet at han har like grenser som meg angående hva som er lov/ikke lov og at ting er stabilt over en liten periode. Vi hadde nettopp kommet til enighet om hva som var greit/ikke greit - jeg skulle ikke ta kontakt på MSN med en "kamerat" av meg som jeg hadde noe på gang med for flere år siden, men jeg kunne få ha kontakt med eksen min, og han med en han holdt på med før, men som i følge ham bare er "venninnen" hans nå.

Og så dukker det opp ENDA en "venninne" - men dette er ikke en person han holdt på med for lenge siden, men rett før vi begynte å ha noe på gang i høst! Og det blir faktisk noe helt annet. Og så synes han det er greit å maile med henne mens hun er i utlandet, når jeg ikke får ta kontakt pr msn med han jeg har holdt på med! Han sier at jeg er helt urimelig og må "skjerpe meg", fordi jeg kan få lov til å svare dersom x skriver til meg på msn, derfor må han få lov til å maile med hun dama. Skjønner bare ikke hvorfor han har så stort behov for å ha kontakt med disse såkalte "venninnene" - får følelsen av at han ikke helt vil oppgi singeltilværelsen. Og det er utrolig sårende! Føler meg teit som har latt være å ta kontakt på MSN med x når kjæresten min mailer med hun dama - blir jo absolutt ikke like regler for meg og han i så tilfelle...

Skrevet

Denne type mannfolk har jeg kjennskap til fra tidligere :ironi:

og jeg er redd for at de aldri endrer seg, selv om de lover det meste.

En mann av samme kaliber som du fortalte, og som forøvrig er en god venn av meg, er uhelbredelig sjarmør, som har draget på det meste. Han er gift og 2 barn, det ligger ikke noe demper for å sjekke damer fortsatt. Det går på msn og sms med div damer. og han har ei søt, men naiv kone, som tror det beste om han, og ikke stiller ultimatum, han har det som plommen i egget :ler:

Tror ikke din type kommer til å bli noe bedre enn min kompis, som jeg forøvrig er kjempeglad i, men kunne aldri blitt sammen med han, på bakgrunn av akkurat sånn du har beskrevet din type ;)

Skrevet

Håper bare jeg klarer å la være å ta kontakt med ham inntil han tar kontakt med meg igjen... det verste er at det er jeg som kryper for ham, fordi jeg ikke vil at vi skal være uvenner, men samtidig så føler jeg at han ikke respekterer meg når han sier til et exknull at han skal maile henne, UTEN å si at han har kjæreste... sukk..

Skrevet

Hei du!

Jeg anser det som lite sannsynelig at han kommer til å forandre seg. På meg virker det som er halveis forpliktet til forholdet deres. Han sørger for å holde en fot i døra slik at han har muligheter også hos alle de andre damene dersom det ikke funker med dere to.

Var jeg deg ville jeg forsøkt veldig hardt å ikke kontakte han. Du skal ikke føle deg som en fæl, sjalu person, for det er mer enn normalt å reagere på hans oppførsel. Dersom han vil forplikte seg fullt og helt til deg, og det er jo det du vil, så kommer han til å kontakte deg etter hvert. Akkurat nå sitter han nok og tenker at "haha- nå kryper hun nok snart til korset, og da kan jeg fortsette leken som før!"

Det føles aldri noe hyggelig når man har hatt en slik krangel og slengt ut en "jeg gjør det slutt"-bemerkning, men ta det som et tegn på at du virkelig ikke orker å fortsette i et forhold der dere skal bruke masse tid og energi på å krangle om ting som burde være en underforstått selvfølge i et balansert forhold!! Når du blir for fristet til å kontakte han, så tenk på følelsen du har hatt i en av disse kranglene deres, så kanskje du klarer å la vær - det blir bedre snart!

Lykke til :)

Skrevet

for å finne ut om han virkelig vil ha deg, så er det best om du klarer å la være å ta kontakt. Disse gutta higer etter å jakte, og interessen faller fort om jentene blir for ivrige og forelsket.. Jeg skjønner ikke helt dette katt og mus leken som alltid skal være så vanskelig å tolke, men er du avisende er du intressant, men er du for ivrig er du ikke :overrasket::)

For å leve med en som har draget på flere jenter og har mange eskapader bak seg, tror jeg du vil få ett følelesesliv som en berg og dalbane, for det er vanskelig å skjønne disse gutta.. snakker av erfaring ;)

Skrevet

Takk for svar... er så godt og lettende å få litt forståelse! Jeg skulle bare ønske han kunne forstå at én ting er å ha venninner, en annen ting er å ha venninner som er ex-knull. Og én ting hadde det vært om dette gjaldt én venninne/ex-knull, men når det er så MANGE så er det slitsomt. Og hadde jeg visst at han alltid har vært en redelig og ærlig gutt, så hadde det ikke vært så vanskelig å føle seg trygg, men når jeg VET at han har lurt jenter før, så gjør det automatisk at jeg blir usikker - og dermed kommer sjalusien snikende mye før enn i noe annet forhold jeg har vært i. Og selv om han sier at han hadde tenkt å fortelle hun dama at han har fått kjæreste i mailen, så føler jeg meg ikke så sikker på det... Rett og slett fordi jeg tror han savner å få oppmerksomhet fra andre jenter - noe han selv har innrømt. Føles ganske vondt - føler at jeg ikke er "nok" - sånn at han hadde hatt nok med meg.

Skrevet

Det her kommer aldri til å forandre seg, har vært borti det samme selv.

Jeg måtte faktisk forlate han til slutt, mens han tryglet om at jeg skulle bli osv.

Han ødela rett å slett selvtilliten min mens jeg var sammen med han.

Sånne mannfolk kommer aldri videre uansett åssen du vender di om.

Alle jenter fortjender bedre enn det der!!

Vær sterk, så skal du nok se at den rette dukker opp for deg som bare har øyne for deg:)

For det er sånn et forhold skal være!

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det, etter å ha feilet med slike kjekkaser som har draget på jentene, og man føler seg heldig som har fått en sjarmerende type som andre liker.. Synd man må dele dem med andre søte damer, som absolutt ikke er bedre enn deg, men nok til at du aldri får typen din til å holde seg monogam til deg. :forvirret: Er de ikke utro, vil de holde på å flørte og holde kontakt med andre for spenningens skyld. Disse typene er veldig lett å bli forelsket i, og det er nettopp derfor de får masse oppmerksomhet, og de liker den følelsen av å bli likt og være i sentrum. De elsker sikkert jenta de er sammen med, men å holde seg unna andre damer er nok ett vanskelig valg for disse gutta.

Beklager at jeg er så negativ til den type menneske du er forelsket i, ikke det at han er noe slem eller ondskapsfull, men denne typen mennesker er som nevnt, er opptatt av å føle seg attraktiv og liker å flørte for å se om de har draget.. De kan sikkert være trofaste over en liten periode, men etter en stund vil de føle spenningen og så begynner de på`n igjen.

Jeg har flere guttevenner som er slik, og de er hærlige og levende gutter å vanke med, men som kjæreste..NOPE..

Mitt forslag er uansett å sette ned foten , og evt spille hans spill tilbake. for at han skal bli bergtatt må du være en tøff, vanskelig nøtt som setter krav, og setter ned foten. ellers vil nok han snart overkjøre deg, og du finner deg i det meste.

Lykke til videre :klem:

Gjest beekeeper
Skrevet

Dette var utrolig bra skrevet!

Skrevet

Det som er så kjipt er at han fremstiller meg som sykelig sjalu, og det synes jeg ikke selv at jeg er... begynner bare av og til å lure på om det er det som er tilfellet. Men jeg synes jo det er greit om han en sjelden gang slår av en prat med eksen på msn/tlf (vel og merke såfremt hun vet at han er kjæreste og det er 100 % vennskapelig prat), på lik linje som jeg ikke ser noe galt i at jeg gjør det samme. Vi hadde også kommet frem til at det var greit at han hadde kontakt en gang i blant med en venninne som han har hatt sex med, ettersom han påsto at de var så gode venner. Men jeg skulle ikke få lov til å kontakte en kompis/en jeg har hatt sex med, ikke engang på MSN, og det sa jeg var helt greit - for forholdet mitt til kjæresten min betyr jo 100 ganger mer enn å ha litt bla-bla kontakt med et exknull på MSN. Så derfor trodde jeg vi nå hadde funnet en løsning begge kunne leve med. Så går det én uke (!) og så dukker det opp ENDA en jente han tydeligvis ser seg helt fri til å maile med - og ha kontakt med. Hvorfor? Hadde det vært en langvarig barndomsvenninne som han tilfeldigvis hadde kommet i skade for å ha sex med i fylla, hadde det vært én ting - dette er en jente han knullet i fjor sommer før hun reiste til utlandet! Men han skjønner ikke dette - for som han sier: "jeg vil jo ikke være utro mot deg, vil bare ha deg, kan du ikke snart forstå det?". Men poenget er jo at selv om han ikke er utro mot meg, så tråkker han på grensene mine for hva jeg krever av respekt - jeg synes faktisk det er pinlig at han sier til et exknull at han skal svare på mailen hennes, uten å fortelle at han er sammen med meg! Da føler jeg at han gir f.. i meg...

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg synes absolutt IKKE at du er sykelig sjalu.

Han behandler deg rett og slett som dritt!

Like regler skal vel gjelde for begge?

Skrevet

Veldig ofte blir det skjevfordelig på hva som gjelder for jentene i forhold til gutta :frustrert: Men det er helt opptil oss selv hva vi finner oss i eller ikke. Ikke la han få lov til å bestemme eller overbevise at du har feil, mens han har lov til det meste, uten at det er noe galt i det! Jeg for min del skjønner ikke hvorfor han må ha kontakt med ex elskerinner når han har deg.. han burde heller flørte og pleie forholdet deres :)

I dette forholdet deres og hva man godtar av hverandre bør det være likt. like regler, ikke slik at han skal holde kontakt med flere, mens du ikke får lov å ha kontakt med din ex eller ex knullekompiser når han skal oppretholde kontakt med sine:overrasket:

Skrevet (endret)
og så dukker det opp ENDA en jente han tydeligvis ser seg helt fri til å maile med - og ha kontakt med. Hvorfor?

Hvorfor? Jo fordi han er et fritt menneske som gjør det han ønsker. Kommer til å bli hengt nå for å si dette, men jeg synes du virker sykelig sjalu. Jeg skjønner at han trår over grensene dine, men å kjefte,krangle og pålegge han regler er ikke rette måten (i mine øyne) å få han til å kun ville ha deg.

Har vært sammen med en gutt som hadde passet beskrivelsen din til punkt og prikke, men jeg lot det ikke få knekke meg. Jeg begynte sånn smått å overse han/være mindre tilgjengelig og samtidig gjøre meg tilgjengelig for andre. Og da kan du tro han fikk opp øynene,gutten! :sjarmor:

(det hører med til historien at han etter noen måneder var grundig utro og da ble han også Grundig dumpa)

Endret av Gilette
Skrevet

En annen ting, jeg synes du burde spørre deg selv om du virkelig vil ha en mann som oppfører seg slik når det finnes så utrolig mange skikkelig bra mannfolk der ute? hvorfor kaste bort tida på en som ikke tar hensyn til følelsene dine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...