Nøtten Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 8-åringen min har hatt øreverk i 3-4 dager. Det begynner å gå over nå men jeg merker at hun hører dårligere. Er dette normalt etter en ørebetennelse, og vil det forsvinne av seg selv?
Plym Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Ja, jeg har lagt merke til det samme hos gutten min. Jeg hadde tenkt å få det sjekket av lege, men det ga seg etter noen dager. Sikkert puss i øregangen som renner ut etterhvert.
Gjest Vintersol Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Jeg kan berolige deg med at det er vanlig å få redusert hørsel på det øret en har verk i... Jeg er nesten døv på det ene øret akkurat nå, og jeg vet at det vil ta 4-5 uker før jeg vil få tilbake normal hørsel igjen. Det er det legen alltid har sagt, og det er også erfaringen min. Dette har jeg hatt hver eneste gang jeg har hatt ørebetennelse, og det er noen ganger opp gjennom livet.
Gjest silkesvarten Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 veldig betryggende å vite da vår datter også har hatt ørebetennelse og hører lite på det ee øret.... får håpe det gir seg snart... men hva gir dere mot ørebetennelse? vår datter fikk en orange greie til å drikke og det smaker helt grusomt...
Nøtten Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2007 Gir ingenting,har ikke vært til lege, det var aldri så fryktelig smertefullt denne gangen. Hun fikk varmepute på øret og en paracet når hun skulle legge seg. Nå har det avtatt og hun er på skolen igjen...men nokså tunghørt...får ta tiden til hjelp da!
Gjest Vintersol Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 veldig betryggende å vite da vår datter også har hatt ørebetennelse og hører lite på det ee øret.... får håpe det gir seg snart... men hva gir dere mot ørebetennelse? vår datter fikk en orange greie til å drikke og det smaker helt grusomt... ← Til barn er det veldig sjelden nødvendig å gi noe annet enn smertestillende når de har øreverk. Har det ikke gått over etter 3-4 dager må en likevel oppsøke lege for å sjekke om det er en bakteriell infeksjon, og i så fall får en pencillin/antibiotika (alt etter som hvilken bakterie det er snakk om). Det er mest vanlig at hørselen blir normal igjen etter 4-6 uker (av og til tar det lengre tid, men vanligvis kortere). Merker en at barnet fremdeles hører dårlig etter 2 måneder er det likevel greit å kontakte lege for å sjekke hørselen. Trommehinnen kan bli stiv og ubevegelig hvis den har sprukket mange ganger på kort tid, og fått mye arrdannelse, men dette er ikke en vanlig komplikasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå