Gå til innhold

Rosa brudekjole?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til Merete

Du skriver at mange har forskjellige meninger og de bør få komme med disse.

Her er noen eksempler på ok måter å fortelle på at man ikke liker fargen/kjolen (har sakset tilfeldig, ingen nevnt, ingen glemt):

-Dette blir for mye Barbie for meg også. Men smaken er som baken, og det er du som skal være fornøyd

-Kjolen var jo absolutt flott, men helt ærlig, så ble den litt for rosa for min smak...

-Personlig synes jeg rosa til voksne er helt forferdelig

-Jeg synest kjolen ble for rosa og sukkersøt

-Jeg syns kjolen din var en fin prinsessekjole, men litt for rosa for meg

-Synes kjolen var altfor rosa, likte heller ikke snittet på den

-Jeg syns kjolen ser helt grei ut, selvom jeg ikke ville valgt akkurat den kjolen

-JEG kunne aldri giftet meg i den kjolen! Alt ved den bryter totalt med min stil... (Jeg skal ha en enkel elfenbensfarget en i chiffon...) Ikke ville jeg hatt den fasongen, ikke pynten, og definitivt ikke fargen.

-Jeg synes kjolen var helt forferdelig. Det er min smak.

-Jeg synes at kjolen i seg selv er fin - men er nok desverre noe konservativ tror jeg - for jeg forbinder brudekjoler med HVITT eller CHAMPANGEFARGET

-Kjolen i seg selv er grei nok, men JEG hadde nok ikke valgt rosa i MITT bryllup...

-Jeg syntes ikke noe om kjolen selv og er enig med at den ble litt vel skrikende rosa for min smak

Å uttale seg i bastante vendinger om folks smak og å ta spilleren isteden for ballen er ikke ok:

-For det første- hvis du ønsker og ha ett bryllup som viser alle at dere besitter en utrolig dårlig smak så sett i gang

-Ja, legg inn en link til kjolen om du kan- jeg kunne godt tenke meg og kaldkvele designeren

-Men kjolen som ble vist frem av hun som startet denne tråden var aldeles utrolig smakløs.

-Håper det egentlig mest for DIN del, en som har over 3 tusen innlegg på en bryllupsdiskursjonsside før hun faktisk blir fridd til må være ganske desperat!!

-En Vera Wang kjole kan aldri blir smakløs, 1920- talls stilen er både elegant og smakfull. Brudekjole a la Barbie derimot...... not so much no no

-Da skal ikke jeg si hva jeg mener om en som vil gifte seg i en Barbie-rosa brudekjole

-Faktum er at kjolen er gørrstygg.

-En brud skal være vakker, ikke vulgær og glorete

Det går an å diskutere og bruke folkeskikk samtidig (kvinner kan gjøre mere enn een ting om gangen, vettu).

Hilsen Trille som gifter seg i august

Videoannonse
Annonse
Gjest gifteklar
Skrevet
Jeg er så glad i rosa' date=' og vurderer å la rosa være tema gjennom hele bryllupet. Jeg har også funnet en helt fantastisk rosa brudekjole, med chiffon og strass. Hva syns dere?[/quote']

Klart du kan! Det er hva du selv mener er riktig og som betyr noe.

Selv har jeg valgt ut en helt fantastisk lys lys limegrønn kjole, men må ikke for en hver pris være lik alle andre bruder.

Lykke til! :D

Skrevet

Hei !

Tenk at en rosa kjole skulle være så hett tema ?!?

Jeg for min del synes ikke kjolen var fin....men så er det ikke jeg som skal ha den heller da.For all del, bruk rosa kjole om du synes det er fint !

Det er din dag og du som skal føle deg fin :D

Lykke til med kjolevalget......

Gjest Anonymous
Skrevet
Til Merete

Du skriver at mange har forskjellige meninger og de bør få komme med disse.  

Her er noen eksempler på ok måter å fortelle på at man ikke liker fargen/kjolen (har sakset tilfeldig, ingen nevnt, ingen glemt):

.................osv.osv.

Å uttale seg i bastante vendinger om folks smak og  å ta spilleren isteden for ballen er ikke ok:

.................osv.osv.

Det går an å diskutere og bruke folkeskikk samtidig (kvinner kan gjøre mere enn een ting om gangen, vettu).

Uansett argumenter er det jo den enkelte bruker sin mening om hva de synes om kjolen.

Jeg synes også hun har dårlig smak etter min mening, men det er jo til slutt hun som bestemmer.

Å hvis en person ønsker å kaldkvele desineren eller at kjolen er gørrstygg, hva er så feil med å si det på denne måten? Alle har jo hver sine måte å utrykke seg på.

-Håper det egentlig mest for DIN del, en som har over 3 tusen innlegg på en bryllupsdiskursjonsside før hun faktisk blir fridd til må være ganske desperat!!

Dette var jo fra en uvitende person som trodde Milla kun la inn innlegg på bryllupsforumet.......

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har egentlig fått ett noe blandet forhold til denne tråden etterhvert- fordi jeg mistenker Linn Marita for bare å drive gjøn med oss ang. den kjolen.

Etter min mening ville ingen normalt utviklet person valgt en slik kjole- hvis det da ikke var om å gjøre å gjøre seg selv til latter i sitt eget bryllup.

Milla

Gjest Donna
Skrevet

Man liker forskjellige ting Milla - noen liker det helt enkle - andre det motsatte. Jeg likte kjolen jeg ...den var litt sånn romantisk og prinsesseaktig ..hadde sikkert vært nydelig i hvitt eller cremefarget silke. Det er en slik kjole jeg kunne tenke meg ...(bare at jeg ikke kler det tror jeg ..) ....

Hvorfor mener du at man gjør seg til latter med en slik kjole - er det pga fargen eller hele fassongen?

Jeg anser meg som en normalt utviklet person ...hvis jeg liker en slik kjole - gjør det da meg til det motsatte? Jeg synes det er dumt å sette et stempel på folk på den måten du gjør. :fy:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hvorfor mener du at man gjør seg til latter med en slik kjole - er det pga fargen eller hele fassongen?

Jeg anser meg som en normalt utviklet person ...hvis jeg liker en slik kjole - gjør det da meg til det motsatte?

Det er fargen kombinert med fasongen.

Normalt utviklet på alle andre områder enn smaksområdet.

Milla

Gjest Donna
Skrevet

Ok - hvis jeg forstår deg riktig Milla så liker ikke du kjoler med prinsessefassong og litt dill dall?

At jeg liker en slik kjole gjør ikke meg unormalt utviklet på smaksområdet - du kjenner meg ikke. Å sette meg i bås pga at jeg synes den kjolen er pen er etter min mening ikke riktig ....Og er du mer normal da? Er det mer normalt utviklet å like den typen kjoler du liker? Du er så utrolig påståelig til tider Milla...ikke rart du greier å provosere på deg mengder av brukere og gjester på din daglige runde på forummet.... :wink:

:)

Skrevet

Var det noen som sa marengs...... :o

Pumpkin :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Ok - hvis jeg forstår deg riktig Milla så liker ikke du kjoler med prinsessefassong og litt dill dall?

Det er ikke riktig- skikkelige bløtkakekjoler kan også være svært vakre. Jeg har aldri sagt noe annet.

Milla

Skrevet

La oss nå holde oss til temaet da folkens.

Mange kommentarer i denne tråden er til nå blitt slettet, har ikke så lyst å fortsette med det. Så si enkelt og greit hva dere syns.

Hilsen Marianne, moderator

Skrevet

Jeg synes kjolen var kul! Tror imidlertid min kjære hadde besvimt om jeg stilte opp i noe sånt, og dermed utgår vel også mitt ønske om svart brudekjole...

Synes nok også at det kan bli litt vel mye rosa om du tar det opp igjen for mye i selskapet. Jeg synes rosa er tøft på klær, men rosa servietter synes jeg er KJEMPESTYGT!

Skrevet

Hvis man stiller i "utradisjonell" kjole, mht farge eller fasong, kan det være lurt å "advare" brudgommen.

Min mann trodde jeg bare fleipet da jeg sa jeg skulle ha rosa kjole (den var for ordens skyld rosa og hvit), inntil han så en stoffprøve. Men han har ihvertfall sagt etterpå at jeg var fin - man hva annet kan han...?

Uansett sa han at det var greit å få et lite hint om fargen.

Tror uansett at både brudgom og gjester er positivt innstilt den dagen, noen kritiserer uansett, men det må man vel bare leve med.

Skrevet

Hvis det er deg, go for it!

Selv skal jeg ha en champagnefarget kjole. Sambo har ikke sett kjolen min, men er svært nysgjerrig på hvordan den ser ut. Her forleden sa han at han håpet den var hvit, men hvis den var sort, rød, grå eller annen farge - helt greit, så lenge det var det jeg ville. Han sa jeg ville være nydelig uansett. :D Det er det som betyr noe. Hva alle andre sier, tar jeg en rennafart og d***** i. Det viktigste er at du føler deg vel og at din kjære syns du er nydelig (noe han helt sikkert kommer til å synes).

U go girl!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du spurte om hva vi synes, og jeg vil være ærlig:

Kjolen var fin den - til en Oscar-utdeling eller annen lignende anledning. I hvitt/kremfarget ville den også vært nydelig som brudekjole.

Jeg forstår at du som elsker rosa kunne tenke deg dette som tema på den dagen som skal være en av de største i ditt liv. Men kanskje du kan gjøre det uten av det blir så voldsomt? Hvis jeg skulle tenke rosa tema ser jeg for meg lys kjole (enkel eller med mye staffasje - det du liker best) med brudebukett i masse rosa nyanser - gjerne også rosa blomster i håret. Duker i hvitt, servietter, lys, blomster og sanger i rosanyanser, med hovedvekt på de lyse lekre. Bland gjerne inn litt burgunder eller gult for å få motvekt.

Husk at man som regel endrer smak etterhvert, og velg noe du kan "gå god for" også om 20 år. Dersom du er av typen som vil ha brudebilde i str. 50x70 på veggen tror jeg nok den rosa kjolen vil stikke deg i øynene etter en stund. (Selv hadde jeg hvit kjole med litt rysjer og pynt - syns den er "fæl" i dag.... men henger heldigvis ikke på veggen)

Håper dette blir oppfattet som et konstruktivt innspill - lykke til med videre planlegging!

PS: Det at du liker den skarpe rosa fargen gjør deg etter min mening til en fargerik person med mot til å stå for egne meninger. Så får heller andre være så "smaksriktige" de bare vil, - jeg liker best folk med litt kulør både på utsiden og innsiden. Men altså ikke på utsiden på bryllupsdagen..... :wink:

Gjest Gjest 1
Skrevet

Kan du legge ut link til brudekjolen din Milla? Jeg blir så nysgjerrig på den. Vera Wang er jo knall!

Skrevet

Du finner link til Millas kjole i bryllupsdagboka hennes!

Den er enkel og stilfull, og passer nok perfekt i den type bryllup!

Skrevet
Jeg er så glad i rosa, og vurderer å la rosa være tema gjennom hele bryllupet. Jeg har også funnet en helt fantastisk rosa brudekjole, med chiffon og strass. Hva syns dere?

Da jeg gikk i seriøse bryllupsplaner fant jeg også en drøm i rosa!

Hvorfor ikke rosa? Go for it!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...