Gå til innhold

fryse kaker

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

barnedåp står for tur, og jeg vil gjøre unna det med maten og bakinga tidligst mulig, så jeg slipper å stå der dagen før å lage ALT....

1. Hvor lenge kan poteter stå ferdig skrellet i vann før de skal kokes?

2. Kan gulrøtter stå likelenge som potetene? (tenkte å skrelle dagen i forveien, det må vel gå greit?)

3. Hvilke kaker er GODT egnet for frysing? Stemmer det at ostekake, sjokoladekake og suksessterte er greie og fryse og blir like gode å spise etter tining??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1. Hvor lenge kan poteter stå ferdig skrellet i vann før de skal kokes?

2. Kan gulrøtter stå likelenge som potetene? (tenkte å skrelle dagen i forveien, det må vel gå greit?)

Går fint å skrelle de dagen i forveien.

Sett de kjølig, fyll opp med kaldt vann til de er helt dekket.

Legg 2-3 sitronskiver/båter i vannet, så de ikke blir brune.

Lykke til. ;)

Skrevet

Ostekake og sjokoldekake kan i hvert fall fryses. Suksessterte er jeg ikke sikker på.

Skrevet

suksessterte kan fint fryses helt ferdig pyntet :)

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Når bør jeg ta opp de frossne kakene fra fryseren da? kvelden før. Eller er det tidsnok på morgenen før vi drar i kirka?? kakene skal jo ikke spises før godt utpå dagen/ettermiddagen...

Skrevet

Kan anbefale denne

Djevelsk Sjokoladekake. Holder seg veldig godt i fryseren, og er den beste kaken jeg har smakt.

Ang det å tine dem, tror jeg hadde satset på å ta opp tykke/store kaker kvelden før, evt dagen før og satt dem i kjøleskap. Suksessterte tiner vel fort som bare det, så den holder det nok å ta opp før du går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...