Gå til innhold

Inngangsmarsj

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vi skal ha humanetisk vielse, så vi velge ganske fritt av sanger, bortsett fra de som har religiøst innhold.

Vi leier en solist, og vi holder på å planlegge hvilke sanger vi skal ha. Foreløpig ser det ut til at det blir Your song av Elton John til inngangsmarsj, og Time of your life med Greenday som utgangsmarsj. Midt i seremonien satser vi på Truly, madly, deeply av Savage Garden. Gleder meg....  :klem1:

Vi skal også ha humanetisk vielse og gifter oss samme datoen!!! moro:)

Skrevet

Organister (og erfarne solister) hvet hvordan man gjør dette med å avslutte. De følger med på brudeparet, og spiller sangen til det passer å slutte etter at paret har satt seg (det vil si at paret blir sittende littegranne mens musikken spiller). De aller fleste sanger lar seg naturlig avslutte flere steder i en sang, og det går ofte fint å spille en sang en og en halv gang om det er nødvendig. Så ikke noe stress der. Dersom man velger en moderne sang, så vil det være naturlig å stoppe rett før eller etter refreng feks.

Anng vokalist så har jeg faktisk tenkt å bruke ren vokal opp gulvet selv, vi har allerede prøvd det ut med solisten, og det ble veldig flott. Så sparer vi orgelet til ut (og salmer og sånn selvfølgelig)

• 4 uker senere...
Skrevet

Uff nå begynner jeg å få kalde føtter mtp solist! Er det fint med orgel allikvel? er så IRRITERENDE å ha sånn skiftende mening!!! Vinglepetter har jeg blitt etter jeg har begynt å planlegge bryllup!! Ååååhhrrr.... :sur:

Må nok prøve med solisten og høre åssen det funker, og høre hva ho synes.. Men føler jeg må ta på brudekjolen og alt tilbehør for å kjenne om det passer sammen liksom.. Om jeg føler det er rett... Herregud NÅ begynner jeg å tippe over i brudegalskapklubben!! :overrasket:

Skrevet
Vi har veldig lyst til å ha Somewhere Over The Rainbow/What a Wonderful World - Israel Kamakawiso'ole som utgangsmars. Synes den er sinnsykt fin, men vet ikke helt hvordan den passer inn i et bryllup. Det er en slags medley av de to sangene og han som synger har nydelig stemme.

Å, den er helt nydelig! Den betyr noe spesielt for meg og min kommende, så den kunne jeg absolutt tenkt meg å ha som utgangsmars...

Israel Kamakawiso'ole, det er han som synger eller? Og hvis dere skal ha den, blir det gitarspill med sang da, eller hvordan har du tenkt deg det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...