lille sørland Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Har dere noen erfaring med dette fra andre bryllup? Andre som har vært inne på samme tanken? Går det ann å få organisten til å spille take my breath away fra top gun til utgangsmarsjen tro? Det er nemlig min favorittfilm OG favorittsang.. Har så lyst til å gjøre vielsen så personlig som mulig, men det tror jeg ikke jeg klarer med det tradisjonelle utvalget av brudemarsjer som jeg har hørt på nå fram og tilbake i et par måneder!
ally82 Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 hehe.. har samme tanke. Jeg vil gjerne ha vokalist og gitarist som synger og spiller sangen " I feel it in my fingers, I feel it in my toes, love is all arownd us..." når vi går ut kirka. Har ikke skjekka opp dette med prest og kirkas syn på saken men håper de er åpne for det.
lille sørland Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2007 Å den er fin da! Det virker så mye mer romantisk og "forsiktig" enn det voldsomme orgelet syns jeg.. Og dessuten er organisten her kjent for å spille med votter på... Kunne godt tenkt meg sommernatt ved fjorden for tida, men gudene skal vite hvor mange ganger jeg kommer til å forandre mening innen 7.juli....
ally82 Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er nok ikke heller så stor fan av orgelmusikk...el hva en kaller det.. Kirka vi skal ha vielsen i er ganske liten så her hører en orgelet VELDIG godt. Sommernatt ved fjorden, er det en salme, sang el marsj? Hvor finner du eksempler på slikt? 7 juli, ja da har du kjempe god tid til å forandre mening både 10 og 20 ganger
lille sørland Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2007 på http://www.solosang.com/ er det endel forslag, men sommernatt ved fjorden har jeg likt så lenge jeg kan huske. fins en versjon av christine guldbransen og rein alexander som er veldig fin =) - den er vel egentlig svensk, men oversatt til norsk av Alf Prøysen... Men den er ikke "marsjete" akkurat og handler en smule om utroskap hehehe så jeg burde vel kanskje se meg om etter en annen?
ally82 Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Takk her var der jo en del å velge mellom. Har aldri jeg har hørt sangen sommernatt ved fjorden er sikkert kjempe fin. Måtte smile når jeg leste at den handlet en smule om utroskap, min mann ville nemlig ha en sang fra U2 " I still havent found what Im loking for" til marsjen i kirka. Er vist farvoritt sangen hans... Menn er rare
lille sørland Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2007 Ehhem den syns jeg virkelig dere skal gå for hehe! Eller kanskje dere også skulle tatt en norsk en så han skjønner hva det betyr...?? ler og ler jeg!
Gjest niomi Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 Høres fint, stemningsfullt og utradisjonelt ut. Er det én ting jeg er lei, så er det den inngangsmarsjen som alle bruker, den fra "En midtsommernattsdrøm".
Gjest lillelou Skrevet 22. februar 2007 #9 Skrevet 22. februar 2007 på http://www.solosang.com/ er det endel forslag, men sommernatt ved fjorden har jeg likt så lenge jeg kan huske. fins en versjon av christine guldbransen og rein alexander som er veldig fin =) - den er vel egentlig svensk, men oversatt til norsk av Alf Prøysen... Men den er ikke "marsjete" akkurat og handler en smule om utroskap hehehe så jeg burde vel kanskje se meg om etter en annen? ← "Sommernatt ved fjorden" er så norsk som bare det,og skrevet av Ketil Bjørnstad. Den sangen jeg tror du blander litt inn her er "Mitt hjerte er ditt" som riktignok er svensk opprinnelig,av Nils Ferlin, men oversatt til norsk av nettop Alf Prøysen. Veldig nydelige sanger begge to.
Gjest beekeeper Skrevet 22. februar 2007 #10 Skrevet 22. februar 2007 Måtte smile når jeg leste at den handlet en smule om utroskap, min mann ville nemlig ha en sang fra U2 " I still havent found what Im loking for" til marsjen i kirka. Er vist farvoritt sangen hans... Menn er rare ← Unnskyld meg, men nå sprutet det te på dataskjermen!!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 22. februar 2007 #11 Skrevet 22. februar 2007 Høres fint, stemningsfullt og utradisjonelt ut. Er det én ting jeg er lei, så er det den inngangsmarsjen som alle bruker, den fra "En midtsommernattsdrøm". ← Heeey... Den skal vi ha som inngangsmarsj Men vi vil gjerne ha The Monkees - I'm A Believer som utgangsmarsj. Den er veldig oss, og hele seremonien/alle sangene er så alvorlige, og vi er veldig lite alvrolige, så det hadde bare vært rått om vi hadde fått lov til det
lille sørland Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2007 "Sommernatt ved fjorden" er så norsk som bare det,og skrevet av Ketil Bjørnstad. Den sangen jeg tror du blander litt inn her er "Mitt hjerte er ditt" som riktignok er svensk opprinnelig,av Nils Ferlin, men oversatt til norsk av nettop Alf Prøysen. Veldig nydelige sanger begge to. ← Jaaa Det mente jeg visst! Var litt seint når jeg skreiv dette!!! Surre-surr
lille sørland Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2007 Heeey... Den skal vi ha som inngangsmarsj Men vi vil gjerne ha The Monkees - I'm A Believer som utgangsmarsj. Den er veldig oss, og hele seremonien/alle sangene er så alvorlige, og vi er veldig lite alvrolige, så det hadde bare vært rått om vi hadde fått lov til det ← Det er nok mange mange mange som både har hatt og skal ha den marsjen der - og det er sikkert mange den passer for, men personlig gir den meg prestasjonsangst og føler den er bråkete og "bastant" og TAAA-TAAA-TATA... Og nå mener jeg i forhold til hva jeg kunne tenke meg i mitt eget bryllup - hva andre vil ha er jo opp til dem...
Fibi Skrevet 22. februar 2007 #14 Skrevet 22. februar 2007 Vet om noen som hadde "Det vakraste jag vet" som inngangsmarsj og "all you need is love" til utgangsmarsj. Det var visst stor suksess!
minemor Skrevet 22. februar 2007 #15 Skrevet 22. februar 2007 Så gøy at flere har tenkt på dette. Vi giftet oss 14 oktober 2006, og hadde " from this moment " med duo som sang denne som inngangsmarsj. Var veldig personlig, høytidig og vannvittig stemmningsfullt på samme tid. Samme duoen sang "tir na noir" litt senere inne i kirka, og vi hadde Hendelson som utgangsmarsj (litt tradisjonell også hehe). Hadde ikke snakka med presten om dette engang, bare fikset det selv... han var mektig imponert:) Lykke til med valgnene deres, og det er toppers å være gift
lille sørland Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 23. februar 2007 Så gøy at flere har tenkt på dette. Vi giftet oss 14 oktober 2006, og hadde " from this moment " med duo som sang denne som inngangsmarsj. Var veldig personlig, høytidig og vannvittig stemmningsfullt på samme tid. Samme duoen sang "tir na noir" litt senere inne i kirka, og vi hadde Hendelson som utgangsmarsj (litt tradisjonell også hehe). Hadde ikke snakka med presten om dette engang, bare fikset det selv... han var mektig imponert:) Lykke til med valgnene deres, og det er toppers å være gift ← Ååå så godt å endelig se noen som faktisk har testet dette! Tror nok vi må ta sjansen selv også. Muligens snike meg inn i mange kirker nå mot sommeren og håpe noen andre også har bestemt seg for dette så jeg kan se åssen det fungerer.. Synger de f eks sangen helt ferdig, eller bråstopper de når jeg kommer fram til alteret? Muligens jeg må måle tida det tar å gå opp til alteret og velge en sang som passer? F.eks postmann pat varer vel sånn ca en brudemarsj Nei NÅ er det på tide å legge seg... Noen som vet hvor mange meter det er opp kirkegulvet så jeg kan sjekke tida hehe?
Amygdala Skrevet 23. februar 2007 #17 Skrevet 23. februar 2007 Lykke til med valget Lille Sørland! Vi har veldig lyst til å ha Somewhere Over The Rainbow/What a Wonderful World - Israel Kamakawiso'ole som utgangsmars. Synes den er sinnsykt fin, men vet ikke helt hvordan den passer inn i et bryllup. Det er en slags medley av de to sangene og han som synger har nydelig stemme. Har også tenkt å spørre ei venninne av meg om hun kunne tenke seg å synge The Rose og/eller Det vackraste i løpet av tiden i kirken. Det hadde vært utrolig flott. Inngangsmarsj er jeg ikke sikker på ennå, jeg får følge med litt i denne tråden for å få tips! Moro å lese at så mange gjør det så personlig iallefall!
nygarda Skrevet 24. februar 2007 #18 Skrevet 24. februar 2007 Vi skal ha humanetisk vielse, så vi velge ganske fritt av sanger, bortsett fra de som har religiøst innhold. Vi leier en solist, og vi holder på å planlegge hvilke sanger vi skal ha. Foreløpig ser det ut til at det blir Your song av Elton John til inngangsmarsj, og Time of your life med Greenday som utgangsmarsj. Midt i seremonien satser vi på Truly, madly, deeply av Savage Garden. Gleder meg....
lille sørland Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 24. februar 2007 Så gøy at flere har tenkt på dette. Vi giftet oss 14 oktober 2006, og hadde " from this moment " med duo som sang denne som inngangsmarsj. Var veldig personlig, høytidig og vannvittig stemmningsfullt på samme tid. Samme duoen sang "tir na noir" litt senere inne i kirka, og vi hadde Hendelson som utgangsmarsj (litt tradisjonell også hehe). Hadde ikke snakka med presten om dette engang, bare fikset det selv... han var mektig imponert:) Lykke til med valgnene deres, og det er toppers å være gift ← Minemor: Klarte du å komme deg helt fram til alteret uten maskaraen nede på magen da? Er nesten redd det skal bli altfor rørende jeg nå, mtp at sangen vi vil ha - sommernatt ved fjorden, liker jeg så utrolig godt, og da i tillegg med disse omstendighetene blir det vel ganske hard kost for meg som blir rørt av ingenting hehe =)
minemor Skrevet 26. februar 2007 #20 Skrevet 26. februar 2007 Minemor: Klarte du å komme deg helt fram til alteret uten maskaraen nede på magen da? Er nesten redd det skal bli altfor rørende jeg nå, mtp at sangen vi vil ha - sommernatt ved fjorden, liker jeg så utrolig godt, og da i tillegg med disse omstendighetene blir det vel ganske hard kost for meg som blir rørt av ingenting hehe =) ← Jeg gråt ikke en skvett i bryllupet mitt, noe som er helt merkelig siden jeg vræler til ekstrem oppussing.... Vi gjorde det på følgende måte.. Er jo en liten intro på "from this moment" og når den var ferdig ble kirkedørene åpnet.. Så gikk de tre brudepikene våre inn, og da de var halvveis gikk jeg og min pappa inn. Jeg bare gikk og gliste, mens alle jeg smilte til stod å gråt... Var helt fantastisk. Da vi kom helt opp, løftet min far opp sløret kysset meg på kinnet og avleverte meg til min mann. Vi gikk opp og stte oss og ventet til musikken kulle bli ferdig - alt ialt tok dette ca 4 min... Må jo sies at jeg og min forlovr hadde delt en flaske musserende i bilen på turen som tar ca 20 min, så jeg var god og varm i kjakene - noe jeg var veldig glad for. Og nei, jeg er ikke av den sjenerte typen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå