Gjest 3llie Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Hvor er det dere legger ut ønskelister, hvilke butikker? Lager dere egne ønskelister for varer fra butikker som ikke opererer med ønskelister for brudepar? Har dere en eller flere ønskelister? Og på hvilken måte informerer dere gjestene om ønskelisten(e)? Skriver dere det på invitasjonen? Jeg tenker kanskje vi kunne hatt et alternativ for avhuking på svarkortet dersom de selv ønsker å se ønskelisten, så kan vi ettersende til de som vi ha den? Det er flere av våre gjester som allerede har spurt om vi skal ha ønskeliste og hvor de kan finne denne, så det er tydelig et ønske fra flere av gjestene våre at vi skal ha det. Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å ha ønskeliste så jeg har ikke helt satt meg inn i hvordan dette fungerer. Hva setter man opp på en slik ønskeliste? Skjønner jo at det er individuelt hva en ønsker seg, men hva egner seg/egner seg ikke? Hvordan stiller folk seg til f.eks pengegaver til oppussingsprosjekter i hjemmet eller lignende?
Mrs B Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Tror vi iallefall skal legge ut lister hos Til bords, Presangen og Ålens. Ta deg en tur i butikkene der du bor og hør med dem, eller sjekk nettet! Jeg for min del syns ikke noe om å legge med ønskeliste i innbydelsen, kommer heller til å nevne det hvis noen spør. Men det er meg!!
Majabeth Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Vi har lagt ut ønskeliste på en butikk som fører det vi vil ha. Vi fant alt vi ønsket hos denne butikken, og trenger derfor ikke gå til flere butikker. Når det gjelder distribusjon av denne lista har vi lagt den ut på hjemmesida vår. Ellers har vi fått visittkort hos butikken. Disse har vi gitt til nærmeste familie, slik at de kan fortelle folk som spør hvor vi har lista. På invitasjonen skriver vi ingenting- jeg føler at det blir litt for kravstort...
flickan Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Vi legger ut i to butikker, da vi ikke fant alt vi ønsker i en butikk. Men pass på å ikke legge ut de samme ønskene i flere butikker, da faller litt av poenget bort. Vet at flere har lagt ut nærmest identiske lister hos både Christiania og Tilbords fordi da var de sikre på at alle hadde en av butikkene i nærheten. Resultatet ble at de fikk 24 vinglass, kaffekopper, osv. Det gikk selvfølgelig greit å bytte, men ble litt mer pes.
Gjest nimbus Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Vi har ikke lagt ut noen ønskeliste. Vi spurte noen av vennene våre om hva de syntes om ønskelister, og mange syntes det var frekt, og oppfattet det som at vi "bestiller" gaver... Men vi har skrevet en ønskeliste som vi sender på mail til dem som ber om det. Sånn sett risikerer vi vel å få 47 middagstallerkener og ingenting annet, men da får vi heller bytte... Var egentlig overrasket over at mange var så i mot ønskelister
Malama Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Vi har lagt liste på tilbords (irriterende, jeg la den inn hjemmefra, på nett, og da er det bare mitt navn som er registret,t vi fikk ikke lagt til hans navn, så tips: om man går på butikken kan de legge inn to navn...) Vi tenkte å lage hjemmeside, der skriver vi de ønskene som ikke er på tilbords, samt link til tilbords-lista. Vi har ikke oppdaget at none synes det er frekt, heller tvert imot, at folk begynner å spørre etter liste....
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Var egentlig overrasket over at mange var så i mot ønskelister ← Merkelig ja... Jeg synes det er en forferdelig uting når brudepar ikke legger ut ønskelister. Det er ikke akkurat lett å finne på noe til enklete. Er jo ikke alle du har like nært forhold til. Dessuten slipper jo brudeparet en masse bytting når det gjøres sånn. Vi legger ut liste på Tilbords ja. Utenom det får ryktet gå tenker jeg. Det er stort sett gave kort og penger likevel, så burde jo gå greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå