Gå til innhold

Norsk elektronisk legehåndbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle opplyse for de som ikke har fått det med seg. Norsk elektronisk legehåndbok (legehandboka.no) er åpen for alle nå pga. uenigheter med hvem som skal ha tilgang.

Perfekt oppslagsverk dersom man lurer på noe! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke så dum den nei, men synd det ikke ser ut som om de forholder seg til WHO undersøkelsen når det gjelder prevensjonssikkerhet. Lurer på hvor det er de har hentet tallene de bruker fra?

Får lese litt mer, og håpe den forblir tilgengelig for almennheten :)

Skrevet

En Hunskår har vært heftig involvert i skrivingen av stoffet. Fra før har han redigert læreboka i allmenmedisin og mye er likt.

Jeg er ganske uenig i en del han skriver selv, stemmer ikke med virkeligheten og hva en del andre leger er enige om.

Skrevet

Det vil alltid være uenighet mellom leger, sånn er det bare! Leger lærer av sin erfaring og sin praksis, og denne praksis kan variere mellom ulike steder.

Ble bare litt nysgjerrig på akkurat hva det er "Gjest" er uenig med. Neppe symptomer, patofysiologi og det der. Kanskje behandlingsregimer, for de meningene varierer.

Jeg vet om mange av de som skriver på NEL og de er høyt anerkjente overleger og professorer som kan sine fag. NEL er et anerkjent verk, som man etter min mening kan stole på. Hvertfall mye bedre enn lommelegen, dr.online og den slags..

Men de som ikke vil stole på den, kan jo bare lete informasjon en annen plass.

Skrevet

En fin side det! skal nok benytte meg av den! :)

Gjest Gjest 1
Skrevet
Jeg vet om mange av de som skriver på NEL og de er høyt anerkjente overleger og professorer som kan sine fag. NEL er et anerkjent verk, som man etter min mening kan stole på. Hvertfall mye bedre enn lommelegen, dr.online og den slags..

Er ikke legene på lommelegen og dr.online anerkjente og kan sine fag?

Skrevet

Jo det er de sikkert. Men disse sidene har en annen tilnærming synes jeg.

Skrevet

Det sier seg selv at jo flere som bidrar til et sted, jo mindre er sjansen for feilinformasjon.

Ikke et vondt ord om Dr Online etc (det er absolutt et behov for slike sider), men NEL er noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...