Gå til innhold

Skifte etternavn

Gjest Tex

Hva heter du som frue?  

1. 1. Hva heter du som frue?

• Mitt pikenavn
      17
    • Min manns etternavn
      56
    • Begges etternavn
      36
    • Han tar mitt etternavn
      4

Anbefalte innlegg

Det store uromomentet, hva skal vi hete... Er ikke enige her. Han vil at vi skal hete det samme, jeg synes ikke det er så farlig. Vi har snakket om å begge ta hans mors navn, så må begge bytte. Da blir det i hvert fall likestilling :lol: Det gjenstår å se hva vi ender opp med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trallala

Ser at enkelte bruker uttrykket "-sen" navn, og tydelig gir inntrykk av at dette er navn som er mindre verd enn andre "sjeldne" eller "vakre" navn.

Jeg vil bare minne om at på -70 tallet var det fremdeles slik at man kunne, dersom man hadde veldig gode karakterer fra skolen, være heldig og få en jobb i enkelte bedrifter til TROSS for at man hadde et "-sen" navn.

Jeg trodde vel egentlig at de gamle frp-fruenes tid var forbi?? Tydeligvis ikke her inne i dette forumet?

Det vil vel alltid være slik at noen forsøker å lage noen regler som skal gjøre noen bedre enn andre ut i fra de merkeligste kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trallala

Ser at enkelte bruker uttrykket "-sen" navn, og tydelig gir inntrykk av at dette er navn som er mindre verd enn andre "sjeldne" eller "vakre" navn.

Jeg vil bare minne om at på -70 tallet var det fremdeles slik at man kunne, dersom man hadde veldig gode karakterer fra skolen, være heldig og få en jobb i enkelte bedrifter til TROSS for at man hadde et "-sen" navn.

Jeg trodde vel egentlig at de gamle frp-fruenes tid var forbi?? Tydeligvis ikke her inne i dette forumet?

Det vil vel alltid være slik at noen forsøker å lage noen regler som skal gjøre noen bedre enn andre ut i fra de merkeligste kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...