Gå til innhold

Er jeg en bridezilla (allerede..)?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, synes du får mye pepper her.. Men jeg må tildels si meg enig med mange, jeg hadde ikke brydd meg om dette. Men når du først sa fra virker det som du gjorde det på en fin måte. Men å legge seg så mye opp i andres bekledning at de må kjøpe nytt antrekk synes jeg er litt over streken. ( selv om du ikke krevde det, førte hvertfall samtalen til det..) den som sa det var en fin gest å ikke si noe om hvor stygg den nye kjolen er, må jeg si meg kraftig uenig i. Det hadde vært direkte ufint å si noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun brydde seg jo tydeligvis om hva både du og andre mente, så da er det jo greit at hun fikk meningen din synes jeg!

Skrevet

Du må leve i en litt annen verden enn meg. Hadde aldri falt meg inn å legge meg bort i hvordan svigermor eller noen andre ville kle seg! Unntak: Om de planla å stille naken eller i brudekjole...

Og hvis andre hadde kommentert hvordan familien min kledde seg på en negativ måte, hadde jeg antagelig blitt forbanna. Du vet - man kan godt kritisere sine egne, men gud nåde de som kritiserer min familie!

Så, jeg synes kanskje du er litt bridezilla, eller kanskje du lever i et helt annet miljø enn meg - av typen "ikke bruke antrekk to ganger"-miljø. Hvis du gjør det siste, er det forståelig, og hvis du er bridezilla, håper jeg det er forbigående. ;)

Skrevet

Kjøpe kjøpe kjøpe... Sett bryllupet i riktig fokus: en forenelse mellom to som elsker hverandre og deres familier. Jeg driter i hva folk har på seg, så lenge de pynter seg (og det er ikke opp til meg å bestemme om de ble fine). Gjestene kler seg i det de mener er fint for å hedre brudeparet.

JA, det er bridezilla å legge seg opp i hva gjestene har på seg.

Synes jeg.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Huff, synes litt synd på deg jeg, da... Mange som kanskje mener det bedre enn det ser ut når man skriver det håper jeg.

Synes nok også du burde tenkt deg litt bedre om før du la deg borti akkurat det, men gjort er gjort og spist er spist. Og det virker jo som du har dårlig samvittighet også.

Skrevet

Synes du var både tankeløs og uforskammet.

Synes utrolig synd på svigermoren din som fikk en sånn melding - og som på grunn av du føler deg mindre verd fordi hun ikke spanderer en "ny og dyr" kjole på deg - må ut å bruke mye penger på en ny kjole.

Synes det er flott at folk kan bruke ting flere ganger - og jeg tror ikke det er mange andre enn du som ville synes det så rart ut i albumet. Så lenge de kler seg pent er det da vel det samme hva de har på seg på denne dagen.

Skrevet

Akk ja, her får jeg virkelig passet mitt påskrevet... Jeg er både dum, tankeløs, uforskammet, slem, grusom og en ingen burde gifte seg med (og sikkert noe mer som er nevnt). Jeg tar alt til hjertet og skal aldri gjøre noe slikt igjen...

Jeg mente virkelig ikke å være ondsinnet eller fæl, og ble nok litt for påvirket av kommentarene til de rundt oss. Jeg hadde jo egentlig aldri tenkt å si noe som helst, for jeg syns det ikke var min sak hva hun skulle ha på seg.

Syns mange av dere er skikkelig krasse og grusomme selv i karakteristikkene av

både meg og svigermor. Og ord tillegges en helt annen betydning enn det som faktisk står skrevet i innlegget, syns jeg. Menmen. Som man spør får man svar. Og svigermor spurte meg mange ganger og snakket mye om hva jeg syns om at hun skulle bruke den samme kjolen i begge bryllupene, - jeg dristet meg til slutt til å svare ærlig så pent jeg kunne.

Jeg er virkelig lei meg overfor svigermor for at jeg sa noe i det hele tatt, for jeg syns jo det viktigste er at hun er tilstede. Av og til skal man nok heller lyve og holde tankene sine for seg selv. Jeg hadde ikke lyst til å blande meg opp i klesvalget hennes i det hele tatt. Dette sa jeg klart fra til henne, og hun oppfattet det slik at hun absolutt kunne ta på seg hva hun ville for min del.

Svigermor er absolutt ikke noen stakkars liten strikkende dame som sparer på alt og ikke har råd til å dra i bryllup fordi hun "må" kjøpe seg en ny kjole, - hun er typen som tvertimot alltid benytter enhver anledning til å kjøpe seg noe nytt og fint, og hun har råd til det. Hun er ung (55 år) og har bestemte meninger om det meste. Hun kan absolutt svare for seg og lar seg ikke overkjøre. Og jeg har aldri sagt til henne at hun skulle kjøpe seg noen ny og dyr kjole. Det var hun selv som absolutt ville ha NY kjole og bestemte hva den skulle koste. Hun har mange andre fine antrekk hun kunne brukt istedet for å kjøpe noe nytt.

Jeg har heller aldri sagt at hun kom til å ødelegge bryllupsbildene...

Her tillegges både den ene og den andre ord og egenskaper ser jeg...

Skrevet

Vet du hva? Mamma kjøpte seg en fantastisk kjole til flere tusen til bryllupet mitt. Jeg håper virkelig hun bruker den i bryllupet til min bror også, når han en gang gifter seg. Og i andre bryllup. Fordi det er en kjole hun er vakker i, og det er latterlig at hun ikke skal kunne bruke den flere ganger fordi hun da kommer i flere fotoalbum med kjolen på.

Er du en bridezilla allerede? Ja. Dette er å legge seg opp i småting som du burde holdt deg unna. Er det rart folk sier bruder er hysteriske?

Skrevet

Syns plutselig hele situasjonen endret seg etter ditt andre innlegg TS. Enten forandret du mening underveis som du leste innleggene, eller så forklarte du deg GANSKE dårlig i første innlegg... Håper det siste er det riktige for der hørtes du IKKE du som en bridezilla lenger plutselig.. :tommelsmil:

Skrevet

Jepp, du er bridezilla. Kan ikke forstå at du skal bry deg om hva gjestene dine har på seg overhodet. Du kan jo legge opp hele festen og hele dagen som du vil, men hva gjestene dine skal ha på seg må (eller i alle fall burde) være deg fullstendig likegyldig. Du burde være fornøyd med at folk i det hele tatt kommer og vil være der sammen med dere på den store dagen.

Skrevet

Ja du er en Bridzilla og kanskje værre, en ingen burde gifte seg med.

Uff, det var vel litt hardt sagt! For henne var det en detalj som var viktg og derfor skal hun ikke være verd å gifte seg med?

Greit at det ikke er så viktig for mange, og for ordens skyld, sånne ting er ikke så viktig for meg heller, men er ikke akkurat som om hun jaget henne til butikken heller.

"Folkesakk" kan gjøre hvem som helst usikre, i hverfall i en så spesiell situasjon som et bryllup. Alle henger vi oss opp i ting som etter bare noen uke kan virke mindre viktig. Det er tross alt en prosess man er i frem til bryllupet. Har lest innlegg på disse sidene som jeg føler passer mye bedre til en Bridezilla diagnose :)

Synes det er leit at hele situasjonen ble trist for deg. Kanskje det går an å spørre sviger om hun ble lei seg for at du sa noe, så får du i det minste beklaget og lagt det bak deg? :klem: til deg. Dette ordner seg!

Skrevet

syns det var litt drøyt ja :forvirret: sorry...men folk må vel få velge om de vil ha ny eller gammel kjole :sjenert: skjønner at hun blei litt såra..

eneste jeg har sagt er kleskode smokin/mørk dress

som betyr kjole nedfor kneet...

bra det fikset seg :klem:

Gjest Frysepulver
Skrevet
Beklager, men det er noe av det dummeste jeg har hørt...

For min del kan både min mor, svigermor og alle gjestene gå med kjoler de har brukt i alle bryllup de noensinne har vært i. Hvem bryr seg om å snakke om sånt, da? Er det mange som sitter og sammenligner bryllupsbildene og som faktisk reagerer på at en dame har på seg samme kjole i 2 bryllup? Nei, bruk resten av forberedelsestid og bekymringer på deg selv, du, og la de andre gjestene bekymre seg over seg og sitt :)

:klappe:

Skrevet

Jeg har vært i bryllup til tre av søskenbarna mine som er søsken, og jeg kan godt tenke meg at tante, altså moren deres, har hatt på seg samme kjole alle tre gangene. Ikke at jeg har lagt merke til det, og det er jo også poenget mitt: ingen legger merke til sånt. Det er ingen som kommer til å sitte og sammenligne bildene, så det var kanskje å overreagere. Når det er sagt, synes jeg du får hard kritikk her da; du har jo selv tatt selvkritikk og vi kan alle gå litt langt av og til. Det viktigste er jo å lære litt av det.

Skrevet

På meg virker det ikke som du er en Bridezilla. Det virker ikke som kjolevalget hennes har noe som helst med at det er DERES bryllup. Flere har nevnt til deg at de synes det er rart, og du sier ifra til svigermoren din nettopp fordi det er svigermoren din og du ønsker henne det aller beste. På meg virker det ikke som om du gjør dette ut av egoistiske tanker.

Mange av svarene du har fått er typiske KG-svar. Noen bare elsker å kritisere andre og trykke dem ned i driten. De er så mye bedre enn alle andre. Du er sikkert en fantastisk person, og mannen din har sikkert funnet seg verdens beste kommende kone :)

Lykke til!

Skrevet

jeg må si jeg skjønner deg godt jeg. Min tilkommende svigermor har en helt forferdelig smak når det kommer til klær. Ho er enda helt inni åtti tallet. En av favorittene er en kjole som er ut som et 70-80 talls gardin. Dette er noe som min kjære synes er veldig flaut. Synes det er litt dumt om ho ikke ser ok ut for ho vil tross alt være på en del bilder.

Skrevet

Jeg synes ikke du er en bridezilla, og jeg synes det høres ut som du taklet situasjonen på en fin måte hvor du faktisk tok hensyn til svigermoren din og hennes tanker/bekymringer om sitt eget antrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...