Gå til innhold

Er jeg en bridezilla (allerede..)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med det forestående bryllupet er det jo blitt en del snakk om antrekk/hva man skal ha på seg. Så kommer svigermor med denne: hun skal ha på seg samme kjole som hun brukte i bryllupet til søsteren til samboeren min for to år siden... :overrasket: Den var så dyr, og hun har jo bare brukt den to ganger siden hun kjøpte den... Og svigerfar kom jo til å ha på seg samme dress som sist, han...

Jeg tenkte nå mitt, - syns jo umiddelbart det virka kjipt av henne å ikke kunne spandere på seg en ny kjole eller hvertfall ha på seg noe annet når det er en såpass stor anledning (som vi satser på skal skje bare en gang i livet) og hun har råd til å kjøpe seg ti nye kjoler i samme prisklasse hvis hun vil... Hvis de hadde hatt dårlig råd (vært minstepensjonist slik min mor er f.eks), SÅ hadde jeg skjønt det.

Men bare hun kommer, så er jeg jo likeglad med hva hun har på seg.

Og for mannfolk er det vel litt annerledes. Eller?

Så tenkte jeg på alle bildene som tas. Hun er jo en av hovedpersonene og kommer til å være med på maaaange bilder. Hvordan vil dette se ut i alle familiealbumene? To unger, to bryllup og samme antrekk (som vises godt - det er fargesprakende blått) i begge.

Det var jo først og fremst konsekvensene for henne jeg tenkte på, for hun har lagt ut om til alt og alle i vår felles omkrets/familie hva hun skal/skulle ha på seg. Og ingen har turt å si noe til henne, men tenkt det samme som meg i sitt stille sinn (både at det var kjipt og kom til å se "rart" ut på bilder, spesielt når det er SÅ nær familie) og så har de sagt det til meg.

(Hva jeg selv tenkte kunne jeg fint klart å holde for meg selv, selv om jeg

la det frem for henne som om det bare var mine tanker. Er jo ikke hjerteløs.

Men jeg vil ikke at folk skal komme til meg og snakke negativt om min

skjønne svigermor uten å prøve gjøre noe med det).

Da hun var på besøk her en dag, drista jeg meg til å nevne det for henne (ikke at jeg syns det var kjipt, - jeg bare nevnte det om bildene og om hun hadde tenkt på hvordan det kom til å se ut). Jeg sa jo også at hun måtte ta på seg det hun ville, og at det viktigste var at hun VAR der. Men jeg så jo at hun tok seg nær av det... :tristbla:

Nå viser det seg at svigermor tenkte over dette i akkurat et døgn før hun gikk til sin faste kjolebutikk og kjøpte en ny kjole som hun gledesstrålende viste meg dagen etter. Hun hadde snakka med ekspeditrisa om hva jeg hadde sagt, og ekspeditrisa var helt enig med meg (men hun ville vel bare ha et salg...).

Var det galt av meg? Skulle jeg ikke brydd meg? Angrer litt på at jeg i det hele tatt sa noe, for jeg haaater tanken på at jeg skulle såre svigermor - som er et av de snilleste menneskene jeg vet om. (At den nye kjolen hennes absolutt ikke var i min smak og at jeg syntes den var rett og slett grell, sa jeg ingenting om! Hun liker fargesprakende plagg, og det må hun jo få lov til såklart. Det har jeg ingenting med...).

Vel, gjort er gjort... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg må si jeg syns hele situasjonen høres litt merkelig ut. Skjønner at du sa det til henne for at folk ikke skulle snakke om det bak ryggen hennes osv. (hvis jeg forstod det rett). Men at det er noe å snakke om, er for meg uforståelig. Mulig jeg er liberal, men syns ikke at det hadde vært noe å bry seg om. Når du først har sagt det, så er det gjort. Du sa det sikkert på en fin måte, og hun så sikkert poenget ditt siden hun kjøpte ny.

Skrevet

Jeg har aldri spurt svigermor ei gang hva ho har tenkt til. Har vel ikke noe å si egentlig? Mamma har veldig lyst å se pen ut siden jeg er den ensete jenta hennes, så ho har kjøpt dyr fin kjole. Svigermor har 1 gutt og 2 jenter (nå er gutten først ut her til å gifte seg) men vet ikke om ho har tenkt på kjolen enda.

Jeg vil ha det lite formelt, og håper folk kommer i just det de vil. vi blir i alle aldere fra 0-90 så blir koselig :smile:

Skrevet

Beklager, men det er noe av det dummeste jeg har hørt...

For min del kan både min mor, svigermor og alle gjestene gå med kjoler de har brukt i alle bryllup de noensinne har vært i. Hvem bryr seg om å snakke om sånt, da? Er det mange som sitter og sammenligner bryllupsbildene og som faktisk reagerer på at en dame har på seg samme kjole i 2 bryllup? Nei, bruk resten av forberedelsestid og bekymringer på deg selv, du, og la de andre gjestene bekymre seg over seg og sitt :)

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
Men at det er noe å snakke om, er for meg uforståelig.

Skriver under på dette.

Skjønner ikke at folk tenker over sånn engang jeg.

Skrevet

Huff, fikk litt vondt av henne som måtte kjøpe seg to dyre kjoler... :forvirret:

Det er sjelden man får brukt sånne fine kjoler. Mamma har kjøpt seg antrekk til mitt bryllup, og vet at hun skal bruke det samme i min nieses konfirmasjon i mai. Altså bruke det først i konfirmasjonen, deretter i mitt bryllup. Men det er hennes valg, jeg legger meg ikke opp i det. Og jeg synes det er sløseri og kjøpe to antrekk på ett år. Men det er min mening.

Skrevet

For min del kan både min mor, svigermor og alle gjestene gå med kjoler de har brukt i alle bryllup de noensinne har vært i. Hvem bryr seg om å snakke om sånt, da? Er det mange som sitter og sammenligner bryllupsbildene og som faktisk reagerer på at en dame har på seg samme kjole i 2 bryllup? Nei, bruk resten av forberedelsestid og bekymringer på deg selv, du, og la de andre gjestene bekymre seg over seg og sitt :)

Helt enig.

Skrevet (endret)
For min del kan både min mor, svigermor og alle gjestene gå med kjoler de har brukt i alle bryllup de noensinne har vært i. Hvem bryr seg om å snakke om sånt, da? 

Så enig!

Akkurat dette hadde vært REVNENDE LIKEGYLDIG for meg !!!

Endret av Pjusk
Skrevet

Jeg vil nok si meg enig med de andre. Det er virkelig en helt merkelig problemstilling. Men det løste seg jo greit, du reflekterer i ettertid og forhåpentligvis er du ikke sånn med ALLE detaljene :) Dessuten har du jo fått høre det via andre også, så mulig det er en (dårlig?) familiekultur også, ikke bare deg.

Gjest =tentacle=
Skrevet
å kommer svigermor med denne: hun skal ha på seg samme kjole som hun brukte i bryllupet til søsteren til samboeren min for to år siden... :overrasket: 

Eneste som overrasker meg med den setningen er smileyen til slutt ;)

Helt ærlig, jeg synes det er såpass drøyt at mistanken om forumtroll ligger i bakhodet.

Skrevet

Hehe, dette hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt!

Skrevet

Snippa sa det jeg tenkte, så da signerer jeg rett og slett henne.

Jeg tror faktisk ikke tanken hadde slått meg i det hele tatt.

Skrevet
:klappe: Det er lov å drite seg ut.. Men så gjør man ikke sånn igjen hehe, vet ikke om jeg skal le eller grine, stakkars svigermor - jeg sitter liksom her med et inntrykk av ei nett lita dame som strikker ullsokker til alle hver jul og som bretter handleposene sine til de blir bitte bitte små! Tenk da - hun gikk å kjøpte kjole EN dag etter kommentaren hun fikk! Sånne damer lar man være i fred! Jeg vet om svigermødre man virkelig skulle gitt en og annen tilbakemelding - men ikke denne er jeg redd....
Skrevet

Siden du spør, så må jeg innrømme at ja, etter mitt syn er du i ferd med å bli en fullblods bridezilla ;) . Hvorfor? Jo, fordi det er bare bridezillaer som i det hele tatt tenker tanken på at noen kan finne på å sitte og sammenligne bilder fra to forskjellige brylluper for å se om noen har brukt den samme kjolen i begge. Det er vel stort sett også bare bridezillaer som i det hele tatt bekymrer seg over hva gjestene har tenkt å ha på seg. Om de så skulle stille i flytevest og svømmeføtter, så har da ikke det noen som helst betydning med mindre de først og fremst har rollen som dekorative elementer?

Jeg har for øvrig giftet meg to ganger og ingen av gangene har jeg på forhånd visst hva min tilkommende svigermor hadde planer om å iføre seg. De hadde sikkert på seg klær (Jeg ville nok ha husket det hvis de hadde stilt uten...), men hva aner jeg fremdeles ikke. Det var/er rett og slett fullstendig uinteressant!

Skrevet (endret)

Hvor egoistisk går det an å bli :overrasket:

Selvfølgelig skal svigemor få lov å gå i det hun vil, og som mange har svart deg her allerede - det ville aldri falt meg inn hva noen har på seg.

Jeg synes siste avsnittet ditt beskriver veldig godt hva du synes så hvorfor du spør aner jeg ikke.

Hvem er det du gifter deg med og hvorfor gjør du det?

Ja du er en Bridzilla og kanskje værre, en ingen burde gifte seg med.

Beklager men - jeg skjønner ikke at du mener dette alvorlig.

- Måtte endre litt

Endret av Chenin
Skrevet
Ja du er en Bridzilla og kanskje værre, en ingen burde gifte seg med.

Rooolig nå! Bridezillaer er også mennesker og de fleste av dem er høyst normale, oppegående damer i det "sivile liv" ;) .

Skrevet

Jada, jeg er rolig, men å påstå at bridezillas er "høyst normale oppegående damer" er vel litt drøyt. Det er vel en grunn for at bridezilla har blitt et fenomen.

Dette her med svigemors kjole blir alt for dumt selv for en såkalt bridezilla.

Stakkars mann.

Hva om han ikke liker brudekjolen :sjarmor:

Skrevet

Enig med Snippa. Kanskje noe av det dummeste og mest tankeløse og til og med litt slemme jeg har hørt på lenge. (Hvis det er sant.)

Har det virkelig noe å si hva folk har på seg? Og bryr noen seg om det? Ei venninde av meg skal ha samme kjolen hun hadde sist en venninde av henne giftet seg....hun spurte hva jeg syns om det og jeg sa at jeg syns den er kjempe fin og at hun absolutt skal bruke den og ikke legge åenger i en ny... det viktigste er da at hun kommer og har pyntet seg.

Syns faktisk litt synd på svigermora di....

Og til spørsmålet...ja du er absolutt er bridezilla!

Skrevet

Er enig med de fleste over her, ja. Hva min svigermor, mamma eller for den saks skyld andre i bryllupet vårt har på seg er ikke noe jeg tenker på for jeg regner med at på en sånn dag vil de fleste stille i finklær. Men om det er nye eller gamle klær bryr meg midt i...Det er bedre at folk kommer enn at de uteblir for at de ikke hadde råd til å kjøpe nye klær.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Rooolig nå! Bridezillaer er også mennesker og de fleste av dem er høyst normale, oppegående damer i det "sivile liv" ;) .

Synes flere burde ta brullypsplanleggingen inn igjen i det sivile liv, og ut av det religiøse psykoseplanet som det dessverre foregår på hos noen :sjenert:

Har man verdens skjønneste svigermor, så tar en henne ikke til side for å fortelle henne at kjolen hennes kommer til å ødelegge bryllupsbildene, man er glad for at hun har en kjole hun føler seg fin i, og om det er noen kjerringer som mener at hun er kjip av den grunn, så tar man henne i forsvar i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...