bust@ Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Hei!! Kan noen hjelpe meg, orker ikke gå på jobb, har en kollega som har forelsket seg i en annen kollega....dette er jo normalt, men de har begge samboere. Ble så skuffet, har selv vært utsatt for utroskap på det værste, ønsker ikke dette for noen andre. Kjenner hennes samboer litt men ikke så godt. Han fortjener absolutt ikke dette, det gjør ingen. Jeg føler det på kroppen, de spørr meg begge om råd og jeg har sagt min mening om det. KLART og TYDELIG!! Men de har seg på lunsjrommet etter arbeidstid og samboere aner fred og ingen fare. Det værste var vel den dagen hans samboer fikk nyss i dette og gikk på dagen...fornuftig dame!! men da ble det så dramatisk på jobben med min kvinnelige kollega at jeg rett og slett ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg... Ledelsen er både dumm og blind og får ikke med seg noe, miljøet blir påvirket av dette og jeg sliter med tanken på å gå på jobb. har ikke lyst til å sladre på de, men er så sinnsykt forbanna. Føler selv at mitt humør har blitt heller nedstemt, har gjennopplevd mye dritt på få dager...og dette orker jeg ikke... Er det noen som har opplevd lignende og har gode råd.... NO MORE DRAMA!!!!
ATV Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 gi på en eller anne måte typen hennes besked om dette da vel, og ledelsen i bedriften. eller du kan også glede deg over at de er så forelsket at de ikke klarer holde fingra fra hverandre og hva vet du om hu ikke har fortalt typen sin dette og de driver og flytter fra hverandre?
Gilette Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Jeg ville nok ha tatt et ord med ledelsen.
Nilde Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Trist at du skal mistrives på jobb pga dette. Du burde gjøre noe. Du sier du har opplevd utroskap selv. Du vet hva som skjer og du burde informere samboeren og ledelsen om det. Du kan sikkert gjøre det anonymt, skjønner dette er ubehagelig. Lykke til
Mrs. K Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Det er ikke noe artig å gå på jobb, når arbeidsmiljøet er surt, men hva som skjer mellom de 2 og deres samboere har hverken du eller ledelsen noe med. Skal du ta opp ting med ledelsen må det være jobbrelatert og ikke ditt synspunkt på privatlivet deres. Hva du synes om deres privatliv kan du ta opp med dem og ikke samboerne deres. Lykke til!
Brunhilde Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 gi på en eller anne måte typen hennes besked om dette da vel, og ledelsen i bedriften. ← Det er da på ingen måte en kollega sin oppgave å informere verken type eller ledelse? Jeg syns det er å gå langt over streken for hva som er akseptabelt. Jeg ville nok ha tatt et ord med ledelsen. ← Hva vil du ledelsen skal gjøre? Ta partene inn og si at de må oppføre seg greit? Med mindre bedriften har et reglement som sier at ansatte ikke kan ha et forhold tll hverandre er det nok fint lite ledelsen kan (eller bør) gjøre. du burde informere samboeren og ledelsen om det. Du kan sikkert gjøre det anonymt, skjønner dette er ubehagelig. ← Her er det igjen. Informere samboer, informere ledelse - og så anonymt? DET er, i mine øyne, det aller dårligst alternativet. Og igjen, som kollega, uansett personlige erfaringer, syns jeg ikke trådstarter har noe med å informere noen! Er det verna bedrift eller? ← Ja, man kan jo begynne å undres...
Gjest mata Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Det eneste du kan gjøre er å ikke gjøre noe. Men hvis de har seg et nummer på et fellesrom på jobben, så si fra at de kan vente til etter jobb for du er ikke interessert i å se på...
monja Skrevet 24. februar 2007 #9 Skrevet 24. februar 2007 Vi hadde og et sånt par på jobben for en stund siden. Det beste er nok å la de ordne opp selv.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #10 Skrevet 24. februar 2007 Hei!! Kan noen hjelpe meg, orker ikke gå på jobb, har en kollega som har forelsket seg i en annen kollega....dette er jo normalt, men de har begge samboere. Ble så skuffet, har selv vært utsatt for utroskap på det værste, ønsker ikke dette for noen andre. Kjenner hennes samboer litt men ikke så godt. Han fortjener absolutt ikke dette, det gjør ingen. Jeg føler det på kroppen, de spørr meg begge om råd og jeg har sagt min mening om det. KLART og TYDELIG!! Men de har seg på lunsjrommet etter arbeidstid og samboere aner fred og ingen fare. Det værste var vel den dagen hans samboer fikk nyss i dette og gikk på dagen...fornuftig dame!! men da ble det så dramatisk på jobben med min kvinnelige kollega at jeg rett og slett ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg... Ledelsen er både dumm og blind og får ikke med seg noe, miljøet blir påvirket av dette og jeg sliter med tanken på å gå på jobb. har ikke lyst til å sladre på de, men er så sinnsykt forbanna. Føler selv at mitt humør har blitt heller nedstemt, har gjennopplevd mye dritt på få dager...og dette orker jeg ikke... Er det noen som har opplevd lignende og har gode råd.... NO MORE DRAMA!!!! ←
Gjest Gjest_Star_* Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 ← Forstår at dette kan være vanskelig å gjøre noe med , men tenk hvor såret du ville blitt av å ikke få vite noe . Syntes du burde si til denne personen som blir offer i denne sammenheng at ting skjer som ikke skal skal skje. Tenk hvor glad denne personen blir for at du sier det , men ikke glad fordi at noen gjør ham vondt.Men han har mulighet for å gå videre i livet sitt. Uten en så stygg person som gjør ham så vondt . Å kjenner du vedkommende personer som blir såret ,så blir de nok enda mere dine venner å stoler nok på deg i ettertid også. Så for din del å den /de personer som blir såret så bør du nok gjøre noe siden du vet noe . Har dere ikke Verneombud på arbeidsplassen din . Han har nok makt til å få slutt på at de har seg på jobb/lunsjrommet ,hører ingen steder hjemme slike ting . Men at de er forelsket i hverandre i jobben kan nok ikke arbeidsgiver gjøre noe med . Slik er det bare Men har de leder posisjoner så mener jeg dette er meget alvorlig. Da finnes det noe som heter Bedrifthelsetjeneste som kan gå inn og se på saken Jobber du i et større foretak ,finnes der sikkert noe som heter AMU = Arbeidsmijøutvalg . De kan nok ta denne saken opp,du kan ta kontakt med Verneombud så har de i Amu pliktig til ha ha dette som kalles Taushetsplikt. Prøv noe av dette du ,så skal du se at ting ordner seg . For dette kan ikke fortsette vist dette går utoverarbeidmoral Håper dette ordner seg for deg ..
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #12 Skrevet 24. februar 2007 Tror du at du har oppdaget et nytt fenomen, eller kommer du fra et lukket miljø? Det du beskriver er ikke mer spesielt en når vanlige "ærlige" folk bryter fartsgrensen. Alle som har litt innsyn og evne til å se bak fasaden, vet at alle har seg med alle, hvis de tror ingen får vite, eller er: tilstrekkelig påvirket av kjønnsdrift, makt, penger alkohol, stoff eller kombinasjon av dette. Ideelt sett burde det ikke være slik, vår moral... tilsier noe annet, og vi forteller det ikke til barna våre.. Men slik er det, enten du liker det eller ikke. Men ikke tenk for mye på det du, spring ut å lek, tenk på noe gøy, eller noen du vil ha det gøy med.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå