Snuppen Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har fått linser,fikk litt opplæring og tenkte "jada dette klarer jg" men jg får d ikke til..prøver å se opp og sette på linsen,men den sitter igjen på fingern eller kommer ik på øyet.. jg får bare maskara utover hele øyeområde og øyet renner.. hvordan gjør man d!!
Gjest Deception Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Du må i hvertfall ta på linsene FØR du sminker deg. Eller er det en ting som gjelder, og det er at øvelse gjør mester. Jeg holdt på å bli gal i begynnelsen, men det bedret seg raskt.
Shoegal Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Min oppskrift: - Vask hendene - Tørk dem - Ta ut linsa av pakningen (hell den gjerne rett i håndflaten sammen med linsevannet/saltvannet) - Sett linsa på den fingeren du foretrekker å bruke (jeg bruker langfingeren) - Pass på at linsa ligger riktig vei på fingeren! Den skal stå ut som en U. - Bruk den hånda som ikke holder linsa til å holde øyet åpent. (Selv har jeg såpass små øyne at jeg er nødt til å tviholde dem åpne, hvis ikke har jeg ikke sjans til å få linsene på plass. Mens jeg gjør dette står jeg oftest tett opp mot et speil for å få best sikte). - Før linsa forsiktig mot øyet, og slapp av i det du plasserer den/slipper den mot iris-/pupillområdet. - Smink deg til slutt! Håper dette kan hjelpe deg litt videre. Pass uansett på å ha god tid til å sette på linsene nå i starten, for dersom du har dårlig tid blir alt bare stress, og da får du det ganske sikkert ikke til Og øvelse gjør mester!! Endret 21. februar 2007 av Shoegal
Prinsesse på erten Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Å, dette vekker gamle minner. Jeg brukte ikke mindre enn halvannen time første gang jeg skulle ta på meg linser. Følg rådene til Shoegal. Vær tålmodig. Øvelse gjør mester. Lykke til.
Cappuccino Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Du må passe på at det kun er midten på linsa som ligger på fingeren din, slik at mest mulig av linsa "fester" seg til øyet. Personlig så bruker jeg kun en hånd til å sette på linsene. Jeg holder linsa på pekefingeren og drar kun ned øyekantene nede når jeg setter på linsa, den holder jeg ned med langfinger eller ringfinger. Så setter jeg linsa på, og skyver den opp med å dytte i øyekanten nede om nødvendig. Jeg tror nok det er en fordel om du setter linsa på litt nedenfor iris og skyver den opp, da kommer den ikke borti øyenvippene. Men du må finne ut hvordan dette er best å gjøre for deg. Det tar gjerne litt tid i begynnelsen før man lærer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå