Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chablis
Skrevet

Er i ferd med å ta boliglån. Har fått tilbud fra lokalbanken, men ser at den havner langt nedpå lista i flere finanssteders rentebarometre...

Noen råder meg til å velge lokalbanken uansett, fordi det vil være lettere dersom det skulle oppstå noen vanskeligheterm, man trenger endringer i nedbvetalingsplanene eller tilleggslån.

Ser at det er opp til 20 000 å spare årlig på å velge andre finansieringsordninger.

Er disse like trygge?

Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det kommer kanskje litt an på lokalbanken din og forholdet du har til dem. Jeg bruker selv min "gamle" lokalbank. Der har jeg hatt konto i alle år og synes at det er veldig trygt og godt, selv om det koster litt mer.

For det første hadde vi ikke fått det samme lånet i en annen bank. Lokalbanken hørte på våre begrunnelser og tok disse med i beregningen. Vi søkte om samme lån her i Oslo og fikk bare beskjed om å sende inn en drøss med papirer. Som takk fikk vi tilbud om et luselån.

Lokalbanken fikset alt på dagen uten annet enn ligningsattester og prospekter. Trenger vi akutt penger, så ringer vi og får lån på dagen osv. Dette er verd mye mer for meg enn litt lavere renter eller lavere gebyrer.

Skrevet

Mitt råd er å innhente lånetilbud fra flere banker, hør gjerne også med dem om betingelser for betalingsutsettelse/tilleggslån. Det er ikke mange lokalbanker som gir trofaste kunder spesialbehandling lenger, så jeg hadde ikke giddet å sponse dem med flere tusen ekstra rentekroner i året. :sjenert:

Vet ikke helt hva du mener med "andre finansieringsordninger", men så lenge du velger en noenlunde kjent bank er det nok vel så trygt som den lokale banken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...