Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har piercing i navlen? HAr såå lyst på..hatt lyst på i 4 år..så tenkte jeg nå skulle ta det..men så hører jeg skrekk.historier,en som ble steril fra navlen og ned.. mange som får infeksjon ,betennelse osv..og at d er skadelig når man går gravid,siden d er ved navelen,og barnet henger sammen med navlestrengen.. hmm.. er det noen som har erfaring eller tanker om dette,så setter jeg stoor pris på noen ord:)

koster d mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes personlig en navle er myyye finere uten den slags, men det er min mening :)

Skrevet

Jeg har hatt piercing i navlen i snart 8år nå. Ingen problemer med verk eller noe :) Er ikke noe problem i forhold til å være gravid heller, kan hende du må ta den ut mot slutten av svangerskapet da, men da er det bare å stikke opp hullet igjen :)

Skrevet

Om man ikke blir steril fra navlen og ned, hvor blir man det, da? ;)

Spøk til side. Navlepiercing er en harmløs piercing - men ta den på godkjent sted og vær nøye med rengjøring! Gjelder alle piercinger. Den er ikke farlig for gravide. Din navle henger ikke sammen med barnets. Navlestrengen går fra morkaka til babyens mage.

Gjest Kardemomme
Skrevet (endret)

Så lenge du er flink til å rense, så tror jeg du slipper unna infeksjoner. Når du blir gravid (eller ikke vil ha piercingen der lengre) så tar du bare stangen ut, så gror det igjen. Selve stikkingen gjør ikke så veldig vondt, men gjør det for all del hos noen som er proff.

Lykke til! :)

Endret av Kardemomme
Skrevet

En veninne av meg tok hull i navlen på meg for tre år siden. Fikk aldri verk eller noe, men måtte ta den ut for den begynte å gro ut. Jeg ønsker meg det igjen da, men hullet har ennå ikke grodd (og det er 1 1/2 år siden jeg tok den ut). Men ta det i studio. Det koster ca 550, men er verdt det! :)

Skrevet

Takk for masse svar jenter:)!!

ja,5-600kr er da ikke så mye..vil gjøre det i studio ja.. venninnen min som sa det at når man ble gravid så ble navlen litt annerledes,litt utover liksom,og da med piercing/piercinghull ville d se stygt ut..men sikkert litt for å skremme..

Skrevet
Takk for masse svar jenter:)!!

ja,5-600kr er da ikke så mye..vil gjøre det i studio ja.. venninnen min som sa det at når man ble gravid så ble navlen litt annerledes,litt utover liksom,og da med piercing/piercinghull ville d se stygt ut..men sikkert litt for å skremme..

Du finner fort ut at du må ta ut piercingen ca halvveis i svangerskapet. Jeg tok ut min i mnd 5, og sitter igjen med et veldig stygt stort arr etter piercingen, da den tydelig hadde blitt dratt i innenfra. Så det jo ikke før jeg tok den ut. Ta piercing, og ta den ut når magen begynner å vokse hvis du blir gravid :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer med infeksjoner, men jeg har vært flink til å rense.

Jeg har hatt piercing i både haka og navlen, og kunne jeg velge om igjen, så hadde jeg ikke gjort det... Har stygge arr både i ansiktet og hull i navlen, som ikke vil gro. :(

Skrevet

Har hatt piercing i navlen to ganger..... Første gangen hadde jeg den i 1-2 år, og plutselig stod den skjevt :overrasket: Så jeg tok den ut.... Ca 1 år etter tok jeg en ny som jeg hadde i et par år (husker ikke helt hvor lenge)... Men så var jeg bortreist en helg hvor jeg tok den ut, og når jeg kom hjem var den grodd......

Personlig syns jeg piercinger er litt vel 90-talls og barnslig. Har en ennå selv, men kan ikke ta den ut for da ser jeg stygg ut .Ville aldri tatt det i dag. Men navlen syns ikke så godt som den jeg har da....

Gjest Thalassa
Skrevet

Jeg gikk rundt og hadde lyst på hull i navelen når jeg var yngre, men fikk liksom aldri rumpa i gir, så fikk aldri gjort det. Det angrer jeg faktisk litt på nå. Jeg synes du skal gjøre det, gjør det du har lyst til mens du er ung, om noen år vil du kanskje føle at det er for sent.

Noen får verk når de tar hull i navelen, men det er ikke verre enn at du må ta den ut igjen.

Go for it!

Skrevet
Jeg gikk rundt og hadde lyst på hull i navelen når jeg var yngre, men fikk liksom aldri rumpa i gir, så fikk aldri gjort det. Det angrer jeg faktisk litt på nå. Jeg synes du skal gjøre det, gjør det du har lyst til mens du er ung, om noen år vil du kanskje føle at det er for sent.

Noen får verk når de tar hull i navelen, men det er ikke verre enn at du må ta den ut igjen.

Go for it!

Tok ut min for 4 år siden og det syns jo godt fremdeles.... Det er ikke "bare" å ta ut en piercing. Det blir jo stygt etterpå!

Skrevet

Tok også min ut for 4 år siden og arret etter den er ganske så tydelig enda, ikke noe fint i det hele tatt. Hadde nok ikke gjort det igjen hadde jeg visst det.

Skrevet

Jeg tok piercing i navelen for syv år(!) siden. Tida flyr, gitt. Har ikke akkurat gått rundt og angret på det, men jeg har ikke tatt den ut (ennå), så har av den grunn ikke fått arr (ennå).

Tror ikke jeg hadde tatt det på nytt. Ser faktisk ikke vitsen med å stikke hull i seg selv.

Hm.. Nå fikk jeg virkelig lyst til å ta den ut.

Skrevet

Uff, nei, gjør nå ikke det, da! Noe så vulgært! Det er jo også litt "ut"... :)

Skrevet

Vulgært? :overrasket:

Synes det er en litt vel stor overdrivelse å kalle en piercing i navelen for vulgært, men greit nok. Anser meg selv for å være en nokså tekkelig person. - Og et smykke i navelen gjør ingen forskjell.

Gjest Miss_alexandria
Skrevet
Så lenge du er flink til å rense, så tror jeg du slipper unna infeksjoner. Når du blir gravid (eller ikke vil ha piercingen der lengre) så tar du bare stangen ut, så gror det igjen. Selve stikkingen gjør ikke så veldig vondt, men gjør det for all del hos noen som er proff.

Lykke til!  :)

Det at man er flink med å rense, er ikke ensbetydene med at man ikke får infeksjoner.

Jeg tok piercing i nippelen min. Jeg var flink med å rense den ofte og vri på den så den ikke skulle sette seg fast. Men det var tydeligvis ikke br nok. Jeg hadde konstante infeksjoner, gørr kom ut av nippelen og piercing hullet ble bare større og større og jeg hadde sinsyke smerter. :tristbla:

Jeg turde ikke å ta den ut for jeg hadde så vondt og huden hadde blitt veldig tynn. Til slutt falt den endelig ut av seg selv :overrasket:

Legen min som jeg var innom relativt ofte, sa at kroppen min mest sannsynlig har støtet piercingen min ut og all verdens rensing ikke kunne gjort det noe anderledes.

Jeg har lyst på ny piercing, men er litt tilbakeholden når jeg tenker på at kroppen min kan støte den ut igjen og jeg går rundt i ett nytt smertehelvete...

Skrevet
Vulgært?  :overrasket:

Synes det er en litt vel stor overdrivelse å kalle en piercing i navelen for vulgært, men greit nok. Anser meg selv for å være en nokså tekkelig person. - Og et smykke i navelen gjør ingen forskjell.

Jeg vet bare at jeg aldri kunne tenke meg å ha det selv. Jeg forbinder det med jenter som Britney Spears og Pamela Anderson, og det er grunn nok for meg, i hvert fall. :)

Skrevet

Hmm.. nå ble jeg skeptisk, og redd for å ta det.. er 22 år ..og litt enig med du som sa d var litt "ut" egentlig..men jeg synes d er ganske fint.. :)

men vil ikke ha no arr når jeg tar den ut.. hmm:S

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Det er jo litt "ut", men hvis du har lyst på det, så hvorfor ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...