Gå til innhold

Sender ikea regning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe masse på ikea fremover, kjøkken, bad, soverom, garderobe. Omtrent til alle rommene. Men hvis handler for 20000, må jeg betale dette kontant der opg da eller assen fungerer det på ikea?

Skrevet

Nei, de sender ikke regning, men du kan bl.a. søke om IKEA-kort. Omtrent samme (dårlige) betingelser som andre kredittkort, så har du allerede et slikt, kan du like gjerne bruke det. Mer informasjon finner du her på IKEAs hjemmesider.

Skrevet

Det må betales der og da dersom du ikke har ikeakort. (Dette kan du få på dagen når du er der). Mener at du må betale utsettelsesgebyr (dersom du ønsker det da) for hvert kjøp (men er ikke sikker på det da), så dersom du ikke skal handle alt på en gang kan det kanskje være bedre å bruke annet kort?

IKEA tar forøvrig alle kredittkort, så du trenger ikke ha med kontanter ;)

Skrevet

Om du bestiller å få varene levert hjem til deg, så mener jeg å huske at du da kan betale når de kommer med varene... synes å huske det var det vi gjorde da vi handlet kjøkkenet vårt hos ikea.... :sjenert:

Skrevet
Om du bestiller å få varene levert hjem til deg, så mener jeg å huske at du da kan betale når de kommer med varene... synes å huske det var det vi gjorde da vi handlet kjøkkenet vårt hos ikea.... :sjenert:

Det fikk ikke vi da vi kjøpte møbler for sykt mye penger der for ett år siden. Måtte betale da vi bestilte de.

Skrevet

Gikk litt fort sist gang jeg skrev her! Mente ikke at jeg skulle betale med kontanter egentlig. Men jeg tror jeg har en sperre på 9700 i uken som jeg kan betale med kort (er ikke det vanlig?) og da hvis jeg må betale feks 20000 på ikea med kort så går jo ikke det... Litt rart at man må betale med kort eller kontanter der når man kjøper noe sånt som kjøkken, men må man så må man. Ikea kort har jeg i utgangspunktet ikke lyst på...

Skrevet

10.000 i uken er vel ganske vanlig som uttaksgrense i minibank, mens grensen for varekjøp vanligvis er langt høyere. Nå kjenner selvfølgelig ikke jeg betingelsene som gjelder for akkurat ditt kort/din konto, men 20.000 er neppe noe problem så lenge du har dekning. En telefon til kundeservice i banken din vil gi deg det eksakte svaret.

Skrevet
Det fikk ikke vi da vi kjøpte møbler for sykt mye penger der for ett år siden. Måtte betale da vi bestilte de.

Åh? Vel, det fikk iallefall vi, og mener å huske at vi betalte noe mellom 40-50 000.... (det var da alt fra kjøkken, kontormøbler, stuemøbler osv) Og dette er snart 1 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...