Luzi Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg sitter å skriver handleliste for hytteturen jeg skal på i vinterferien, men jeg står litt fast. Når det gjelder middager så kommer det til å gå i grilling, og jeg vil helst prøve å unngå pølser og hamburger til middag hver dag Har noen no tips til andre ting som er greie å slenge på grillen, som metter godt? tilbehør og slikt er greit, da kommer det nok til å gå i bakt potet, ris, pasta osv.. Noe annet som er genialt å ha med seg? slike ting som rett i koppen og safari kjeks? *glede seg*
meta2 Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Hva med å steike ferdig en steik/skinke. Fort å varme og så poteter og grønsaker til. lage saus av skyen som er tatt vare på. Vi lagde pizza en dag på fjellet. Burritos. Gjøre klar og så sette i ovnen når en kommer hjem etter skituren.
Luzi Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2007 burritos hørtes genialt ut. Jeg får pakke sammen to tre stk før jeg reiser hjemmefra:) er ikke akkurat noe fare for at de skal bli dårlige og ekle i denne temperaturen. flere som har noen forslag?
Chelsea Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Når det gjelder grilling er min favoritt å helsteke okseindrefilet og servere med bakt potet/fløtegratinerte poteter og bearnaisesaus. Blir det rester er det bare å dele dette opp i biter og servere i pitabrød med f.eks. chilibønner, mais, purre, ost og tacosaus/barbecuesaus. En gryte er jo alltid lettvint. Finnbiff er jo godt. Biff stroganoff også. Ellers har jeg på hyttetur laget meksikansk gryte (pose) med bønner i chilisaus tilsatt og servert dette i pitabrød med en kesam/rømmedæsj som lunch. Hvis du har muligheten til å ta med frossen fisk er det kjempelettvint og godt å ta f.eks. laks eller torsk og legge i folie. Ha på smør eller olje, purreringer, skiver av gulrot, f.eks. fersk persille og dill, sitronpepper (eller krydder etter ønske), en sitronskive, evt. rømme/creme fraiche. Legges på grillen til fisken er ferdig (ca. 15 min???), ikke på for sterk varme, brent fisk er ikke godt.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Vi har ofte fondue på hyttetur. Ellers kan du jo grille mye forskjellig da. Biff og fisk f.eks. Gryterett, lapskaus eller supper Lage bål med pølser og pinnebrød på tur er jo koselig da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå