Philippa Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 De siste dagene har jeg vært litt svimmel, og spesielt når jeg har gått opp trapper. Hvis jeg ikke ser trinnet snubler jeg nesten. Hva kan være grunnen til at jeg er så svimmel når jeg går opp trapper?
Gjest litsia Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 kan væer blodmangel. E rdu svimmel ellers også? trett slapp og sliten for den minste ting? JEg var også slik. klarte nesten ikke gå i trapper. Jeg hadde en blodprosent på 50 .Så jeg har spist emg opp på jerntabletter, og må spise de hele tiden.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 Hvordan spiser du? Store måltider - det første rundt kl 11 og så 2 til i løpet av dagen? Eller mange små som starter med en frokost innen 2 timer etter du har stått opp og siden hver 2. til 3. time resten av dagen? Dette opprettholder et jevnt blodsukker hele dagen. Lavt blodsukker kan gi svimmelhet og uopplagthet. Jernmangel har vært nevnt - det er enkelt å sjekke hos en doktor. I tillegg til jerntabletter er det lurt å spise grovt brød, leverpostei, grønne salatblader, tomat, agurk og makrell i tomat. Alt dette er gode jernkilder. Uansett ville jeg fått undersøkt tilstanden hos en lege. Hvis han ikke finner noe ville jeg kanskje sett på kostholdet.
Philippa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2007 Jeg spiser alltid frokost, og deretter hver 3 time. Hvis det går lang tid mellom måltidene kan jeg bli skikkelig svimmel og kaldsvette, men det er ikke slik det har vært i det siste. Jeg har hatt lave jernlagre tidligere, men det var bra da jeg sjekket det for ett år siden. Mulig det er lavt igjen nå. Blodtrykket mitt er også helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå