Spirito Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg vasker håret mitt en gang i uka (langt hår) og bruker hårkur innimellom når jeg husker det. Jeg leste på hårkurtuben at den skulle brukes en til to ganger i uka, men hvor ofte skal jeg egentlig bruke den når jeg ikke vasker håret så ofte? Det kan jo ikke være meningen at den skal brukes hver gang håret vaskes, eller? Hvordan gjør dere det? Annenhver vask eller sjeldnere? Eller kanskje hver vask?
Hu i Svingen Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Det kommer jo an på håret ditt da. Det er ingenting i veien for å bruke kur hver gang du vasker det når det er en gang i uka, men det er jo ikke nødvendig heller, med mindre håret ditt er veldig tørt/slitt. Kanskje annen/tredje hver gang?
Gjest Blondie65 Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Jeg vil tro at det er annenhver vask det er snakk om. Endret 21. februar 2007 av lillesky
lillesky Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Tråden er ryddet. KGs regler. - lillesky (mod)
Gjest baby-E Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Hårdkur hver annen eller hver tredje gang syns jeg høres ut som en fin linje. Selvfølgelig oftere om du føler at det trengs og at håret ditt ser tørt og livløst ut. Endret 21. februar 2007 av lillesky
lillesky Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Tråden er ryddet igjen. Minner om trådens tema: hvor ofte bruker du hårkur? - lillesky (mod)
Gjest Kaya83 Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Jeg bruker ikke så ofte hårkur.. Jeg trenger det ikke, og håret blir ikke noe bedre av den grunn.. Jeg vil heller anbefale deg å begynne å vaske håret oftere, og klippe slitte tupper og farge/bleke håret hos frisør, så slipper du hårkur.. Det er dessverre altfor mange som skulle vært arrestert for voldtekt av håret..
Gjest baby-E Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Jeg vil heller anbefale deg å begynne å vaske håret oftere, og klippe slitte tupper og farge/bleke håret hos frisør, så slipper du hårkur.. ← det anbefalles bruk av hårkur selv om man klipper seg ofte da.
Gjest Kaya83 Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 det anbefalles bruk av hårkur selv om man klipper seg ofte da. ← Hårkur gjør at håret mitt ser ut som jeg bruker smør som hårstyling.. Og jeg har prøvd de fleste merker og typer.. Men hvis folk vasker håret sitt så sjeldent som jeg har fått inntrykk av i denne tråden, så.. Ja.. Jeg ville begynt med å vaske håret med en ordentlig shampo.. Og shampo fra first price kvalifiserer ikke som ordentlig shampo.. Et annet tips er forresten å vaske håret en gang med intimsåpe innimellom.. Før man bruker vanlig shampo.. Gjør underverker for mitt hår hvertfall..
Gjest baby-E Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Hårkur gjør at håret mitt ser ut som jeg bruker smør som hårstyling.. Og jeg har prøvd de fleste merker og typer.. Men hvis folk vasker håret sitt så sjeldent som jeg har fått inntrykk av i denne tråden, så.. Ja.. Jeg ville begynt med å vaske håret med en ordentlig shampo.. Og shampo fra first price kvalifiserer ikke som ordentlig shampo.. Et annet tips er forresten å vaske håret en gang med intimsåpe innimellom.. Før man bruker vanlig shampo.. Gjør underverker for mitt hår hvertfall.. ← Forskjellige hårtyper, forkjellige behov. Jeg bruker en bra shampo og en bra hårkur jeg har kjøpt hos min frisør. Ville aldri brukt intimsåpe i håret. TS: spør frisøren din hva hun anbefaller for ditt hår.
Philippa Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Jeg vaske håret hver dag, og bruker kur en eller to ganger i uken. For deg holder det sikkert å bruke kuren ved hver femte vask. Håret blir jo mindre slitt når du vasker det så sjeldent.
Gjest Kaya83 Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Forskjellige hårtyper, forkjellige behov. Jeg bruker en bra shampo og en bra hårkur jeg har kjøpt hos min frisør. Ville aldri brukt intimsåpe i håret. TS: spør frisøren din hva hun anbefaller for ditt hår. ← Og hvorfor ikke det? Jeg har normlt, sunt hår, sterkt hår.. Så jeg er kanskje heldig.. Men jeg syns det er ekkelt å vaske håret bare en gang i uka, og hvis man da har så stygt hår at man trenger hårkur, så ville jeg heller prøvd å vaske håret oftere.. Så det så..
Gjest baby-E Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Og hvorfor ikke det? Jeg har normlt, sunt hår, sterkt hår.. Så jeg er kanskje heldig.. Men jeg syns det er ekkelt å vaske håret bare en gang i uka, og hvis man da har så stygt hår at man trenger hårkur, så ville jeg heller prøvd å vaske håret oftere.. Så det så.. ← Jeg vasker håret flere ganger i uken, og har i følge min frisør et sundt, sterkt og tykt hår. Alikevel anbefaller hun at håret får litt "smøring" innimellom. Hvorfor jeg ikke ville vakset det med intimvask? Fordi det ikke er for håret men for nedentilvask. og sier meg med dette ferdig med denne debatten. Endret 21. februar 2007 av baby-E
Merneith Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Og hvorfor ikke det? Jeg har normlt, sunt hår, sterkt hår.. Så jeg er kanskje heldig.. Men jeg syns det er ekkelt å vaske håret bare en gang i uka, og hvis man da har så stygt hår at man trenger hårkur, så ville jeg heller prøvd å vaske håret oftere.. Så det så.. ← Og ellers har du det bra? Til TS; vasker du håret så sjeldent så blir det neppe særlig slitt/tørt. Ville brukt hårkur etter behov. Selv må jeg innrømme at jeg ikke ser NOE forskjell på regelmessig hårkuring, så jeg har droppet det totalt. Men så har jeg relativt kort hår også.
Hu i Svingen Skrevet 21. februar 2007 #15 Skrevet 21. februar 2007 Ikke at jeg har prøvd det, men intimsåpe bør være bra for håret mtp den lave pH-verdien (lukker skjellaget). Men jeg ser ikke helt vitsen dersom man bruker vanlig sjampo etterpå.
Spirito Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. februar 2007 Jeg bruker en god frisørshampo og frisøren synes ihvertfall at håret mitt er fint, men jeg er ganske nyklippet nå, så jeg gadd ikke dra ned til frisøren for å spørre om råd. Jeg bruker forresten bare hårkur i tuppene, ikke oppi knollen. Da blir det "smør-styling", og det er ekkelt. Bruker ikke balsam i hodebunnen heller.
Gjest Rosin Skrevet 21. februar 2007 #17 Skrevet 21. februar 2007 (endret) I utgangspunktet så tror jeg håret klarer seg uten hårkur. Men når det er sagt ville jeg tro at kanskje en gang i måneded var nok med tanke på hvor hyppig du vasker håret. Produsenten av hårkuren har en egen agenda med hvor ofte de anbefaler og hvor stor dose. De vil jo naturlig nok selge mest mulig På en del ting reduserer jeg den anbefalte mengden fordi jeg tror at det fungerer godt nok i mindre dose. Edit: jeg reduserer selvsagt ikke mengden på medisiner og ting jeg får på resept ol. Jeg tenker på kosemtikk, vaskemidler, tran og lignende. Endret 21. februar 2007 av Rosin
gizmoo Skrevet 21. februar 2007 #18 Skrevet 21. februar 2007 Og hvorfor ikke det? Jeg har normlt, sunt hår, sterkt hår.. Så jeg er kanskje heldig.. Men jeg syns det er ekkelt å vaske håret bare en gang i uka, og hvis man da har så stygt hår at man trenger hårkur, så ville jeg heller prøvd å vaske håret oftere.. Så det så.. ← Trodde alle burde bruke hårkur jeg......Har bølgete/krøllete hår som mange misunner (ikke stygt hår) Og jeg bruker hårkur! Før hadde jeg hr ned til rompa og da er det slitsomt å vaske håret så ofte, så jeg forstår TS. Hvis man har bølgete/krøllete hår så er håret tørrere og da trenger det fuktighet! Et annet smart tips hvis man vasker håret ofte er å kun bruke balsam noen ganger, og ikke shampo. Shampo tørker ut håret.
Gjest Borghild Skrevet 22. februar 2007 #19 Skrevet 22. februar 2007 Ikke for å være frekk, men er det ikke litt skjeldent å vaske det bare en dag i uka? Blir ikke håret fett da? Men over til trådens tema, jeg bruker hårkur ca annenhver uka. Prøver en gang i uka, men gidder skjelden. Vasker det stort sett hver dag og bruker anti snap stort sett hver gang. Den er genial! Anbefales. Og lukter herrrrrrrrrlig!
Karianne78 Skrevet 22. februar 2007 #20 Skrevet 22. februar 2007 Det er bare supert at TS ikke vakser håret oftere. Hun høres ganske våken ut og jeg tror derfor ikke at vi behøver å diskutere hennes hygiene her. Bare for å tydligjøre (selv om det for mange er uinteressant hva jeg mener); jeg skulle GJERNE ha sluppet å vaske mitt hår hver annen dag! Jo sjeldnere jo bedre, for da beholder håret sin naturlige fuktbalanse. En gang i uken er slett ikke uhygienisk om man ellers dusjer og bevarer sitt ytre , og ikke har en spesielt fet hudtype/hodebunn. Jeg tror også at TS forstår at en hårkur skal tilføre håret mer fukt/glans/mykgjørende emner - og at hun derfor ikke behøver å få det inn med teskje. Selv bruker jeg pleiende stylingprodukter og får dermed lite slitt hår. Jeg kurer ca en gang i mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå