Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat kommet hjem fra gynekologen. En veldig hyggelig fyr, og det var ikke så ille med GU som jeg husket fra sist. Han pekte og forklarte på skjermen under ultralyden, jeg fikk se eggstokker, livmor osv. Veldig ålreit! Og eggstokkene mine er fine :hoppe: Han trodde til og med at jeg hadde eggløsninger, men det er jo ikke så lett å treffe dem når jeg har sykluser som varierer så mye som de gjør. Dette året har vært sånn:

7 mai - første blødning etter pilleslutt

4 juni - 28 dager siden sist

19 august - 76 dager siden sist

23 november - 96 dager siden sist

6 januar - 44 dager siden sist

Nå er det 47 dager siden siste mens

Fikk med meg rekvisisjon til mannen for å ta sædprøve, resept på Pergotime og rekvisisjon til nye blodprøver etter å ha tatt en Pergotime-kur. Da er vi lissom i gang da jo. :legrine: Skal ta 2 piller i fem dager (syklusdag 4, 5, 6, 7 og 8), da forventes eggløsning dag 15 og jeg skal ta nye blodprøver dag 25. Og så kommer forhåpentligvis ikke mensen dag 30.

Hvis vi ikke blir :gravid: skal jeg vente en måned og så ta ny kur, har fått resept på tre kurer. Og hvis vi ikke var gravide innen et halvt år skulle jeg tilbake til han. Så nå er det bare å vente på mensen, så jeg kan begynne kuren.

Tenk om drømmen om en liten i magen går i oppfyllelse i 2007 :hjerter_rundt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra da! :) Jeg har vel egentlig ikke fulgt med på hva som skjer med deg, men jeg ville så gjerne :hoppe: litt sammen med deg. GU er virkelig ikke så ille hvis legen er flink. Selv om jeg aldri noensinne kommer til å glede meg til en...

Flott å høre at det blir tatt tak i nå!

Skrevet
men jeg ville så gjerne  :hoppe:  litt sammen med deg.

Jaaa! :hoppe::hoppe::hoppe:

Nå har mannen kommet hjem også, og vi har pratet masse. Fått papirer der det er krysset av for "utredning for infertilitet" og sånt ser så skummelt ut.

Tror jeg og mannen er på litt forskjellig sted da, jeg syns det er dritskremmende at vi er over på det nivået der vi får hjelp, klarer ikke heeelt å la være å tenke at om ikke dette virker og ikke noe annen virker så er vi plutselig gamle uten barn. (jada, vet det er teit, men da er jeg litt teit da).

Mens Mannen syns det er mer skremmende at vi kanskje faktisk snart blir gravide. Hehe. Tror han syns ansvaret for et lite menneske er veldig skummelt, selv om han gleder seg veldig til å bli pappa.

Skrevet

Jeg tror det er en ganske vanlig "mannefølelse" det mannen din har, den har min også :ler:

Heldigvis er det veldig mange det klaffer for med pergotime, så dere har oddsene i deres favør. Vi har bestemt oss for å adoptere hvis vi en dag oppdager at vi ikke kan få egne barn. På en eller annen måte har jeg slått meg såpass til ro med dette at jeg ikke er så forferdelig redd for at vi ikke skal få det til.

Skrevet

hvordan gikk du frem for å få time hos gynekolog da? er det en som holder til på et sykehus eller en privat en?

Skrevet

Gjorde akkurat det samme som deg i går, men jeg fikk ikke noe resept på pergotime...Burde jeg ringe å få det da? :forvirret:

Skrevet
hvordan gikk du frem for å få time hos gynekolog da? er det en som holder til på et sykehus eller en privat en?

Jeg tok opp de lange syklusene med fastlegen jeg, og sa jeg mistenkte PCO eller noe. Det var han enig i, så han henviste meg til en gynekolog som holder til på et spesialistsenter her i byen. Akkurat den gynekologen var visst veldig populær/flink eller noe, så jeg måtte vente ganske lenge på time, men ikke så lenge som det offentlige da. Snodige greier, det koster jo det samme.

Gjorde akkurat det samme som deg i går, men jeg fikk ikke noe resept på pergotime...Burde jeg ringe å få det da? :forvirret:

Var du hos gynekolog pga eggløsningskrøll? Kan det være at Pergotime ikke hjelper i ditt tilfelle? Kan h*n ha glemt å gi deg resepten? Det var lissom det eneste han kom med til meg... men kan jo være mange grunner til at det ikke gjaldt deg... Ikke vet jeg.

Skrevet
Var du hos gynekolog pga eggløsningskrøll? Kan det være at Pergotime ikke hjelper i ditt tilfelle? Kan h*n ha glemt å gi deg resepten? Det var lissom det eneste han kom med til meg... men kan jo være mange grunner til at det ikke gjaldt deg... Ikke vet jeg.

Ringte gynekologen idag og spurte om pergotime, men da skulle vi avvente til alle prøven kom tilbake samt vente til etter mannen har vært på kontroll for svømmerne sine.

Det order seg, bare jeg som blir litt ivrig når ting endelig skjer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...