Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Ble litt inspirert av august tråden... Vi gifter oss 16. juni og følgende er i orden: - Lokale - Kirke - Prest (har i familien) - Antagelig kornettspilling i kirken - Mat - De fleste av kakene - Brudekjole, slør, tiara, undeskjørt, sko og smykker - Gjestelisten - Fotograf - Frisør - Forlovere - Toastmaster Mangler: - Hans klær - Musikk - Bil (disse 3 er hans oppgaver ) - Papirene er ikke sendt - Invitasjonene er ikke lagd. Får forhåpentligvis det viktigste denne uka... - Servitører (har noen følere ute da...) - Ønskeliste - Blomster - Pynt til bord/lokale - Duker og servietter (har en som kunne ordne det, må bekreftes...) Noe mer jeg ikke har tenkt på?
Arkana Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 I dag er det nøyaktig fire mnd og en uke igjen. De siste par ukene har vi fått gjort en del: - Papirene er fylt ut, skal sendes i løpet av uka. Mangler å bestille tid til vielsen, men det kan jeg ikke gjøre før papirene er sendt uansett (borgerlig vielse). - Kjøpt dress til samboeren min (Han er så kjekk i den! ) - Bestilt rom på restauranten, er litt usikker på menyen ennå da de har forandret menyen siden sist vi var på restauranten (og bestemte oss for hva vi ville ha), så vi må tenke litt over det. Men vi har ikke dårlig tid, de trenger menyvalg senest en uke før. Da mangler vi bare: - kjole til meg (skal begynne å se etter det når Mamma kommer om et par uker, skal ikke ha noen typisk brudekjole så jeg har ikke dårlig tid) - kjøpe sko og tilbehør til både meg og samboeren min Er veldig usikker på om jeg skal ha frisør/sminking den dagen. Burde kanskje sjekke litt angående det, og i såfall vil jeg gjerne ha noen med meg, og det må jo nødvendigvis bli Mamma siden forloveren min (broren min) ikke er spesielt interessert i sminke eller håroppsett.
Malama Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Tja vi har *Kirke *lokale (som har kokk og serveringspernonale og duker etc) *forlovere *frisør (meg, mamma og min forlover) *blomsterbutikk (til bukett etc) *fotograf *musikere til festen *kjolen min, og sløret, og smykket, øredobbene og hodepynten (ikke tiara) *En forlovererlæring *skrevet ut skjema for vår del av papirarbeidet *Nesten ferdig med gjestelisten *Laget prototype på invitasjon, skaffet materialet, men somler med masseproduskjnen... *Påbegynt ønskeliste Vi mangler: *Hans klær og alt tilbehør (har avtale på lørdag der jeg kjøpte kjolen) *Sko og undertøy (meg) *Fylle ut papirarbeidet, og få den siste forlovererklæringen i posten *Lage/skrive invitasjonene, og sende/levere dem (i påska) *Bestemme menyen (venter på forsag fra kokken) *Siste rest av gjestelistebestemmelser *Ferdigstille ønskeliste, og spre denne *Handle drikkevarer (og finne ut av hva vi skal handle) *Transport den store dagen *Ingen anelse om pynt av bord/lokale *Avtale hvordan buketten skal se ut (skal innom butikken i forbindelse med påskeferien) *Og sikkert tusen andre små og store ting
Gjest lillelou Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 4 måneder igjen i morgen! Har klart: * vielse * festlokale * kjolen er ferdigdesignet,må velge stoff og sy den * har bestemt oss for mat * papirer fylt ut og skal sendes * bestemt forlovere * frisør * blomster og annen dekorasjon er bestemt Mangler: * antrekk til han * undertøy * sko til begge * invitasjoner er designet, nå må vi bare få dem laget og printet * ringer
Brura2007 Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Vi gifter oss 2.juni - 2007 (GLEDER MEG!), og dette er klart: - Kirke - Lokale - Forlovere - Toastmaster - De som skal pakke opp gavene - Brudekjolen - Meny - Invitasjonene (snart) - Forslag til bordkort - Fotograf - Solist i kirken og noe på festen - Ønskelisten Mangler: - Pusse ringene - Fylle ut papirene - Frisør - Blomster - Pynting i kirke og i lokalet - Bordkort - Sy inn kjolen - Tilbehør til kjolen - Sko - Antrekk til mannen - Transport - Musikk - Sanger i kirken - Sang vi skal danse til
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 (endret) En liten oppdatering... 3 måneder og 9 dager til den store dagen - Lokale - Kirke - Prest (har i familien) - Antagelig kornettspilling i kirken - Mat - De fleste av kakene - Brudekjole, slør, tiara, undeskjørt, sko og smykker - Gjestelisten - Fotograf - Frisør - Forlovere - Toastmaster - Musikk (antagligvis, han bekrefter på søndag) - Bil (han skulle sjekke litt til, men sannsynligvis i orden) - En del servitører+kjøkkenhjelper Mangler: - Hans klær - Papirene er ikke sendt - Invitasjonene er ikke lagd. Forsinket... Håper det ordner seg snart... - Bordkort (lages over samme lest som invitasjonene, mangler det samme her) - Servitører (har noen følere ute da...) - Ønskeliste (har hentet katalog og begynt litt i det små...) - Blomster - Sy inn kjolen - Pynt til bord/lokale - Duker og servietter (har en som kunne ordne det, må bekreftes...) - Pusse ringene (og sette diamant i min) - Sang vi skal danse til - Sanger i kirken Noe mer jeg ikke har tenkt på? Endret 7. mars 2007 av jente 26
Malama Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Fikk akkurat telefon fra salongn om at kjolen min er kommet. Han har så godt som bestemt seg for klær. Ellers gjenstår vel stort sett det som gjensto sist jeg laga liste...
Arkana Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 (endret) Nå begynner det etterhvert å bli mer og mer sannsynlig at vi må flytte bryllupet vårt til min samboers hjemby. Det er kjipt på mange måter. Jeg vil helst gifte meg her, og det blir i tillegg ekstrautgifter om vi flytter. Vi må betale reise og hotell (jeg nekter å tilbringe bryllupsnatta og hvetebrødsdagene på det lille gjesterommet til svigers). Og det er selvsagt også kjipt fordi jeg er redd denne fantastiske dagen og minnene i årene framover skal bli preget av hennes sykdom. Det er uaktuelt å gifte seg uten svigermor, men jeg håper hun kan strekke seg litt for vår del og vi er mer enn villige til å tilrettelegge dagen slik at hun klarer å komme seg gjennom. Mange av problemstillingene vil uansett ikke endre seg selv om vi flytter bryllupet. Nå skal vi, som alltid, tilbringe første halvdel av påskeferien hos dem, så vi får diskutere det og ta en endelig avgjørelse da. Jeg tenker det må være mulig å få leid en rullestol eller noe sånt, slik at hun slipper å tenke på å gå rundt og bli sliten? Jeg er sikker på at bare dette ville gjøre alt så mye enklere. Aner ikke engang hvor jeg skulle ringt for å forhøre meg om slikt. Ellers har vi ikke kommet noe særlig lenger når det gjelder forberedelser. Jeg og Mamma har vært og sett på kjoler og jeg finner absolutt ingen jeg liker. Må nok utvide søket litt. Og så har jeg så smått begynt å legge en plan for dagen, hva som skal gjøres når. Og vi er omtrent ferdige med ønskelisten. Vi har dessuten kjøpt hus () og flytter en måned før bryllupet, så noe av tiden framover må deles mellom både bryllupsplanlegging, salg av egen leilighet og pakking/flytting. Men jeg liker å ha det travelt. Endret 21. mars 2007 av Arkana
Malama Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 skal vi se... tar utgangspunkt i lista mi fra sist. vi har *Kirke *lokale (som har kokk og serveringspernonale og duker etc) *forlovere *frisør (meg, mamma og min forlover) *blomsterbutikk (til bukett etc) *fotograf *musikere til festen *kjolen min, og sløret, og smykket, øredobbene og hodepynten (ikke tiara) *Forlovererklæringer og våre papirer *Nesten ferdig med gjestelisten *Laget prototype på invitasjon, skaffet materialet, men somler med masseproduskjnen... ER godt igang da. *Påbegynt ønskeliste Vi mangler: *Hans klær og alt tilbehør (han vet ca hva han vil ha, men skal se hos utleieplass i byen der vi skal gifte oss, i påskeferien) *Sko og undertøy (meg) (sko har jeg lagt av, og undertøy muligens bestemt) *Lage/skrive invitasjonene, og sende/levere dem (i påska) *Bestemme menyen (skal snakke med lokalet i dag) *Siste rest av gjestelistebestemmelser *Ferdigstille ønskeliste, og spre denne *Handle drikkevarer (og finne ut av hva vi skal handle) *Transport den store dagen *Ingen anelse om pynt av bord/lokale *Avtale hvordan buketten skal se ut (skal innom butikken i forbindelse med påskeferien) *Og sikkert tusen andre små og store ting *Papirene leveres folkeregisteret i dag. Dersom min forlovede husker det da, kan sende en mail og spørre om han har huska det...
Malama Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 Arkana: Huff da, det hørtes ikke helt bra ut. Håper det løser seg, til det beste for alle parter. Når det gjelder rullestol, ta kontakt med hjelpemiddelsentralen eller sykehuset og spørr, om de ikke leier ut, så vet de kanskje hvem som gjør det?
Mrs B Skrevet 21. mars 2007 #12 Skrevet 21. mars 2007 Vi gifter oss 30. juni og er "ferdig" med dette: - Lokale - Kirke - Mat - Brudekjole, slør, tiara, undeskjørt, sko og smykker - Hans klær - Gjestelisten - Fotograf - Musikk - Frisør - Bil - Forlovere - Toastmaster - Papirene er sendt - Invitasjonene er lagd og sendt - Blomster - Duker og servietter - Servitører - Trompetist til kirken - "Gaveåpnere" - Hotell Mangler: - Ønskeliste - Resten av pynten til bord/lokale - Sko til han - Å sy inn kjolen - Sang å danse til - Bestemme salmer og skriftlesninger i kirken - Kaker (+ bestille bryllupskaka ) Har nok glemt noe, men dette er hovedsakene tror jeg!
jente 79 Skrevet 22. mars 2007 #13 Skrevet 22. mars 2007 (endret) ... Endret 10. mai 2007 av jente 79
2koner Skrevet 23. mars 2007 #14 Skrevet 23. mars 2007 Vi var litt seint ute med å begynne planleggingen, men det skal nok gå bra for det Gifter oss 16 juni! Vi har: * Papirer i orden og seremoni bestilt * Forlovere * Brudekjoler * Et nesten klart budsjett * Gjesteliste * Vennefest klar (vi har for mye familie til at vi kan ha venner til middagen, så vi har vennefest dagen (kvelden) etter) * Nesten bestilt bryllupsreise * Middag og meny * Fotograf * Valgt ut kaker Og mangler fortsatt: * Lokaler for kake og kaffe * Mine sko * Frisør/sminkør * Invitasjoner sendt ut skriftlig (men mange har fått dem muntlig så lenge) * Toastmaster * Brudebuketter * Ønskeliste ... Har jeg glemt noe da? Bruker alle her gaveåpnere, og hva blir deres oppgaver? Vi tenkte å ha mine søstre til den oppgaven.
jente 79 Skrevet 23. mars 2007 #15 Skrevet 23. mars 2007 (endret) ... Endret 10. mai 2007 av jente 79
Chantelle Skrevet 23. mars 2007 #16 Skrevet 23. mars 2007 Vi gifter oss 23. juni Detter er klart: - Lokale - Kirke - Mat - Brudekjole og smykker - Gjestelisten - Fotograf - Frisør - Forlovere - Invitasjonene er sendt - "Gaveåpnere" - Hotell - bestilt bryllupskake - Bryllupsreise (og barnevakter er booket ) Mangler: - Ønskeliste -Blomster og bryllupsbukett - Pynten til bord/lokale - Sko og klær til ham - slør, underskjørt og sko til meg - Å sy inn kjolen - Sang å danse til - Bestemme salmer og skriftlesninger i kirken - Finne og bestille ringer - Ordne papirene -Musikk i kirken (regner med det ordner seg, vi har mange musikervenner)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå