Gå til innhold

Fri som fuglen!

Anbefalte innlegg

Gjest Henriette33
Skrevet

Alle har sine draumar, har eg forstått! Eg trur unntaket er meg. Eg har aldri hatt ein draum i heile mitt liv og har bare latt meg drive med impulser og tilfeldigheter.

No har det seg sånn at vikariatet mitt er over, eg kjenner ingen i denne byen eg har jobba i og har for tida ingen kjærast, dessverre. Har mellomfag i historie.

Eg høyrer så ofte om kvinner og menn som er usikre på om vala dei har tatt er dei rette, og dei går og tenker og tenker på "noko anna", denne draumen.

Dersom DU hadde mulighetenene; kva ville du gjort?

Og har du nokre råd?

Ganske surrete ditte, men håpar nokon svarar!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dersom DU hadde mulighetenene; kva ville du gjort?

Dersom jeg hadde hatt muligheten nå, skulle jeg reist ut med Norsk folkehjelp, leger uten grenser eller mursey ships. Det er en drøm jeg har hatt i ca 10 år. Den drømmen SKAL gjennomføres, men jeg trenger litt mer erfaring fra mitt yrke og helst en videreutdanning først.

Er det ingen ting du tenker at "dette har jeg lyst til" eller "dette må jeg prøve"?

Skrevet

Ingen kjæreste og ingen jobb = ingen forpliktelser!! Reise, reise, reise...

Skrevet

Hmm, da hadde jeg nok slutta i jobben, og flytta ut i skauen i et år sammen med bikkejne!

har tenkt på lenge, men tør nok ikke når alt kommer til alt....... :sjenert:

:trene:

Skrevet

Spart meg opp 20-30.000, og reist så lenge de varte. Tatt småjobber her og der, meldt meg på "sofasurfing" for å levd billigest mulig, og sett hvor lenge det gikk. Med tanke på at jeg har klart meg på rundt 20.000 i året i Norge (bodd mer eller mindre gratis) så er det ikke umulig at det hadde vart i noen år til jeg eventuelt gikk lei.

Hadde sikkert jobbet endel på veldedige organsiasjoner som trengte en ekstra hånd (barnehjem, "shelthers" for folk eller dyr, miljøorganisasjoner osv).

Pokker, hvorfor var jeg aldri frisk og singel samtidig?

Skrevet
har tenkt på lenge, men tør nok ikke når alt kommer til alt....... :sjenert:

Dette var det ærligste svaret hittil.

Folk er flinke til å snakke om alle tingene de skal gjøre (spesielt alt veldedighetsarbeidet), men når alt kommer til alt gidder/tør de ikke.

Til trådstarter:

Noen har drømmer, andre har evne til å starte dem, andre igjen har evne til å fullføre dem. Svært få har alle evnene og svært få har ingen. Så om du ikke har drømmer selv, har du helt sikkert evner til å være med å realisere en drøm.

Derfor foreslår jeg at du leter etter en mann som har hodet fullt av drømmer som du kan hjelpe til med å realisere. Det er bedre å ha halvparten av en stor ting enn alt av ingenting.

Skrevet

Ifjor søkte jeg meg inn på ett universitet i London hvor jeg slettes ikke var garantert å komme inn. Back-up planen min var å dra til Latin Amerika og jobbe som voluntør på f.eks barnehjem/skole e.l. Jeg kom inn på skolen, så det ble ikke noe voluntør arbeid på meg. Men det er fortsatt noe jeg kunne tenke meg å gjøre en gang.

Kilroy har begynt å formidle voluntør arbeid den siste tiden.....Dersom noen er fristet ;)

Skrevet
Ingen kjæreste og ingen jobb = ingen forpliktelser!! Reise, reise, reise...

Samme tanken slo meg! Det er drømmen min iallefall! Reise, og kanskje jobbe i utlandet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...