Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker produkter derfra? er dere fornøyd? Fant så mye jeg vil sjekke ut på siden deres, både kremer og sminke. Er kremene slite at de ikke tilstopper porene feks? Hvordan er renseproduktene? osv. All info tas mot med takk. Har en butikk rett ved jobb, så hadde jo vært genialt å sitte hjemme på nett og finne det man skal ha, for så å bare kjøpe der i lunchen :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser faktisk ikke ut som om Denne ihvertfall inneholder noen tilstoppende ingredienser. Kjekt å vite til perioder med dårligere råd, som jeg vet kommer rundt hjørnet. Noen som har erfaring med den Seaweed serien?

Skrevet

Jeg er ikke veldig imponert over Body Shops produkter. Kommer litt i samme kategori som Nivea og L'Oreal, bare kraftig overpriset.

Skrevet
Jeg er ikke veldig imponert over Body Shops produkter. Kommer litt i samme kategori som Nivea og L'Oreal, bare kraftig overpriset.

Ok, er det jeg også er usikker på, skjønner du. Er vant til å bruke Dermalogica, Clarins o.l. Men jeg tenkte at hvis denne var god, og den tistopper ikke porene, så kanskje den kunne være et rimeligere alternativ.

kan jeg spørre om hvorfor du synes den ikke er noe særlig?

Gjest Deception
Skrevet (endret)
Jeg bruker denne. Er veldig god for min tørre hud. :)

Den er super ;) Du kjøpte den vel ikke etter mine lovprisninger her inne? Jeg er så imponert over Hemp-kremen at jeg også har fått lyst til å teste C-vitaminserien derfra, spesielt kapslene, skrubben og dagkremen med spf15.

Stort sett tror jeg kremene til Body Shop er uten mineraloljer, men du må nesten lese ingrediensene for hvert enkelt produkt for å være sikker. Sånn som jeg har forstått det, er ikke det skumle med mineraloljer at de tetter porene, men mer at de legger et lag på huden uten å ha noen særlig pleiende effekt. Men det kan også sies om endel naturlige innholdsstoffer. Endel av greia med kremer, i hvertfall for tørr hud, er at de SKAL legge et beskyttende lag på huden, for å hindre fordamping av fuktighet som gjør huden enda tørrere.

Men altså fra meg får produktene et :tommelsmil:

Endret av Deception
Skrevet
Ok, er det jeg også er usikker på, skjønner du. Er vant til å bruke Dermalogica, Clarins o.l. Men jeg tenkte at hvis denne var god, og den tistopper ikke porene, så kanskje den kunne være et rimeligere alternativ.

kan jeg spørre om hvorfor du synes den ikke er noe særlig?

Jeg siktet ikke til den kremen spesielt, mer BS produkter generelt. De inneholder faktisk ikke nødvendigvis bedre ingredienser enn vanlige merker du får dagligvaren, og prisene er faktisk stive i forhold til kvaliteten. At det finnes bra enkeltprodukter tviler jeg ikke på, men mitt generelle inntrykk er heller middels. Dumt at de ikke oppgir ingredienser på hjemmesiden, må jo faktisk i butikken for å sjekke jo..

Skrevet

Man skal hvertfall være litt forsiktig med Body Shop-produkter hvis man har allergi. Prøvde en gang en ansiktsskrub med appelsinskall...Og det gjorde jeg ikke igjen. Fikk røde prikker i hele ansiktet umiddelbart. :grine:

Og de var der i to dager til og med.... Kan spise appelsin jeg så er egentlig ikke allergisk mot appelsin, men mye annen frukt.

Er veldig glad i HEMP håndkremen fra Body shop.... er kjempe bra for vintertørr hud. Pluss at de har bra makeup-koster,øyeskygger og rouge. Rougen derifra er kjempe drøy.

Skrevet
Jeg siktet ikke til den kremen spesielt, mer BS produkter generelt. De inneholder faktisk ikke nødvendigvis bedre ingredienser enn vanlige merker du får dagligvaren, og prisene er faktisk stive i forhold til kvaliteten. At det finnes bra enkeltprodukter tviler jeg ikke på, men mitt generelle inntrykk er heller middels. Dumt at de ikke oppgir ingredienser på hjemmesiden, må jo faktisk i butikken for å sjekke jo..

Jo ingrediensene oppgis hvis du går på all ingredients fanen under hvert produkt :)

Var derfor jeg ble litt håpefull, for jeg sjekket mange av de mot Denne linken, og akkurat den kremen så bra ut ihvertfall. Nå har jo ikke jeg prøvd den da ;)

Skrevet
Jo ingrediensene oppgis hvis du går på all ingredients fanen under hvert produkt :)

Var derfor jeg ble litt håpefull, for jeg sjekket mange av de mot Denne linken, og akkurat den kremen så bra ut ihvertfall. Nå har jo ikke jeg prøvd den da ;)

Ok, fant ikke ingrdienslista først, men nå har jeg sjekket. Kan ikke se at den inneholder noe spesielt bra, masse parabener og alkohol som konserveringsmiddel, silikoner og endel "fyllstoff" som neppe forsvarer prisen. :sjenert:

Gjest Deception
Skrevet
Ok, fant ikke ingrdienslista først, men nå har jeg sjekket. Kan ikke se at den inneholder noe spesielt bra, masse parabener og alkohol som konserveringsmiddel, silikoner og endel "fyllstoff" som neppe forsvarer prisen.  :sjenert:

Hvis du skal unngå alle slike stoffer, er det kun rene naturprodukter som gjenstår. Dermalogica er heller ikke helt frie for parabener og silikoner, selv om de reklamerer med å være frie for mineraloljer, lanolin og SD-alkoholer.

Det gjelder å kjenne sitt ingrediens-leksikon. :forvirret:

Skrevet
Hvis du skal unngå alle slike stoffer, er det kun rene naturprodukter som gjenstår. Dermalogica er heller ikke helt frie for parabener og silikoner, selv om de reklamerer med å være frie for mineraloljer, lanolin og SD-alkoholer.

Ja, det er kanskje en grunn til at jeg sakte, men sikkert går over til mer naturprodukter! :ler: Men ærlig talt, ble litt skremt over at akkurat denne kremen hadde så mange parabener og alkoholer, spesielt hvis man sammenligner med aloekremen fra BS (sjekket ingrdiensene bare for morro skyld). Dessuten inneholder e-vit kremen faktisk lanolin, i ganske stor mengde.

Leksa blir vel at man bør alltid sjekke ingrdienser. Er ikke hysterisk selv egentlig, men foretrekker at konserveringsmiddlene kommer blant de siste ingrdiensene på lista...

Skrevet

ææææsj, vanskelig :S Jeg er visst ikke flink nok. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan få alt til å stemme, det er jeg ikke flink nok til, men jeg skal ihvertfall ikke ha noe som tilstopper porene mine...

Skrevet
ææææsj, vanskelig :S Jeg er visst ikke flink nok. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan få alt til å stemme, det er jeg ikke flink nok til, men jeg skal ihvertfall ikke ha noe som tilstopper porene mine...

Og det er det slett ikke sikkert at denne kremen gjør heller! Ikke bli skremt fra å prøve, kanskje de har testere du kan få før du kjøper?

Skrevet
Og det er det slett ikke sikkert at denne kremen gjør heller! Ikke bli skremt fra å prøve, kanskje de har testere du kan få før du kjøper?

jaja den er jo ikke så dyr. det er lenge til jeg går tom for krem, jeg bare sjekekr litt for jeg kjeder meg. men kan jo kjøpe den senere en gang og se hvordan den er. liker jeg den ikke får mamma den, hun bryr seg ikke..hehehe

Skrevet

Tja, jeg synes faktisk Body Shop er dyrt kvaliteten tatt i betraktning. ;)

Det er forresten ingenting jeg har spart så mye penger på som å lære meg hva huden min liker og ikke liker, og å sette meg litt inn i ingredienser. Nå holder det som regel med en titt på innholdsfortegnelsen for å vite om det er et produkt for meg eller ikke. Bomkjøpene har rett og slett blitt mye færre, og det betyr mer penger på ting som faktisk er bra. :)

Gjest Deception
Skrevet

Å, som jeg skulle ønske at jeg fant en naturprodukt-krem huden min likte i mer enn noen få dager. Det som skjer, er ofte at den blir tørrere enn den var før. Nå har jeg funnet en butikk som selger natur-ingredienser til hudpleie, og der har jeg tenkt å høre om de kan skaffe hyaluronsyre slik at jeg kan bruke det under en annen krem. Det burde løse de fleste problemene.

Men generelt er det slik at i Norden er utvalget av bra naturprodukter heller begrenset, spesielt i sammenlikning med for eksempel Tyskland.

Skrevet

Jge liker velditg godt sminken deres, og kremene :) De gjør bare huden bedre, ikke værre. Også liker jeg Tea Tree serien.

Skrevet
Å, som jeg skulle ønske at jeg fant en naturprodukt-krem huden min likte i mer enn noen få dager. Det som skjer, er ofte at den blir tørrere enn den var før. Nå har jeg funnet en butikk som selger natur-ingredienser til hudpleie, og der har jeg tenkt å høre om de kan skaffe hyaluronsyre slik at jeg kan bruke det under en annen krem. Det burde løse de fleste problemene.

Men generelt er det slik at i Norden er utvalget av bra naturprodukter heller begrenset, spesielt i sammenlikning med for eksempel Tyskland.

Har litt samme problem, naturproduktkremene inneholder alt for mye alkohol for min hud. Veldig irriterende, men så får jeg heller nøye meg med Eucerinkremen min og oljene fra Weleda. Bor forsåvidt i sveits, så utvalget i naturpordukter er svimlende, så leter jeg nok finner jeg sikkert en krem jeg kan bruke. Men først skal jeg pørve den nye Eucerinkremen med hyaluronsyre. :)

Skrevet

ville nå ikke sammenliknet body shop sine produkter med nivea og loreal. Jeg har sjekka de opp med hverandre før, og det er veldig stor forskjell. Bruker aloe vera serien, den er til sensitiv og alergisk hud. har sjekka alle ingrediensene i den serien her og har ikke funnet noen ting som helst som skulle irritere eller tette porer. (eneste minus er at de har en holbarhet på 6 måneder, og jeg ender alltid opp med å kaste det som er igjen når det er gått et halvt år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...