Gå til innhold

"Skjulepute"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen snodig grunn har jeg et merkelig behov for å ha en pute i fanget når jeg sitter i sofaer. Jeg vet ikke hva det kommer av. Jeg er ikke feit, så det er ikke for å skjule mage. Automatisk når jeg er hos folk, finner jeg den nærmeste sofaputen og plasserer den i fanget, litt oppå magen. Klart jeg begrenser meg, er jo ikke alltid det passer seg. Hos besteforeldrene mine får jeg bekymrede blikk og spørsmål om jeg fryser, hehe, uff, de blir jo bekymret. Åh, eller de som har spurt om det er noe på gang, siden jeg har "skjult" magen. Får ofte spørsmål...

Pute, teppe eller dyne...noe, et eller annet. Har fått klager på det, jeg vet det er temmelig teit. Jeg har jo ikke alltid vært slik. Hva kommer det av?

Jeg så på midt i smørøyet, reser, eller hva av de programmene det var, for ca et år siden. Gjestene fikk tildelt en skjulepute, noe jeg synes var morsomt, hehe, og såklart også litt deilig. Å vite at det ikke bare er jeg som er slik. De kan umulig har tenkt "nå skal vi begynne med å gi gjestene våre en pute som de kan ha over magen, for å liksom prøve noe nytt" , det MÅ jo være noen som har hatt et slikt behov, noen som VET hvordan det er.

Noen her inne med samme merkelige "problem" ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Pute, nei, men PLEDD. Uten tvil, jeg stortrives under pledd. Delvis fordi jeg alltid er småkald, men egentlig, fordi jeg trives under pledd. Pleddoman sier mamma. Det er min bror også (ja, han ligger under ullpledd når det er 25 grader ute han, for "det er så varmt ute" sier han, og legger seg på sofaen. Med ullpledd. (Stenge vamen ute?)

Jaja, kos deg med puta di du, så koser jeg meg under pleddet :)

Skrevet

hehe, ja, pledd, pute eller dyne. Foretrekker selv pledd, men det er det ikke alle som har liggende tilgjengelig på sofaen! Hehe, derfor pute :)

Skrevet

Pute, pledd..ja takk!

Jepp, jeg er også sånn og jeg har flere venner som må ha pute, pledd eller hva det måtte være.

Det er godt da! :sjarmor:

Skrevet

Hehe...

Jeg kan forsikre deg om at du ikke er alene om det "problemet".

Jeg har det på akkurat samme måten (selv om jeg bare gjør det når jeg er hjemme da).

Jeg vet ikke hvorfor jeg "alltid" sitter med en pute i fanget, men det er jo godt da.....

Jeg fryser ikke noe, eller noe sånnt, men det varmer jo på en god måte alikevell....

Et pledd blir vanligvis "for mye" for min del, sp for meg er det uaktuellt.

Jeg synes også det er litt "kos" å ha den puta i fanget (føler meg litt "rar" når jeg skriver det) :ler:

Vel, vel - så lenge det ikke skader andre, så gjør det vel ikke noe???

Enig???? :P

*klem*

Gjest sexysadie
Skrevet

Tror d har noe med kosen å gjøre; selv vil jeg aller helst sitte under ett pledd. :P

Skrevet

Ler litt nå.. Jeg, og samtlige av mine venninner, MÅ ha puter i fanget dersom vi er på besøk hos noen. Merkelig nok bruker jeg ikke å sitte med verken pute eller pledd i min egen sofa, når jeg er alene. Men når andre er der, eller jeg er hos andre? Alltid! Jeg observerer det også med folk jeg ikke kjenner så godt, at de griper etter den første og beste puta så fort de har fått satt seg. Aner ikke hva dette fenomenet kan skyldes. Muligens en kombinasjon av å ville ha noe i hendene som en slags "buffersone", men det er da ganske rart at det skulle være nødvendig blant gode venner. Kanskje det heller er for kosens skyld.. liker helst å tro det. I sofaen krøller man gjerne beina sammen, eller sitter med beina i kors eller legger de oppå en puff. Armene har man på armlenene, men dersom man ikke har armlener, fungerer puten utmerket som noe å "gripe rundt". Jeg tror forklaringen kan være såpass enkel. :)

Skrevet

Jeg bruker også skjulepute. (aldri tenkt over at det var det det var - men selvsagt.)

Skrevet

Hehe, så koselig å se at flere har det på samme måte :)

*lettet*

Det MÅ jo være noe psykisk, annet enn kos?

Hvorfor jenter, og ikke gutter?

Er vi veldige "varsomme" for mageregionen, kanskje?

Kan det ha noe sammenheng med mensen?

Hmm...kan jo være så mye rart!

Skrevet

Både jeg og sambo MÅ ha pledd når vi ser på TV.

Hvis det ikke er et teppe tilgjengelig, så duger en pute også.

Skrevet
Hehe, så koselig å se at flere har det på samme måte :)

*lettet*

Det MÅ jo være noe psykisk, annet enn kos?

Hvorfor jenter, og ikke gutter?

Er vi veldige "varsomme" for mageregionen, kanskje?

Kan det ha noe sammenheng med mensen?

Hmm...kan jo være så mye rart!

Kanskje man er litt forfengelig mtp. utseende, selv om det ikke er et åpenbart forsøk på å skjule mageområdet pga. fedme. På svært mange tyter det jo litt ut selv om man er relativt slank. I dunno.. :)

Skrevet

Hihi, litt artig å lese Birthe, for jeg gjør akkurat det samme! Alltid pute i fanget!! Føler meg "naken"uten en pute i fanget jeg, så det må jeg ha. Har min egen favorittpute hjemme, er ikke så nøye hod andre bare de har en sofapute som jeg kan legge i fanget :ler:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

MÅ ha ei pute i fanget dersom jeg ser en "skummel" film. Har vært sånn siden jeg var lita jente. Klarte aldri å bare lukke øynene dersom det var noe skummelt på tv, måtte alltid ha en pute foran ansiktet :)

Skrevet

Ja, hehe, har følt meg temmelig "alene" om det, hehe, bestevenninen min som er ganske stor, har aldri brukt det, har til og med fått spørsmål av henne om hva i all verden jeg skal med det. Jeg vet ikke! Hehe, rett og slett vet ikke! Føler meg naken uten, ja :D hehe...uff...nei, vi er merkelige dyr, jenter ! :blunke:

Skrevet

Hjemme har vi ikke puter i sofaen, men det ligger ofte et pledd eller to der, så da tuller jeg meg inn i det. Er jeg på et sted med puter i sofaen, så havner som regel en av dem i fanget mitt... Merkelig, det der. Mange av venninnene mine er også puteavhengige, vi har faktisk snakket om det en gang. :)

Skrevet
....har vel noe å skjule da.......hmmm :roll:

Hehe, da er det mange "hemmeligheter" rundt omkring i Norge :D

Skrevet

Hm, sånn er jeg også. Hadde egentlig ikke tenkt over denne (u)vanen. Må ha en pute eller aller helst et pledd i fanget. Det har nok noe med at jeg vanligvis er en frysepinne. (Unntaket er nå som jeg er høygravid, er så varm, atte!)

Skrevet

Jeg synes skjulepute var et godt ord. Og bare innrømm det jenter...det er for å skjule magen. For uansett hvor tynn man er så tyter den når man sitter.... magen altså. Og puten, den varmer så godt. Jeg foretrekker også pledd, men puten er en grei erstatning. Men må ha noe der...å holde rundt. Av mine venninner så er vel halvparten pute/pledd avhengig.

Skrevet

Jeg liker ikke puter i sofaen, og jeg liker ikke puter i senga. Mulig jeg har en putefobi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...