Gjest Kardemomme Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Jeg fjerna en føflekk på brystet for ca 1 år siden. Det ble 3 sting og arret er ganske stort og rødt enda. Ikke særlig pent når jeg har kjoler, bikini eller litt utringa topper på meg. I tillegg "stikker" arret litt opp fra huden om dere skjønner... Finnes det måter å fjerne arr på? Er det lege eller hudpleier jeg bør spørre og hvordan foregår det?
Dolcee Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Jeg fjerna en føflekk på brystet for ca 1 år siden. Det ble 3 sting og arret er ganske stort og rødt enda. Ikke særlig pent når jeg har kjoler, bikini eller litt utringa topper på meg. I tillegg "stikker" arret litt opp fra huden om dere skjønner... Finnes det måter å fjerne arr på? Er det lege eller hudpleier jeg bør spørre og hvordan foregår det? ← Har selv en føflekk på brystet jeg vil ha fjerna. Fjerna du med lege eller med laser?
Gjest Gjest_luna_* Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Hei. Når en fjerner flekker hos lege, så må det bli arr.Spesiellt ille er det hvis en gror stygge arr i tillegg,men noen ganger er det jo nødvendig å gå til lege hvis det skal taes prøver av føflekken,men laser er vel absolutt det beste. Jeg fikk ihvertfall ingen arr, bare ny hud. Men du kan jo forsøke å laserbehandle arret ditt.
sweetdana Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Jeg fjerna føflekk hos lege, og brukte ikke laser. Arret er nesten usynlig nå, jeg sydde vel to sting. Men fikk råd om å gå med plaster over arret i et par-tre måneder etter jeg fjernet det. Dette for å forhindre hyperpigmentering. Det var ikke noe fint å gå med et stort plaster på halsen en stund, men er jo mulig det hjalp
Dolcee Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Hei. Når en fjerner flekker hos lege, så må det bli arr.Spesiellt ille er det hvis en gror stygge arr i tillegg,men noen ganger er det jo nødvendig å gå til lege hvis det skal taes prøver av føflekken,men laser er vel absolutt det beste. Jeg fikk ihvertfall ingen arr, bare ny hud. Men du kan jo forsøke å laserbehandle arret ditt. ← Hvor var det du fikk utført laserbehandling da? Måtte du tilbake mange ganger for at føflekken(e) skulle bli helt borte? Var det sånn føflekk som hevet seg ut over huden eller ikke? Vet ikke om slike føflekker som står ut av huden blir borte med laser? Hmm.. Mye spm nå men
Gjest =tentacle= Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 Jeg fjerna en føflekk på brystet for ca 1 år siden. Det ble 3 sting og arret er ganske stort og rødt enda. Ikke særlig pent når jeg har kjoler, bikini eller litt utringa topper på meg. I tillegg "stikker" arret litt opp fra huden om dere skjønner... Finnes det måter å fjerne arr på? Er det lege eller hudpleier jeg bør spørre og hvordan foregår det? ← Huden på brystet utvikler lett større arr hvis den blir skåret i. La legen se på det og vurdere om det kan gjøres noe med det, og om du i så fall kvalifiserer til å få det dekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå